Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Altibox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har hatt Altibox i 10 år. Så og si aldri opplevd verken problemer eller nedetid. Men nokon kan vere uheldig med hardwaren dei får i hus. Det er jo bare naturleg.

 

vi har aldri opplevet en god opplevelse med altibox. Jeg sitter 10m unna hjemmesentralen og har så vidt nett, så vi kjøpte en ny router, og det hjalp ikke overhodet. Jeg har også prøvd kabel, det er også elendig, da sier det seg selv at noe er gale, og ja vi har skiftet hjemmesentral.

Lenke til kommentar
Eg har hatt Altibox i 10 år. Så og si aldri opplevd verken problemer eller nedetid. Men nokon kan vere uheldig med hardwaren dei får i hus. Det er jo bare naturleg.
vi har aldri opplevet en god opplevelse med altibox. Jeg sitter 10m unna hjemmesentralen og har så vidt nett, så vi kjøpte en ny router, og det hjalp ikke overhodet. Jeg har også prøvd kabel, det er også elendig, da sier det seg selv at noe er gale, og ja vi har skiftet hjemmesentral.

 

Dere kjøpte en ny ruter.... og så hjelp det ikke?? så da klager du på altibox?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Eg har hatt Altibox i 10 år. Så og si aldri opplevd verken problemer eller nedetid. Men nokon kan vere uheldig med hardwaren dei får i hus. Det er jo bare naturleg.
vi har aldri opplevet en god opplevelse med altibox. Jeg sitter 10m unna hjemmesentralen og har så vidt nett, så vi kjøpte en ny router, og det hjalp ikke overhodet. Jeg har også prøvd kabel, det er også elendig, da sier det seg selv at noe er gale, og ja vi har skiftet hjemmesentral.
Dere kjøpte en ny ruter.... og så hjelp det ikke?? så da klager du på altibox?

 

ja, vi bruker hjemmesentalen i bridgemode, slik at vi kunne bruke routeren for å få bedre signal og det hjekper ikke. Så da må det vel være signalene fra hjemmesentralen som er dårlige.

Lenke til kommentar
Eg har hatt Altibox i 10 år. Så og si aldri opplevd verken problemer eller nedetid. Men nokon kan vere uheldig med hardwaren dei får i hus. Det er jo bare naturleg.
vi har aldri opplevet en god opplevelse med altibox. Jeg sitter 10m unna hjemmesentralen og har så vidt nett, så vi kjøpte en ny router, og det hjalp ikke overhodet. Jeg har også prøvd kabel, det er også elendig, da sier det seg selv at noe er gale, og ja vi har skiftet hjemmesentral.
Dere kjøpte en ny ruter.... og så hjelp det ikke?? så da klager du på altibox?

 

ja, vi bruker hjemmesentralen i bridgemode, slik at den videresender signalene til routeren som forhåpentligvis kunne forbedre signalene, men det gjorde den ikke. Da antar jeg jo at det er hjemmesentralen som utgir dårlige signaler?

Lenke til kommentar

ja, vi bruker hjemmesentralen i bridgemode, slik at den videresender signalene til routeren som forhåpentligvis kunne forbedre signalene, men det gjorde den ikke. Da antar jeg jo at det er hjemmesentralen som utgir dårlige signaler?

Det kan være jeg som missforstår, men hvordan kan det være hjemmesentralen som gir dårlige signaler om du allerede har koblet deg forbi den med bridge mode? Hele poenget ditt med å bruke bridge mode og en ekstern router er vel akkurat det å ikke bruke hjemmesentralen sine signaler?

Jeg antar nå et det er trådløst nett vi snakker om.

Lenke til kommentar

I løpet av de 6 årene jeg har hatt Altibox som leverandør, har jeg kun opplevd en gang at det har vært nede, da på grunn av lynnedslag som tok ut en del av infrastrukturen deres i nærheten av der jeg bor. Med andre ord har det vært dønn stabilt, det har aldri vært lavere hastighet enn det jeg betaler for, tvert i mot har jeg noen ganger målt det til 60 mbit, selv om jeg bare betaler for 40. TV-løsningen har jeg heller ikke hatt noen problemer med. Det viktigste for meg på den fronten er at Altibox leverer det beste og mest omfattende fotball-tilbudet av alle leverandører jeg har testet. Telefonien fungerer også helt greit, uten at jeg egentlig bruker fasttelefon noe særlig lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altibox er en helt suveren tjeneste, spesielt med tanke på hvilken produkter kundene får for pengene sine.

 

Synes at det er tåpelig av deg, mrdalesen at DU skal dømme denne tjenesten fordi at du har hatt dårlig erfaring med tjenestene. Hva med de som faktisk er fornøyde med disse produktene.

