Gå til innhold

Spilldagbok: Quest for Glory, del 5 (Amiga, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker trylleformelen «fetch» for å forsøke å få tak i frøet mens det er i luften.
Alternativ løsning: Plukk opp steiner, som man kan gjøre over alt i skogen, og kasten en stein opp i en av blomstene. Tror det også er mulig å klatre opp, men jeg brukte stort sett alltid fetch hver gang jeg har spilt igjennom dette.

 

Blir det en tilsvarende dagbok om spill 2?

Lenke til kommentar

Uh, det ser ut som forumet spiste svaret mitt.

 

Men: Jeg har ikke planer om å lage noe tilsvarende for QfG 2 osv. En av de beste tingene med originalen er at man kan gjøre nesten alt i den rekkefølgen man vil. Kombinert med rollespillelementene og de alternative løsningene, blir det et spill hvor ulike spillre går gjennom på ulike måter. Jeg liker at jeg kan skrive "min" historie. Toeren er også et godt spill, men det er mye mer lineært. Der må du i stor grad følge et fastsatt løp fra A til Å, fordi ting skjer til visse tider og du må enten reagere på dem eller, vel, dø. Det er også mye mer historiedrevet, generelt.

 

Så jeg synes ikke det virker like interessant å skrive en slik dagbok for toeren. Da er det kanskje andre spill som funker bedre, kanskje noe mer plantet i rollespillsjangeren. Vi får se hva som skjer. Fortsatt litt igjen av denne dagboken. :)

Lenke til kommentar

Ble såpass inspirert av dagboken din at jeg spilte gjennom QfG1 og 2 her, og det slo meg litt at jeg synes det er vanskeligere å maxe stats i QfG1, all den tid healing potions og magic potions er mye dyrere der enn healing- og mana pills er i det andre spillet ( pluss at du kan prute ).

 

Du har riktignok et gitt antall dager du kan holde på i spill nr. 2, men det er lettere å hamstre piller her og ta noen skikkelige stat-booste-sessions ( jeg spilte som magic user da, ymmv ).

 

Kjøpte hele collection på GoG, så bring on QfG3 :) ( Kan ikke huske at det er så linjært..? Kanskje det gjør seg som dagbok..? )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...