Gå til innhold

Gunstig CS6-tilbud forsvinner snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Abonnement på enkeltpakker er jo en klar forbedring. Men det er fortsatt langt igjen før jeg synes Adobe har en fornuftig prising for privat bruk. Til privat bruk er også abonnement generelt en svært lite attraktiv løsning for meg.

 

For Adobe spesifikt er prisen på oppgradering av de små pakkeløsningene så høy at jeg heller kjøper enkeltprodukter så jeg slipper betale full oppgradering for alle i hver syklus bare fordi Dreamweaver trenger være oppgradert. Bruker fortsatt Photoshop CS3, og økonomisk ville det vært mye tapt dersom vi hadde hatt abonnement i stedet for å kjøpe.

Lenke til kommentar

... Adobe har en fornuftig prising for privat bruk.

 

Adobe sin fornuftige privatpris, er vel Elements :-s

Greit program for mange, men som hobbyfotograf er Lightroom det einaste programmet eg tar meg råd til å kjøpa.

 

Saknar litt av det Photoshop CS6 kan, f.eks. stich/pano.

Om Lightroom får inn "resten" av funksjonane ein fotograf kan trenga, eller om Adobe kjem med ein "Photographers edition" av Photoshop til godt under 2 000,- er hipp som happ.

 

Men å gje oss tilbud om ein pakke med avanserte funksjonar vi sjeldan kan få bruk for, og prisa den til godt over 5 000,- er for dårleg.

Lenke til kommentar

Jeg lastet forresten ned trial-versjonen av Photoshop Elements 11 i går, av urelaterte årsaker, og det er jo strengt tatt ikke Photoshop. Bare gjenbruk av brandname, var ingenting i PE jeg hadde bruk for - da er det sært at den koster over tusenlappen. Kjører en tre generasjoner gammel versjon av PaintShop Pro, og den er nærmere... Men strengt tatt fortsatt ikke Photoshop. Jeg antar jeg er en eller annen form for "proffbruker" da, siden jeg ikke bryr meg om rødøyefjerning.

 

Tror jeg kommer til å investere i Corel Paint Shop Pro Photo X5, og fortsette å irritere meg over at det ikke er Photoshop.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...