Gå til innhold

Opptil 500 000 mistet TV 2-kanaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TV2. Alle "nisjekanalene" deres er fullstendig verdiløse, bortsett fra Nyhetskanalen, som til gjengjeld stort sett er repriser.

 

Bråket startet vel først virkelig Dda TV2s nisjekanaler ble valgfrie - TV2 vil at ALLE betaler mer for at noen få skal se dritet på TV2 Bliss. Da får de ingen sympati fra min side.

 

(Ikke at CD og Telenor har det heller, for den saks skyld.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

TV2 har kjempet for at de selv ( og programleverandørene) skal få bedre betalt (20-40 ganger) for det de leverer til kabeltv-distributørene. Jeg tror på det som skrives om at Telenor "er sure" på TV2 fordi TV2 fikk medhold i Kabeltvistnemnda. Rett og slett fordi jeg tror Trond Giske og hans venner sitter i styret i Telenor og Canal Digital, og akkurat som Silvio Berlusconi i Italia, akter å styre mediene, for gjennom massiv medievinkling å kunne sementere sitt svette AP balletak på hele den Norske lobotomerte befolkning.

Eller DE (DE="AP-illuminatiene") ønsker i det minste å opparbeide seg kapital, både økonomisk, kulturell, sosial og symbolsk kapital så lenge de sittter i regjering. Slik beholder de makten gjennom byråkrati, inntil vi får krig, katastrofe eller 20 år med Høyre

(hvilket vil være summen av de to foregående betingelser)

;-)

obs har både RiskTV og CD nå,

men ser helst på YouTube :D

 

*edit*

......ser ihvertfall ikke på TV2 Bli$$, Nyhetskanalen oppdateres for sjelden og er stort sett bare møl, Filmkanalen kunne jo vært kjekk men filmene er for gamle og ikke HD *grøss*

Endret av Karamell2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...et-7053129.html

Da er staten på banen for å tvinge TV2 Bliss på oss.

Sukk.

Skulle akkurat til å linke det samme. Dette er jo helt tullete, kan de ikke bare la ting gå som det går nå, og la TV2 forvitre med sitt søppel-TV. Når CD tør å gjøre dette, betyr det jo at de er sikre på at sin kundemasse ikke synes det er livsviktig med Bliss og Zebra.

 

Hvorfor skal en privat aktør som TV2 bli såpass priviligert som de blir her... blir forbannet av dette... hold dere unna, dumme politikere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TV2 har kjempet for at de selv ( og programleverandørene) skal få bedre betalt (20-40 ganger) for det de leverer til kabeltv-distributørene.

Problemet er at TV2 gjør det på kanaler de ønsker at alle skal være nødt til å dristribuere slik at de i praksis introduserer tv-lisens for TV2. Og i tillegg er det for reklamefinansierte kanaler.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hvorfor skal en privat aktør som TV2 bli såpass priviligert som de blir her... blir forbannet av dette... hold dere unna, dumme politikere!

Det er ille nok med at man tvinges til å betale lisens for NRK som skal fastsettes av stortinget, nå skal man altså la en privat aktør introdusere tv-lisens som man ikke slipper unna og som den private aktøren kan sette helt fritt. Dette går helt feil vei.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg må nesten bare gi Canal Digital en tommel opp. Bra at de faktisk tar denne kampen.

 

Jeg har selv Canal Digital kabel-TV, og kommer ikke til å merke noen ting, da jeg allerede har valgt bort TV2 Bliss, TV2 Filmkanalen og TV2 Nyhetskanalen med fritt kanalvalg i grunnpakken.

 

Så ser jeg at Get dessverre ikke tok denne kampen, og gikk med på TV2 sine vilkår, noe som fører til en økning på 360 kroner i året for kundenen der. Glad jeg ikke har Get.

http://www.dagbladet.no/2012/11/23/nyheter/medier/innenrik/24508877/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må nesten bare gi Canal Digital en tommel opp. Bra at de faktisk tar denne kampen. Jeg har selv Canal Digital kabel-TV, og kommer ikke til å merke noen ting, da jeg allerede har valgt bort TV2 Bliss, TV2 Filmkanalen og TV2 Nyhetskanalen med fritt kanalvalg i grunnpakken.Så ser jeg at Get dessverre ikke tok denne kampen, og gikk med på TV2 sine vilkår, noe som fører til en økning på 360 kroner i året for kundenen der. Glad jeg ikke har Get.http://www.dagbladet.no/2012/11/23/nyheter/medier/innenrik/24508877/

 

HAha? Og Get kundene jubler for dette?

 

Hvor mange sokker røkes det i Get husholdninger for dagen tro?

Lenke til kommentar
Hva i heiteste blander kulturdepartementet seg inn i dette for?!

TV2 har en konsesjon fra staten ved kulturdepartementet som de maa ha for aa operere her i Norge som allmennkringkaster. I TV2s avtale med staten er det visse krav fra staten angaaende programtilbudet og hvordan det skal leveres. Eksempler er krav til spraak, maalformer og at de skal levere et programtilbud for brede og smale kundegrupper. Det er ogsaa krav til at de daglig leverer egenprodusert nyhetssendinger. Ett av vilkaarene for aa vaere allmennkringkaster er ogsaa at de maa vaere tilgjengelig paa alle nasjonale spredenett.

 

Det som trolig er grunnen til at kulturdepartementet kommer paa banen er at ved aa ikke komme til enig med CD og at enkelte kanaler tas ut av deres spredenett er at TV2 naa ikke oppfyller dere avtale med staten. Dette er med andre ord kulturdepartamentet som sier "dere maa komme til en enighet, eller saa fjerner vi TV2s konsesjon", altsaa et ganske strengt incentive til at de slutter aa krangle.

 

Avtalen er ganske enkel og kan leses her:

http://www.medietilsynet.no/Documents/Tema/Allmennkringkasting/2011/101203_TV2-avtalen.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...