 

Forresten, vis du tror du har veldig godt peilig på produktene ifra Altibox. Hvorfor ikke søke jobb? Tror ikke du helt er klar over hvilken informasjon og hva dem egentlig gjør for kundene sine dem som faktisk sitter og tar telefonen hos Altibox. Er ikke ''bare'' og ta en telefon

 

Lenke til kommentar
Eg har hatt Altibox i 10 år. Så og si aldri opplevd verken problemer eller nedetid. Men nokon kan vere uheldig med hardwaren dei får i hus. Det er jo bare naturleg.
vi har aldri opplevet en god opplevelse med altibox. Jeg sitter 10m unna hjemmesentralen og har så vidt nett, så vi kjøpte en ny router, og det hjalp ikke overhodet. Jeg har også prøvd kabel, det er også elendig, da sier det seg selv at noe er gale, og ja vi har skiftet hjemmesentral.

 

Da er vell eneste variabelen som ikke er prøvd PC'en? For hvis ikke ekstra router fungerer, da er det ikke lengre altibox sitt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vis du tror du har ''mer'' peilig på dekodere og hjemmesentraler hos Altibox enn hva kundeservice og tekniske avdelingene har, så anbefaler jeg deg og søke jobb egentlig. Sånn som du prater, så skulle nesten trodd at du viste alt ettersom du er kunde av dem!

 

Du kan jo prøve deg, så kan vi se hvor lenge du holder ut?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dere kjøpte en ny ruter.... og så hjelp det ikke?? så da klager du på altibox?

 

Jeg lurte også på dette.

Jeg har som Siddis hatt Lyse/Altibox (dvs. fiber) i snart 10 år.

De gangene det har vært nede har det vært fordi noen har gravd over en kabel (mye graving her), samt netttrøbbel (DNS) fra leverandør.

Når man har dårlig nett kan jo det skyldes feil med kabel (fiber) inn til sentral.

Mye som tyder på det utfifra det mrdalelsen skriver.

Han kan sikkert oppklare om det var han som gravde/gjorde klar for montør eller om dette ble overlatt til 3djepart (nett/kabel-operatør).

Uansett må noen ha gjort en dårlig jobb her.

Det skal være meget bra signal/nett når man har fiber. :)

 

Edit:

"Litt" dårlig ordvalg her.

Signal som i fysisk god forbindelse fra sentral (fibernett) til hjemmesentral (som for min del også alltid har statt i bridgemodus = eldgammel modell). :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

vi har aldri opplevet en god opplevelse med altibox. Jeg sitter 10m unna hjemmesentralen og har så vidt nett, så vi kjøpte en ny router, og det hjalp ikke overhodet. Jeg har også prøvd kabel, det er også elendig, da sier det seg selv at noe er gale, og ja vi har skiftet hjemmesentral.

 

Du må bruke litt penger på en skikkelig router. Kjører du bridgemodus så er det ikke utstyret til Altibox det er galt med. Prøv å koble deg utenom routeren din først, er det fremdeles dritt så ta kontakt med Altibox for utredning.

 

Har selv Altibox og er ståøende fornøyd med nettet. Skal dog sies at jeg har bridget routerene deres (bare noe skikkelig skrap) og kjører en egen router som takler litt belastning.

Lenke til kommentar

VDSL kanskje? Deilige bilder, bra artikkel. Men lurer på hvor den lille svarte boksen faktisk er, som inneholder internett... :p

 

ja, vi bruker hjemmesentralen i bridgemode, slik at den videresender signalene til routeren som forhåpentligvis kunne forbedre signalene, men det gjorde den ikke. Da antar jeg jo at det er hjemmesentralen som utgir dårlige signaler?

 

Hehe, enten så er linjen stabil, eller så er den ikke stabil... Tror du de skyter WiFi-signaler ut av sentralen, inn i modemet ditt og rett ut av antenne i routern?

Morsomme poster på en fredag da :)

Lenke til kommentar

Helte enig med det som har blitt sagt over. har hatt fiber nå i 5år, og internet har vert dønn stabil.

 

Men har kjørt ruteren i bridge mode, eg liker å styre alt av ruter funksjoner lokalt.

Har hatt problemer med hardware til tv 1 gang.

Men TV løsning er eit steg tilbake når ein har prøve high-end satelitt tunere.

 

Lenke til kommentar
Eg har hatt Altibox i 10 år. Så og si aldri opplevd verken problemer eller nedetid. Men nokon kan vere uheldig med hardwaren dei får i hus. Det er jo bare naturleg.
vi har aldri opplevet en god opplevelse med altibox. Jeg sitter 10m unna hjemmesentralen og har så vidt nett, så vi kjøpte en ny router, og det hjalp ikke overhodet. Jeg har også prøvd kabel, det er også elendig, da sier det seg selv at noe er gale, og ja vi har skiftet hjemmesentral.
Dere kjøpte en ny ruter.... og så hjelp det ikke?? så da klager du på altibox?
ja, vi bruker hjemmesentralen i bridgemode, slik at den videresender signalene til routeren som forhåpentligvis kunne forbedre signalene, men det gjorde den ikke. Da antar jeg jo at det er hjemmesentralen som utgir dårlige signaler?

Ha forsatt hjemmesentralen i bridge, men putt en pc rett i hjemmesentralen og se om det er stabilt da. Er det det vet du at alt er ok med hs...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...