Gå til innhold

De beste og verste nettbutikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det var trasig test. Trodde kanskje det var snakk om noe mer fysisk testing eller statestikk i det minste for å skille hvor trygg en butikk er.

 

Hvor godt en butikk opplyser om rettigheter til forbrukere og om returrettigheter etc. er da i beste fall rimelig uinteressant. Ta heller å slakt de som faktisk ikke følger disse reglene, eller som prøver å sno seg unna i en hver sak.

 

Når Pixmania blir stemplet som "middelmådig" så er det noe skremmende galt. Har det fortsatt klart i minnet etter at de først mistet en 42" plasma-TV i posten, og ikke engang gadd å kontakte det franske post-systemet for å finne den igjen etter et par måneder, for det så viste seg (etter at vi hadde kontakte transportfirmaet frem og tilbake en stund) at de hadde droppet å sende den ødelagte TVen, da den var ødelagt pga Pixmania hadde oppbevart/levert den til dem i liggende stilling. Pixmania nektet selvsagt alt, og jeg ble nødt å få Visa til å rydde opp...

 

Det er så feil på så mange måter. Selv kinesiske, koreanske og amerikanske firmaer har gitt meg uendelig mye bedre service enn dem, så jeg stoler mer på tilfeldige nettbutikker enn jeg gjør på pixmania.

 

Men nå handler dette ikke om min erfaring, men det faktum at Pixmania har fått så mye dårlige kommentarer og så dårlig rykte at de ikke burde få lov til å kunne få værende på norske prisguider.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den beste butikken jeg har vært borti, uten konkurranse, er Dustin Home. Å snakke med kundeservice er en fryd. De svarer raskt, og opererer med et servicenivå som langt forbigår rettighetene våre av lov. Samtidig er de på mange produkter blant de billigste aktørene.

På en grei andreplass er Komplett, men de har en tendens til å henvise serviceforespørsler videre til produsent/grossist. Det pleier ikke å være noe problem, men det er en ekstra innsats for kunden der Dustin ganske enkelt bare ville sendt ny vare.

 

Jeg savner en seriøs test hvor faktisk kundeservice, trygghet, svartid og leveringstid blir behandlet heller enn hva slags informasjon som finnes på internettsidene.

Å bare sjekke internettsidene er den enkle løsningen, og hjelper til syvende og sist oss forbrukere lite. Den virkelige agendaen med en slik test må være å berømme slike som Dustin, og å advare mot sånne som Pixmania.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den beste butikken jeg har vært borti, uten konkurranse, er Dustin Home.

 

Jeg hadde nettopp min andre bestilling fra Dunstinhome og er veldig skuffet. Jeg skulle kjøpe et Asus Matrix hd7970 Plantinum nå pga Never Settle kampanjen nå, hvor man får med Farcry 3, Hitman absolution og Sleeping Dogs. Før jeg skulle betale, så kom jeg på at jeg ikke så noe om spillene på kortet sin side, så jeg stakk på Dustinhome sin side på facebook og spurte der.

 

Der fikk jeg vite at den ikke var aktivert enda. Etter litt masing og følge med webshoppen dems, så ble den endelig aktivert. Bestillingen jeg ikke gjennomførte sto der enda og hadde blitt oppdatert samme som kortets side med +game.

 

302802_10151276505867733_1178447649_n.jpg

 

Jeg fikk ikke med spillene og etter masse mails, så skulle jeg visst bare ha ignorert bestillingen som lå inne(og som hadde blitt oppdatert) og bare lagd en ny. Hadde jeg gjort det, så hadde den gamle forsvunnet etterhvert bare. Jeg vil påstå at jeg ikke har kjøpt noe som helst før jeg har betalt og når jeg ikke får det som står på bestillingen, så kaller jeg det juks og lurerier. Nå blir det angrerett og de har mistet en kunde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...