Gå til innhold

Sniktitt: Google Nexus 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk Android 4.2 på min Galaxy Nexus og Nexus 7 i dag. Ingen åpenbaring, men gode riktige steg videre. Dessverre virker plutselig ikke SwiftKey, men antar de ordner det ganske kjapt.

 

OnTopic så er LGs Nexus 4 for lite av en forbedring til at jeg forsvarer oppgradering fra Galaxy Nexus. Har visst blitt tradisjon for meg å ha annen hver Nexus-telefon (hadde Nexus One, hoppet over Nexus S, har Galaxy Nexus, hopper over Nexus 4). Så er det bare å kose seg og vente på neste flaggskip. :)

Lenke til kommentar

Funksjonen du omtaler som Google Cards heter Google Nå (Google Now), og benytter seg av kort (cards). Google Nå er forøvrig kanskje noe av det største og beste som har skjedd på mobilfronten i moderne tid (?), og det forundrer meg at det ikke har fått mer oppmerksomhet i norske medier.

 

Hva med en fyldig omtale og test i en egen artikkel?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
4,7 tommer, 1280 x 720 piksler, True HD IPS Plus, Gorilla Glass 2

 

Alt hva man kaller disse skjermpanelene disse dager.. Siden når ble 720P kjent som "True HD"? Kunne vært greit å få på plass et skikkelig navnsystem for disse oppløsningene, eventuelt bare sagt 720P istedenfor å trumfe igjennom alle disse "sensasjon" begrepene som fort gir inntrykk av at 720P er en høyere oppløsning i enn 1080P sånn som mobilprodusentene ordlegger seg her.

 

 

Nå er jo riktignok 720P på 4,7" en ganske så voksen oppløsning, men å kalle det "True HD" har jeg ikke sansen for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Funksjonen du omtaler som Google Cards heter Google Nå (Google Now), og benytter seg av kort (cards). Google Nå er forøvrig kanskje noe av det største og beste som har skjedd på mobilfronten i moderne tid (?), og det forundrer meg at det ikke har fått mer oppmerksomhet i norske medier.

 

Hva med en fyldig omtale og test i en egen artikkel?

 

http://www.dinside.no/906037/google-naa-aarets-beste-funksjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kul telefon.

 

True HD er jo et lydformat. I PC-verdenen pleier man å skille mellom HD og full HD der førstnevnte er 1366x768 mens sistnevnte er 1080x1920. Hvorvidt det er progressiv scan eller ikke har lite med panelet å gjøre.

 

Synd det med LTE ja. Kan ikke se at det er noen gode argumenter for å skifte ut S3 med det første her.

Lenke til kommentar

Flere funksjoner som listes opp som nytt ble innført i Android 4.1.

I 4.1 kunne man også flytte ikoner og Widgets rundt mens annet flyttet unna for gi plass. Tror denne er blitt enda bedre, men nytt er det vel ikke.

Google Now er heller ikke nytt i 4.2, men har fått en facelift.

 

Nyheter jeg er kjent med:

  • Lockscreen er endret til å støtte widgets. Foreløpig er ikke utvalget av widgeter stort, men det kommer seg nok. Ifølge developer docs er det en smal sak å klargjøre en widget for dette. Jeg benytter min egen hjemmesnekrede "random quote"-widget, kalender og kamera, men man kan også benytte gmail og meldinger. Om pin eller mønster er aktivert må man låse opp for å få mer info. Det er ikke mulig å se bilder som er tatt før mobilen ble låst. Så sikkerheten er god.
  • "Quick settings"-menyen er kjekk å ha. Tilgjengelig ved enten å trekke ned med to fingre, eller ved å dra ned som vanlig med en finger og trykke på ikonet øverst til høyre.
  • Klokke, med alarmer er oppdatert. Det samme er widgets for dette.
  • Kamera har fått støtte for "Photosphere". Tilsvarende som bildene fra Google Street View. Disse skal også være mulig å benytte på blant annet Google+. 360 grader panorama, ikke bare til siden men også i høyden.
  • Såkalt Gesture Typing. Dette er tilsvarende som tastaturet SlideIt. Fungerer ganske bra, selv om jeg fortsatt holder meg til SwiftKey. Jeg måtte laste ned SwiftKey på nytt etter oppdatering.
  • Deling av skjerm mot TV. Har ikke testet dette enda, men kan være genialt for å vise bilder blant annet.

Min lockscreen med egen widget:

post-41438-0-89789300-1352897390_thumb.png

 

Av nær 200 apper på mobilen min er min den eneste med widget-støtte på Lockscreen (bortsett fra de offisielle). Artig.

Lenke til kommentar

Gleder meg til min N4 kommer io posten! "Mangel" på LTE er kun en fordel for oss her til lands. Ikke ville det fungert uansett og det eneste man ville oppnådd var høyere strømforbruk da man trenger to radioer.

 

Har satt opp et nytt byggmiljø og synket alle repo'er, så når telefonen kommer blir det kos :D

 

Den skal bruke 70 prosent mindre strøm enn en tilsvarende AMOLED-skjerm
. Dette stemmer nå vel ikke helt? Den bruker vesentlig mindre strøm på å vise lyse farger (hvitt), mens AMOLED bruker minst når den viser mørke farger. Fordelen her er at vi alle fleste ser mest på lyse bakgrunner, da primært i nettleseren, så dermed vil strømforbruket i det tifelle minke betraktelig. Men at det jevnt over er 70% lavere forbruk er feil, så vidt meg bekjent.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...