Gå til innhold

Norske iPhone-kunder mest fornøyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... Det har jo en del med hva man forventer, hvordan bruk man har, osv.

 

Er brukergruppen til iphone samme som Samsung sin? Eller Nokia sin?

 

Har brukerne gjennomsnittlig de samme kravene til en smarttelefon?

 

Er det noen forskjell med tanke på at andre leverandører har mye flere modeller enn Iphone, MAO billige mobiler som ikke ligger på linje med topp-modellene?

 

Osv osv.

 

Føler rett og slett ikke at jeg får mye informasjon ut av denne målingen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Har aldri hatt noe annet enn positive opplevelser med iPhone.

 

Men jeg regner med at en eller annen vil snart komme med kommentarer om saueflokk og religion og idioter om oss som bruker iPhone. Det pleier å komme hver gang det er en slik artikkel.

 

Gud forby at noen skulle få lov til å være fornøyd med iPhone!!

Lenke til kommentar

Tja... Det har jo en del med hva man forventer, hvordan bruk man har, osv.Er brukergruppen til iphone samme som Samsung sin? Eller Nokia sin?Har brukerne gjennomsnittlig de samme kravene til en smarttelefon?Er det noen forskjell med tanke på at andre leverandører har mye flere modeller enn Iphone, MAO billige mobiler som ikke ligger på linje med topp-modellene?Osv osv.Føler rett og slett ikke at jeg får mye informasjon ut av denne målingen.

 

er helt enig

Lenke til kommentar

Tja... Det har jo en del med hva man forventer, hvordan bruk man har, osv.

 

Er brukergruppen til iphone samme som Samsung sin? Eller Nokia sin?

 

Har brukerne gjennomsnittlig de samme kravene til en smarttelefon?

 

Er det noen forskjell med tanke på at andre leverandører har mye flere modeller enn Iphone, MAO billige mobiler som ikke ligger på linje med topp-modellene?

 

Osv osv.

 

Føler rett og slett ikke at jeg får mye informasjon ut av denne målingen.

Akkurat dette resultatet kunne veldig enkelt forestilles, og trenger ikke si noe som helst i det hele og store nei. DOg er det interessant lesing for å få sine teorier bekreftet. :)

 

Nå har jeg jobbet som selger både i dataavdeling og hvitevareavdeling til Elkjøp, og trenden går også der. De som kjøper dyrere produkter er alltid mer fornøyd enn de som kjøper billige versjoner.

Pengene du brukte blir ofte veldig raskt glemt, og siden dyrere produkter som regel også har bedre kvalitet, eller mer satsing på brukervennlighet så er det dette brukere husker.

 

F. eks ta merket Miele. Det blir litt som Apple, bare i hvitevare-bransjen. De har KUN sortemang (ja, eller nærmere 99 %) i den dyreste delen av skalaen, og produserer derfor kun høy kvalitet. Det gir selvsagt en ekstra sikkerhet, men også mer fornøyde brukere. Noen ganger er det logisk, andre gangen psykologisk.

 

For du har de som blir sure fordi vaskemaskinen deres holdt halvparten så lenge som den vaskemaskinen som kostet tre ganger så mye. Ja, de burde jo vært fornøyde, for de har jo da statistisk sett spart penger... Men slik er det, pengene som gikk tapt blir raskt glemt. Det blir IKKE den irriterende knappen som ikke er helt god, eller det stygge utseendet etc.

 

Apple som heller ikke tør å produserer noe i den rimeligere delen av skalaen, vil derfor følgelig få flere fornøyde brukere enn f. eks Samsung som produserer i hele segmentet, og har også dritttelefoner til en latterlig lav pris.

 

Det som forårsaker misfornøyde kunder er hvor det er ubalanse i forholdet mellom forventning til telefonen og prisen på telefonen.

 

I dagens samfunn hvor "alt er best!" så skjønner jeg jo raskt at det kan skape kommunikasjonsvikt mellom utsalgsted og kunde, og dermed dannes det en ubalanse.

 

Verst kræsj skjer når du har kunder som er gjerrige og kravstore, to typer personlighet som ikke går så bra sammen. Om du forventer de samme funksjonene, og nesten like god ytelse av en telefon til 1/4 av prisen, og samtidig forventer at alt skal fungere utmerket (like god kvalitet), så tar du altså skammelig feil.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Akkurat dette resultatet kunne veldig enkelt forestilles, og trenger ikke si noe som helst i det hele og store nei. DOg er det interessant lesing for å få sine teorier bekreftet. :)

 

Nå har jeg jobbet som selger både i dataavdeling og hvitevareavdeling til Elkjøp, og trenden går også der. De som kjøper dyrere produkter er alltid mer fornøyd enn de som kjøper billige versjoner.

Pengene du brukte blir ofte veldig raskt glemt, og siden dyrere produkter som regel også har bedre kvalitet, eller mer satsing på brukervennlighet så er det dette brukere husker.

 

F. eks ta merket Miele. Det blir litt som Apple, bare i hvitevare-bransjen. De har KUN sortemang (ja, eller nærmere 99 %) i den dyreste delen av skalaen, og produserer derfor kun høy kvalitet. Det gir selvsagt en ekstra sikkerhet, men også mer fornøyde brukere. Noen ganger er det logisk, andre gangen psykologisk.

