Gå til innhold

Microsoft er på vei med fysiske butikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner veldig om Apple sine butikker...

 

Har vært innom flere kjøpesentere i USA hvor Microsoft har butikk, de ligger gjerne rett ved siden av Apple sine butikker, og hver gang jeg har gått forbi har det vært en kjempekontrast med antall kunder i butikken.

 

Apple Store var fulle av kunder, Microsoft sin butikk var neste tom.

Lenke til kommentar

Minner veldig om Apple sine butikker...Har vært innom flere kjøpesentere i USA hvor Microsoft har butikk, de ligger gjerne rett ved siden av Apple sine butikker, og hver gang jeg har gått forbi har det vært en kjempekontrast med antall kunder i butikken.Apple Store var fulle av kunder, Microsoft sin butikk var neste tom.

 

Hvem er det som kjøper forbrukerelektronikk i en butikk egentlig? Det virker temmelig meningsløst med mindre man må bli fortalt hva man trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er flere som ikke vet hvilke produkter de skal kjøpe, og som ønsker å prøve produktene før de kjøper.

Dersom de ikke vet hva de skal ha i utgangspunktet kan det neppe hjelpe noe særlig å prøve greier i en butikk. Slikt er nyttig ved kjøp av marsvin, men neppe med pc'er/mobiler.

Lenke til kommentar

Hva er feil der? :p

 

Er vel flere butikker med 'Apple Avdeling' hvor der er ansatte i apple som jobber. :tease:

 

Apple har ingen egne utsalgssteder i Norge, eller i Norden for den saks skyld. Det er en rekke butikker og kjeder som selger Apple-produkter, ja, men slik forfatteren har skrevet det blir det feil.

 

Småpirk, men rett skal være rett. :)

Lenke til kommentar

Apple har ingen egne utsalgssteder i Norge, eller i Norden for den saks skyld. Det er en rekke butikker og kjeder som selger Apple-produkter, ja, men slik forfatteren har skrevet det blir det feil.

 

Småpirk, men rett skal være rett. :)

Hehe, isåfall så er det jo iallefall en Apple Store i sverige :devil:

 

iybnbn.jpg

Lenke til kommentar

Minner veldig om Apple sine butikker...Har vært innom flere kjøpesentere i USA hvor Microsoft har butikk, de ligger gjerne rett ved siden av Apple sine butikker, og hver gang jeg har gått forbi har det vært en kjempekontrast med antall kunder i butikken.Apple Store var fulle av kunder, Microsoft sin butikk var neste tom.

 

Kanskje siden MS kundene går dit for å handle, ikke prøve å se fancy ut i en Apple butikk. Mens de sjekker facebooken sin.

Lenke til kommentar
Jeg liker å teste før jeg kjøper, men ofte blir butikkene kun et rent prøvesenter.

 

Enkelte ting er fint å tafse på og se på før man kjøper, og er butikken på noenlunde samme pris som nettkonkurrentene kan jeg godt kjøpe derfra.

 

AtW

 

Enig med disse. Innmat til PC, en switch, skriver, minnepenner, etc. ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe i butikk, med mindre prisen der blir lavere enn med frakt fra nettbutikk, eller det er mindre styr med det.

Perifere enheter som mus, tastatur, headset, skjerm, etc. kunne jeg godt tenke meg å teste i butikk før jeg kjøper. Som regel koster slike ting mer i butikk enn på nett, og jeg har kjøpt mine ting "usett" på nett, men har vært fornøyd siden jeg har lest godt med reviews på forhånd.

 

Det hadde for min del vært fint med et lokalt "prøvesenter" for elektronikk, men der er nok ikke økonomi i det, kanskje annet enn om de største netthandlene går sammen og lager en slik i de største byene. Man trenger da ikke ha lokalt lager, bare et par av hver aktuelle enhet, og muligens noen PCer for å koble til for å teste faktisk bruk. Jeg tror det ville hevet interressen for gamer og high-end produkter en del om folk kunne testet de og sett forskjellen.

Endret av GullLars
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva klapper og hoier de folka så sykt for egentlig? "Hurra, jeg er en underbetalt ekspeditør som later som at jeg er superentusiastisk slik at jeg ikke mister jobben!" Eller: "Min sjefs påtatte entusiasme smitter helt ukritisk over på meg, selv om han tjener penger, mens jeg blir r*vp*lt hver dag!"

 

Kanskje det er "hurra jeg er ikke kynisk og bitter selv om jeg ikke har ett høystatusyrke"?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...