Gå til innhold

Guide: Julebordsbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal han det ?, hele fotoverden sier tungsten og alle forstår det, ja til og med alle kameraene sier tungsten :)
Det var derfor jeg startet med "Pirk", men det heter faktisk wolfram på norsk! :yes:

 

Men siden det heter Tungsten innen foto, så blir pirket ditt litt galt.

 

Allikevel er jeg generelt sett enig med deg i at bruk av norsk i Norge er en absolutt fordel. Det heter for eksempel objektiv, ikke linse...(men ikke start den debatten...)

 

Til artikkelen, jeg hadde bedt en hobbyfotograf som knipser bilder på julebordet til langt ut på kvelden om å dra til hælvete* :-). "Ta bilder av kollegaer som koser seg" står det i artikkelen; snakk om festbrems som flyr rundt med kamera for å skyte sånt. Det ville ikke vært helt umulig å tenke seg at hobbyfotografen måtte se seg om etter et nytt kamera etter en slik episode. Kanskje Tips 11 er å sette av penger til sånt...:-))))

 

 

* ja, med "æ" i denne sammenheng

 

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Slik får du kollegene dine til å se bra ut på julebordbildene.

 

Guide: Julebordsbilder

Å ta bilder fra julebord, det bør man være veeeldig så forsiktig med.... (synes det er en uting, iallefall hvis en ikke har fått tillatelse fra de deltakende på forhånd)...

Har opplevd at noen ivrige "knipsere" (også med mobil/smarttelefoner) har ødelagt en ellers god stemning, og også at det har ført til håndgemeng...... Bad :xmas: ! :hrm:

 

PS!

Men tipsene i seg selv er greie nok de! :grin:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Å ta bilder fra julebord, det bør man være veeeldig så forsiktig med.... (synes det er en uting, iallefall hvis en ikke har fått tillatelse fra de deltakende på forhånd)...

Har opplevd at noen ivrige "knipsere" (også med mobil/smarttelefoner) har ødelagt en ellers god stemning, og også at det har ført til håndgemeng...... Bad :xmas: ! :hrm:

 

PS!

Men tipsene i seg selv er greie nok de! :grin:

 

Ærlig talt, så mener jeg at om man gjør noe som ikke tåler dagens lys på en fest i regi av jobben, så må man gå litt i seg selv også. Slike bilder blir gjerne kun(?) delt med kolleger, ikke gjør noe som ikke tåler dine kollegers ås-syn på julebord...

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ærlig talt, så mener jeg at om man gjør noe som ikke tåler dagens lys på en fest i regi av jobben, så må man gå litt i seg selv også. Slike bilder blir gjerne kun(?) delt med kolleger, ikke gjør noe som ikke tåler dine kollegers ås-syn på julebord...

 

AtW

Det er vel nettopp dette, at ikke alle makter "å gå litt i seg selv" i slike sammenhenger, som kan være et problem. Selvkontrollen forsvinner fort med "noe" innabords, og da er det nok uansett for seint!

Stort sett går det nok bra allikevel, men unntakene finnes her som også ellers i livet.... , en bør bare være litt ekstra oppmerksom i "opptaksøyeblikkene"......

Lenke til kommentar

Det er vel nettopp dette, at ikke alle makter "å gå litt i seg selv" i slike sammenhenger, som kan være et problem. Selvkontrollen forsvinner fort med "noe" innabords, og da er det nok uansett for seint!

Stort sett går det nok bra allikevel, men unntakene finnes her som også ellers i livet.... , en bør bare være litt ekstra oppmerksom i "opptaksøyeblikkene"......

 

Det er greit nok det, men om folk starter en slåsskamp for bagateller, så er det ikke "knipserene" som ødelegger stemningen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er greit nok det, men om folk starter en slåsskamp for bagateller, så er det ikke "knipserene" som ødelegger stemningen. AtW

De gangene jeg har opplevd dårlig stemning, så har det iallefall vært berusede "knipsere" som har vært årsaken..... Men, nok om det! :roll:

 

Akter å ha det veeeeldig så trivelig på julebordet i år også, jeg da! :xmas:

Lenke til kommentar

De gangene jeg har opplevd dårlig stemning, så har det iallefall vært berusede "knipsere" som har vært årsaken..... Men, nok om det! :roll:

 

Akter å ha det veeeeldig så trivelig på julebordet i år også, jeg da! :xmas:

 

Det er ditt syn på saken, jeg vil nå si det er folk som ikke klarer å oppføre seg i fylla som er problemet med scenarioet du har skissert.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at enkelte ikke vil bli tatt bilder av på fest er helt greit, og veldig forståelig. Jeg synes dog det er dekket ganske greit under punkt 1:

 

Dersom du er redd for at noen av kollegaene dine ikke vil bli tatt bilder av, skader det aldri å spørre de som skal på julebordet om det er greit at du tar bilder, før du stikker kameraet opp i ansiktet til dem. Dessuten vil mange synes det er greit å bli tatt bilder av dersom de vet om det på forhånd.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...