Gå til innhold

Nettmøte: Forbrukerombudet vil besvare dine spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om de ser kommentarene, men:

 

Hei.

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men vi støtter bl.a. Forbrukerrådets arbeid med nettnøytralitet.

Forbrukerombudet fører tilsyn med markedsføringsloven i alle bransjer og alle medier, også markedsføring på internett.

Mvh

Petter

 

Tenker på:

http://www.itavisen.no/906842/skal-disse-landene-faa-styre-nettet

Lenke til kommentar

Litt synd at mitt spørsmål om fortollingsgebyrer ikke egentlig ble besvart. Mulig jeg var litt uklar, de fleste utenlandske butikker oppgir jo fraktkostnadene, problemet er fortollingsgebyrer. Og hvilket produkt er det man benytter angreretten på? Tjenesten fortolling, eller må man returnere hele produktet til utlandet? I de aller fleste tilfeller kommer jo ikke regningen før lenge etter man har fått pakka heller, så synes ikke rådet hjelper så mye i praksis.

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt synd at mitt spørsmål om fortollingsgebyrer ikke egentlig ble besvart. Mulig jeg var litt uklar, de fleste utenlandske butikker oppgir jo fraktkostnadene, problemet er fortollingsgebyrer. Og hvilket produkt er det man benytter angreretten på? Tjenesten fortolling, eller må man returnere hele produktet til utlandet? I de aller fleste tilfeller kommer jo ikke regningen før lenge etter man har fått pakka heller, så synes ikke rådet hjelper så mye i praksis.AtW

Enig med deg her, har også lurt på toll etc. og håpte å se et tilfredsstillende svar, men synes at mesteparten av svarene her var veldig generelle som egentlig ikke hjalp i det hele tatt.

Var også spent på å se svaret ang. Steam og salg av brukte spill, men det var ikke en gang et svar.

Nå skal det sies at dette ikke er spørsmål som er lette å svare på uten å sette seg inn i situasjonen og lese gjennom dokumenter etc., men de burde kanskje gjort det på en litt mer langsom måte, der folk legger inn spørsmål som blir besvart etter et par dager.

Lenke til kommentar

Får se hva de svarer

 

Hei,

 

Denne dialogen dere skal he med Facebook høres ikke veldig lovende i mine ører, så har ett par spørmål til dere.

 

- Hva kan dere "true" Facebook med som gjør at de ville slutte med å tjene penger i Norge?

- Er "løsningen" mulig å utføre?

- I hvilken retning vill folk bli sinte hvis løsningen utføres? (Facebook/forbrukerombudet)?

 

Hyggelig om jeg kunne få svar på disse spørsmålene.

 

PS: Takk for at dere skremmer vekk tjenester som HBO, slik at vi ikke får alternativet til å velge.

 

Takk, Johannes (13).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...