 

For du har de som blir sure fordi vaskemaskinen deres holdt halvparten så lenge som den vaskemaskinen som kostet tre ganger så mye. Ja, de burde jo vært fornøyde, for de har jo da statistisk sett spart penger... Men slik er det, pengene som gik ktapt blir raskt glemt. Det blir IKKE den irriterende knappen som ikke er helt god, eller det stygge utseendet etc.

 

Apple som heller ikke tør å produserer noe i den rimeligere delen av skalaen, vil derfor følgelig få flere fornøyde brukere enn f. eks Samsung som produserer i hele segmentet, og har også dritttelefoner til en latterlig lav pris.

 

Det som forårsaker misfornøyde kunder er hvor det er høyere forventning til telefonen sett i forhold til prisen.

 

Verst kræsj skjer når du har kunder som er gjerrige og kravstore, to typer personlighet som ikke går så bra sammen. Om du forventer de samme funksjonene, og nesten like god ytelse av en telefon til 1/4 av prisen, og samtidig forventer at alt skal fungere utmerket (like god kvalitet), så tar du altså skammelig feil.

 

genialt bra sagt :) er faktisk litt spent på hvordan apple hadde gjort det med rimeligere produkter med lavere kvalitet.

Lenke til kommentar
Tja... Det har jo en del med hva man forventer, hvordan bruk man har, osv.Er brukergruppen til iphone samme som Samsung sin? Eller Nokia sin?Har brukerne gjennomsnittlig de samme kravene til en smarttelefon?Er det noen forskjell med tanke på at andre leverandører har mye flere modeller enn Iphone, MAO billige mobiler som ikke ligger på linje med topp-modellene?Osv osv.Føler rett og slett ikke at jeg får mye informasjon ut av denne målingen.
Akkurat dette resultatet kunne veldig enkelt forestilles, og trenger ikke si noe som helst i det hele og store nei. DOg er det interessant lesing for å få sine teorier bekreftet. :)Nå har jeg jobbet som selger både i dataavdeling og hvitevareavdeling til Elkjøp, og trenden går også der. De som kjøper dyrere produkter er alltid mer fornøyd enn de som kjøper billige versjoner.Pengene du brukte blir ofte veldig raskt glemt, og siden dyrere produkter som regel også har bedre kvalitet, eller mer satsing på brukervennlighet så er det dette brukere husker.F. eks ta merket Miele. Det blir litt som Apple, bare i hvitevare-bransjen. De har KUN sortemang (ja, eller nærmere 99 %) i den dyreste delen av skalaen, og produserer derfor kun høy kvalitet. Det gir selvsagt en ekstra sikkerhet, men også mer fornøyde brukere. Noen ganger er det logisk, andre gangen psykologisk.For du har de som blir sure fordi vaskemaskinen deres holdt halvparten så lenge som den vaskemaskinen som kostet tre ganger så mye. Ja, de burde jo vært fornøyde, for de har jo da statistisk sett spart penger... Men slik er det, pengene som gik ktapt blir raskt glemt. Det blir IKKE den irriterende knappen som ikke er helt god, eller det stygge utseendet etc.Apple som heller ikke tør å produserer noe i den rimeligere delen av skalaen, vil derfor følgelig få flere fornøyde brukere enn f. eks Samsung som produserer i hele segmentet, og har også dritttelefoner til en latterlig lav pris.Det som forårsaker misfornøyde kunder er hvor det er ubalanse i forholdet mellom forventning til telefonen og prisen på telefonen. I dagens samfunn hvor "alt er best!" så skjønner jeg jo raskt at det kan skape kommunikasjonsvikt mellom utsalgsted og kunde, og dermed dannes det en ubalanse. Verst kræsj skjer når du har kunder som er gjerrige og kravstore, to typer personlighet som ikke går så bra sammen. Om du forventer de samme funksjonene, og nesten like god ytelse av en telefon til 1/4 av prisen, og samtidig forventer at alt skal fungere utmerket (like god kvalitet), så tar du altså skammelig feil.

Helt enig! Veldig bra sagt! Er ikke noen Apple-fan, men det er veldig mye i det du skriver :)

 

 

Lenke til kommentar

Jeg vet bare en eneste ting; jeg er mer fornøyd med iphone enn Android. Jeg hadde Android før (Desire og senere Sensation) og har iphone 5 nå.

 

Før var jeg til tider ekstremt misfornøyd med telefonen(e), nå kjenner jeg bare at jeg blir lettere indignert innimellom.

 

I tillegg, jeg gir en en lang en i hva det koster og hvem som lager det, jeg skal ha noe som irriterer meg minst mulig.

 

 

Lenke til kommentar

Selv er jeg mer fornøyd med Samsung enn Nokia, da sgs2 og sgs3 er de,eneste telefonene jeg har hatt fra Samsung, og elsket begge to, ingen problemer med de.

Derimot laget Nokia den beste smart telefonen jeg noensinne har brukt (n900), og min nåværende telefon (lumia920).

De stod og for blundere som n97 og n8, though.

 

Eh, jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...