Gå til innhold

Erstatter berøring med ultralydteknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et alternativ til ultralyd er elektriske felt. Denne teknologien er kommet så langt at det allerede er tilgjengelige såkalte development kits. Så her kan man kjøpe pakka og koble til allerede. Development kittet koster ikke mer enn $169, men er selvfølgelig mer tilpasset utviklere enn en konsumere.

 

Les mer her:

http://spectrum.ieee.org/consumer-electronics/gadgets/electricfield-gesture-interface-gets-users-hands-off-their-gadgets/

 

Og her:

http://www.microchip.com/pagehandler/en-us/press-release/microchips-new-gestic-technolo.html

Lenke til kommentar

Det er kult og imponerende, men når alt kommer til alt er det mus som er det beste og mest pålitelige. :)

 

Snakk for deg selv, dette kommer helt ann på hva systemet er laget for. I Windows 8 f.eks er det etter min mening minst 10 ganger en bedre opplevelse ved å bruke touchskjerm.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Snakk for deg selv, dette kommer helt ann på hva systemet er laget for. I Windows 8 f.eks er det etter min mening minst 10 ganger en bedre opplevelse ved å bruke touchskjerm.

Android er laget for touch, og jeg kan ikke si at jeg får en bedre opplevelse med å bruke et nettbrett en ved å bruke en vanlig PC.

 

Edit: Nå var dette heller ikke snakk om touch, men å vifte hånden fremfor skjemen.

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

Android er laget for touch, og jeg kan ikke si at jeg får en bedre opplevelse med å bruke et nettbrett en ved å bruke en vanlig PC.

 

Vel nå er det jo nettopp et nettbrett også, det kan jo være noe av grunnen. Her ligger jo skjermstørrelsen og systemet som grunnlag for opplevelsen din.

 

Prøv en 11,6 tommer med mus og tastatur i f.eks Windows 7, også prøver man en tilsvarende PC med Win 8 og touch funksjonen etterpå, jeg kan banne på at du vil like Windows 8 bedre da. Jeg liker spesielt flyten mellom å scrolle f.eks ned internett sider, zoome osv mye bedre på touch.

 

Sitter man med 3 skjermer hjemme er selvfølgelig touch nødvendigvis ikke best til alt, poenget er at spesielt på bærbare PCer og mindre PCer er touch et mye bedre alternativ etter min mening, mus er ikke best til alt.

Edit: Nå var dette heller ikke snakk om touch, men å vifte hånden fremfor skjemen.

 

Jeg forstå det som du mente mus var best til alt, men mulig jeg tar feil her. Enig i at mus ser mer behaglig ut enn disse vifte greiene ihvertfall ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Det er kult og imponerende, men når alt kommer til alt er det mus som er det beste og mest pålitelige. :)

Jepp!!

 

Hest er også mye bedre enn bil når det kommer til stykke. Har du noengang hørt om en hest med motorstopp! høhø...

 

Vel nå er det jo nettopp et nettbrett også, det kan jo være noe av grunnen. Her ligger jo skjermstørrelsen og systemet som grunnlag for opplevelsen din.

 

Prøv en 11,6 tommer med mus og tastatur i f.eks Windows 7, også prøver man en tilsvarende PC med Win 8 og touch funksjonen etterpå, jeg kan banne på at du vil like Windows 8 bedre da. Jeg liker spesielt flyten mellom å scrolle f.eks ned internett sider, zoome osv mye bedre på touch.

 

Sitter man med 3 skjermer hjemme er selvfølgelig touch nødvendigvis ikke best til alt, poenget er at spesielt på bærbare PCer og mindre PCer er touch et mye bedre alternativ etter min mening, mus er ikke best til alt.

 

 

Jeg forstå det som du mente mus var best til alt, men mulig jeg tar feil her. Enig i at mus ser mer behaglig ut enn disse vifte greiene ihvertfall ;)

Jeg sitter med 3 skjermer, og har ingen planer foreløpig om å gå over til W8, kanskje med SP1. Det blir nok W8 først på neste bærbare, som jeg regner med blir en 14-15" ULV Haswell quadcore med kun integrert grafikk og (minst) 1080P skjerm.

 

Snakker om hest... Nå synes dere kanskje jeg er en gammel traver, men jeg foretrekker å bruke tastaturet over både mus og å tafse på skjermen. Selvfølgelig der det gir mening å bruke tastaturet...

Jeg spiller ikke FPS spill med bare tastatur, for å orientere seg i 3D rom er mus overlegent alle alternativene i hastighet og presisjon.

Med tastatur og hurtigtaster/makroer kan jeg gjøre en ting på <1 sekund som vil ta 3-5(+) sekunder å klikke seg til eller trykke seg til med touch. (kanskje 2 sekunder om man er en gamer med god musepressisjon, vet akkurat hva man skal klikke på og hvor det er på skjermen)

 

På små håndholdte/bærbare enheter ser jeg nytten ved touch

Lenke til kommentar

Når skal man innse det at W7 er beregnet til pc

Android er beregnet til telefoner og nettbrett ( berøring skjermer )

 

W8 er en dårlig kopi av begge systemene har mest fokus på "android"

Det er en dårlig løsning med mindre man har bruk for berørings skjermer.

 

Er det ikke best at programvaren er laget etter hardware ?

Slik det er nå så må hardwaren lages etter programvaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...