Gå til innhold

Disse brillene skal gjøre livet ditt bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grøss som de ser ut. Hvis man først er en frequent flyer og drar i møter i mange tidssoner så vil man neppe sitte ved direktørbordet med disse lommelyktene i øynene og se dum ut. Ikke bare ser brillene tragisk dumme ut, men å være den eneste personen i møtet med "selvlysende" øyne kan nok også bli litt i rareste laget.

 

Rent teknisk hjelper det sikkert litt, men uansett lysforhold så fjerner det ikke søvnbehovet, bare i beste fall flytter det en stund. Kanskje en times tid?

Lenke til kommentar

Grøss som de ser ut. Hvis man først er en frequent flyer og drar i møter i mange tidssoner så vil man neppe sitte ved direktørbordet med disse lommelyktene i øynene og se dum ut. Ikke bare ser brillene tragisk dumme ut, men å være den eneste personen i møtet med "selvlysende" øyne kan nok også bli litt i rareste laget.Rent teknisk hjelper det sikkert litt, men uansett lysforhold så fjerner det ikke søvnbehovet, bare i beste fall flytter det en stund. Kanskje en times tid?

 

Regner med de er beregnet på bruk hjemme eller på hotell (o.l). Tar man de på når man står opp, ordner seg, drikker kaffe og spiser så går de 50 minuttene fort. Å sitte i møte, på bussen, på flyet, eller i bilen med disse tviler jeg på at det er så mange som blir å gjøre.

 

Dette, sammen med Philips Wake-Up Light, tror jeg kan hjelpe mye for oss i nord. Spesielt nord-norge, med mørketiden. Om jeg bare hadde orket å finne fram den jævla lampa igjen :p

Lenke til kommentar
Dette, sammen med Philips Wake-Up Light, tror jeg kan hjelpe mye for oss i nord. Spesielt nord-norge, med mørketiden. Om jeg bare hadde orket å finne fram den jævla lampa igjen :p

Forskning på vinterdepresjoner viser at man har de samme vinterdepresjonene i blant annet Italia. De fant at vinterdepresjonene i stor grad korrelerte med regn, fukt og kulde, men altså ikke med lys.

 

Jeg bor i nord og har den lysvekkerklokka, men brukte den fordi jeg hater sjokkvåkning. Nå summer den så fælt at det går ut over nattesøvnen så den er tatt ut av bruk.

Lenke til kommentar

Tre dagers bruk for å kurere jet-lag. Dette er jo ekvivalent til homeopati, det eneste som alltid virker mot forkjølelse.

 

Nå er vel ca 3 dager det de fleste trenger for å komme seg etter jetlag uavhengig av om man bruker slike briller eller ingen briller i det hele tatt.

 

Min første tanke om brillene, før jeg leste "behandlingstid" var at dette virket kult og kjekt for de som reiser mye og langt, men etterpå så var det mer "Yeah right, mine penger får dere ikke!" Dette er nok humbug.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...