Gå til innhold

[Løst] Mekanisk Tastatur kjøp, hjelp


Anbefalte innlegg

Hallo, nå som julen er rett rundt hjørne, tenkte jeg det var på tide å bytte ut mitt Logitech G510 for et mekanisk tastatur.

 

Spiller mye, skriver lite (Hva er best, cherry mx red/blue/brown/etc?)

 

Krav;

Bakbelyste taster

Kvalitet på tastaturet

Numpad

Mediataster

 

Ønsker;

Mulighet til å "diable" windows tasten

Skru av/på bekbelyste taster

 

Har tittet på Q-Pad MK-85, men vil gjerne ha noen innspill på flere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lest testen til hardware? http://www.hardware....tastatur/114393

 

Hvilket som er best til deg er vanskelig å si. For deg vil det nok stå mellom Cherry MX black og red. Black har mer motstand enn red. Dvs: red er lettere å trykke ned.

 

Så er det utforming av tastatur hvor folk har veldig forksjellig smak. De færreste av oss har testet alt som er på markedet og det er derfor lett å anbefale det man selv bruker og er fornøyd med - selvom det nødvendigivis ikke er det beste alternativet for deg. Bor du i nærheten av en butikk du kan prøve de forskjellige? Ellers er det bare å lese masse tester og ta en sjangs. Det er veldig mange gode tastaturer på markedet.

 

Selv syns jeg QPAD MK-85 virker spennende. Den koster dog noen hundrelapper mer enn mange av konkurrentene.

Endret av EvenAug
Lenke til kommentar

Skaffet meg nettopp et Corsair k90, og må si jeg er meget fornøyd.

Designet og byggkvaliteten er meget bra.

Det jeg har lest av negativ omtale har mest handlet om at ikke alle tastene er mekaniske. Men det vil jeg tro de absolutt færreste legger særlig merke til.

Det har cherry red brytere, som for meg tok litt tid å venne seg til.

Tok meg mest tid å bli vandt til vandringen på knappene ved slurvete bruk. Vis jeg var av og på med hendene.

Men når du har hendene plantet på håndhvileren har du full kontroll!

 

blabla..

 

Anbefales :grin:

 

Er forresten ganske distinkt klikkelyd i saken

Edjit:

skriveleif, og alzheimr.

Endret av lumfong
Lenke til kommentar

Har hatt K90 i én uke nå.

Pros:

Veldig solid, får en følelse av kvalitet i motsetning til alle de andre plastikktastaturene.

Fint backlight.

Litt moro å prøve en hel ny type skrivefølelse enn hva jeg er vant til med Cherry MX Red, skulle gjerne prøvd både black og browns for å få et bedre svar på hva jeg egentlig er mest komfortabel med.

Merker også at jeg til tider drifter til en av sidene om jeg spiller BF3 da jeg hviler fingrene på WASD, tastene krever veldig lite kraft for å aktiveres.

 

 

Cons:

Utrolig uvant for meg å gå fra nesten flatt laptop-tastatur til dette som det høyeste tastaturet jeg har hatt.

Får pianofingre, og kan ikke hvile fingrene på tastene på samme måte som jeg gjorde før med flatt tastatur.

Merker også at jeg trykker en del feil og støter borti knappene da selve trykkflaten på tastene er rimelig små i forhold til hva jeg har hatt tidligere, i tillegg er det stor avstand fra hver tast, er rett og slett ikke vant til at alle knappene har en skarp kant rundt seg og mellomrommet mellom tastene.

 

Oppdatering av Firmware var et helvette, slet med dette i 2 dager, og feiloppdatering fører til at verken backlight, mediataster og macrotaster ikke fungerer. Fix her

 

Problemer med backlight, utbredt problem med K90 er at det blir levert med døde LED's, i mitt tilfelle så er P-tasten helt dødt.

Endret av roesen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...