Gå til innhold

Samletest: Vi kårer Norges beste nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om Dere hadde ventet til Google Nexus 10 hadde kommet ut, men dere skulle vel rekke å publisere artikkelen før julerushet kommer inn?...

 

Den er jo riktig nok ikke lansert enda, men tror det er en god utfordrer for Android tablets og ikke minst Apple Ipad.

Lenke til kommentar

Merkelige testresultater som strider med det andre har konkludert med. Note 10.1 har blitt tilnærmet universalt slaktet av alle. Jeg synes også det blir helt feil at en skjerm på mindre enn 10 tommer blir trukket frem som noe negativt (utenom på iPad Mini, selvfølgelig...) da mange foretrekker disse størrelsene. Nexus 7 kommer for ordens skyld med opptil 32 GB internminne.

 

For morro skyld har The Verge gitt nettbrettet følgende karakterer:

 

10. Google Nexus 7: 8.8

9. Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE: N/A

8. Toshiba AT300: N/A

7. Acer Iconia Tab A510: 6.5

6. Sony Xperia Tablet S: 7.6

5. Asus Transformer Pad Infinity TF700: 7.6

4. iPad 3./4. generasjon: 9.3

3. Samsung Ative Tab: N/A

2. Apple iPad mini: 9.0

1. Samsung Galaxy Note 10.1: 5.4

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Merkelige testresultater som strider med det andre har konkludert med. Note 10.1 har blitt tilnærmet universalt slaktet av alle. Jeg synes også det blir helt feil at en skjerm på mindre enn 10 tommer blir trukket frem som noe negativt (utenom på iPad Mini, selvfølgelig...) da mange foretrekker disse størrelsene. Nexus 7 kommer for ordens skyld med opptil 32 GB internminne.

 

For morro skyld har The Verge gitt nettbrettet følgende karakterer:

 

10. Google Nexus 7: 8.8

9. Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE: N/A

8. Toshiba AT300: N/A

7. Acer Iconia Tab A510: 6.5

6. Sony Xperia Tablet S: 7.6

5. Asus Transformer Pad Infinity TF700: 7.6

4. iPad 3./4. generasjon: 9.3

3. Samsung Ative Tab: N/A

2. Apple iPad mini: 9.0

1. Samsung Galaxy Note 10.1: 5.4

 

Vil heller påstå at det er the verge som er på bærtur med sin test av note 10.1

Mulig de har vært uheldig med sitt eksemplar

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dere bør vel snart begynne å skille mellom, Windows 8, IOS og Android når dere tester. Dette gir nettbrettene helt forskjellige opplevelser og grensesnitt.

 

Apper er forskjellig priset på platformene og prisen på det du har er jo en kombinasjon av software og hardware. IOS med ca 650000 android 600000 og Win8 100000. Facebook integrering som er mest sømløs i android og windows. Når det gjelder karttjenester er det jo vel klart at fortsatt er google best. Det er denne karttjenesten alle integrerer mot. F.eks har IOS 6 ikke kart over Bergen (eller hadde ikke?)

 

Tll info ASUS lever også 300 serien som er billigere enn 700 serien og som har 3G støtte i tilegg til alle de tilkoblinger som amobil etterspørr. Det har litt enklere chassis enn 700 og som ellers er helt likt. Refererer til amobil sin egen testav dette som sier følgende om brettte "har i tilegg en HDMI-kontakt (micro-HDMI), kortleser for Micro SD-kort, 3,5 mm lydutgang (kombinert stereo lydutgang og mikrofoninngang), samt kontakt for tilkobling til PC eller dokk.

På tastaturdelen er det i tillegg en leser for SD-kort, og en USB-port"

Endret av KaiOK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm lurer på hvordan nexus 10 ville gjort det i testen?? Tror det faktum at nexus 7 ikke har camera gjør at 32g er nok.Det blir nok nexus 7 på meg eneste nettbrettet som er billig og bra nok til å ønske seg til jul+ jeg er allergisk mor itunes!!

Endret av AFF301
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare The Verge som har vært negative. Android Police slaktet det totalt. Jeg sier ikke at det er et elendig nettbrett, jeg sier bare at det er en veldig overraskende testvinner.

 

Skumleste testen fra android police, kan ikke si meg enig ialt der heller.

De lister ikke opp negative og positive ting. De bare hiver masse tekst ut og syter og klager og prøver å slakte brettet mest mulig når de først er igang.

 

De nevner bla. dårlig byggekvalitet, lurer på hvor de henter det ifra. Har absolutt ingenting å utsette på byggekvaliteten på min Note 10.1, sammenlignet med iPad f.eks.

 

Dårlig HW, jaha. Lite tregheter å spore her.

 

Så nei takk, her er det faktisk Amobil som har gjort en grundigst jobb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...