Gå til innhold

Samsung med 8-kjerner neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvrofor skal de bruke en så gammel arkitektur på den svakeste prosessoren? Hvorfor ikke to A15 med en som er lavtklokket tokjerne prosessor og så kan den andre ha quad @ 1.8 GHz? Jeg trodde det var billigere å produsere nyere arkitekturer med ny produksjonsteknikk.

Det koster enormt mye å kjøpe inn maskiner med lavere produksjonsteknikker, og milliarder av kroner for å sette opp en ny produksjonslinje. For om disse nye maskinene blir kjøpt inn for å lage de kraftigere A15 kjernene, så kan de nå få brukt de gamle maskinene til noe.

Av denne grunn KAN dette være et smart trekk, som ikke koster dem alt for mye penger, og forhåpentligvis ikke bety noen prisforskjell for kundene.

 

Men igjen, det vil variere etter etterspørsel og innkjøpspris på waffere, og man må derfor gjøre en vurdering i hver enkelt situasjon.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Man kan aldri utnytte det som ikke eksisterer :)

Og jeg ser ingen ulemper med at man får highendnettbrett med det ypperste av maskinvare, så fremt man får oppgradert de i ettertid til å utnytte maskinvaren.

 

Når man med android 4.2 nå har flerbruker og innen den nye prosessoren er lansert, det det nok utallig med flere tjenester og funksjoenr man har på nettbrett.

 

Jeg tror også at man vil med de prosessorene klare å dra flere features og jeg tror nok at man vil som brukere bruke nettbrettene til mer og mer komplekse oppgaver.

 

4.2 har jo også miracast (strømming) og en del annet bygget inn, jeg ser for meg at mange sanntidstjenester vil være aktuelle inne kort tid. (1-2 år).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...