Gå til innhold

Slik skal de straffe nettpiratene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde filmbransjen, musikkbransjen og lobbyorganisasjonene (PR byråer) brukt kreftene på å finne ut hvordan de best kan servere oss produktene sine slik vi ønsker dem - så hadde piratkopiering vært en svært liten del av kakediagrammet.Men neidda, frem med sverd og hugge løs. Ikke rart vi unge fnyser av alt som heter rettighetshavere. De opptrer som arrogante hver eneste gang de får muligheten.

 

Amen! Det gir meg ikke spesielt lyst til å opprette et kundeforhold med noen som tidligere har erklært "krig" mot meg. Det første de bør gjøre er å innse at det er de som er avhengige av oss, og ikke omvendt.

Endret av squabbish
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Akk ja, så var det alle disse kravene og stadige økende forventningene våres til at alt skal leveres rett på skjermen, til en gi bort pris. Får vi ikke dette så får de jammen meg finne seg i økt piratvirksomhet og deling på ulovlig vis. For dette har til nå ikke vært straffbart, og ikke i svarte om vi godtar at de nå prøver å innføre lover og tiltak for nedsatt piratvirksomhet.

 

- diskusjon; start!

Lenke til kommentar

Akk ja, så var det alle disse kravene og stadige økende forventningene våres til at alt skal leveres rett på skjermen, til en gi bort pris. Får vi ikke dette så får de jammen meg finne seg i økt piratvirksomhet og deling på ulovlig vis. For dette har til nå ikke vært straffbart, og ikke i svarte om vi godtar at de nå prøver å innføre lover og tiltak for nedsatt piratvirksomhet.- diskusjon; start!

 

Sjekk ut google og les hva Netflix og Spotify har gjort med piratmiljøet, min gode provokatør.

 

Diskusjon: over.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ville fint betalt 100kr for en film, men den skulle være min for evig, (altså min kopi, jeg skulle ikke kunne distribuere) Den skulle også ha HD format gode flerspråkelige subs. Det skulle også være lett tilgjengelige trailere som faktisk viser hvor bra en film er, og ikke viser hele handlingsrekken. Samt at det skulle være i et medium jeg kunne forflytte lett fra PC/TV til hva som helst. Utvalg massivt, og jeg skulle kunne få tak i de rett etter at de sluttes og sende de på kino.

 

(Ble forferdelig det avsnittet over her... jaja)

 

Problemet er at jeg som forbruker ikke kan få tak i dette noe annet sted en torrent...

 

Bare se på for eksempel Steam(De har sine mangler, og pris) Men de gjør også mye bra, som et resultat har jeg aldri lasta ned et spill.

 

TV-serier...vel la oss ikke snakke om de...

 

Men vel jeg liker ihvertfall at de gir advarsler istedenfor og kaste folk i retten, og kutter internett.....

Endret av Gernia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville fint betalt 100kr for en film, men den skulle være min for evig, (altså min kopi, jeg skulle ikke kunne distribuere) Den skulle også ha HD format gode flerspråkelige subs. Det skulle også være lett tilgjengelige trailere som faktisk viser hvor bra en film er, og ikke viser hele handlingsrekken. Samt at det skulle være i et medium jeg kunne forflytte lett fra PC/TV til hva som helst. Utvalg massivt, og jeg skulle kunne få tak i de rett etter at de sluttes og sende de på kino.(Ble forferdelig det avsnittet over her... jaja)Problemet er at jeg som forbruker ikke kan få tak i dette noe annet sted en torrent...Bare se på for eksempel Steam(De har sine mangler, og pris) Men de gjør også mye bra, som et resultat har jeg aldri lasta ned et spill.TV-serier...vel la oss ikke snakke om de...Men vel jeg liker ihvertfall at de gir advarsler istedenfor og kaste folk i retten, og kutter internett.....

 

Hvorfor ikke kunne få tak i det samtidig som det går på kino? Mange har i dag bedre kinoanlegg hjemme, man slipper fjortiser med mobiler osv...

 

Time for a paradigm shift!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan ville dere stillt dere til om film/musikkbransjen hadde betalingsmulighet ("amnesti") for dine nedlastinger? (revolusjonerende tanke jada:))

Ville ikke dere akseptert å betale en symbolsk sum ($0.5-$1?) for å få se siste episode av f.eks Dexter? Kvaliteten er jo ikke DVD, og kostnadene med distribusjon er jo fraværende så det kan ikke være all verdens pris heller.

Jeg tror ihvertfall at "bransjen" burde startet i den enden istedenfor å "straffe" folk når de ikke alternativer å tilby.

Et veldig enkelt tiltak hvor de også ville sett potensialet i dette "nye markedet"...

Er jeg på bærtur nå? Vet at jeg ville gledelig ha gjort det så lenge løsningen var enkel og ikke uforholdsmessig kostbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...