Gå til innhold

Neste Mass Effect bruker Battlefield-motor (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor tror du det? ME3 er jo allerede slik du kan velge om om du vil fokusere på historien, pew pew, eller begge deler.

Var ikke mye RPG-elementer i ME3...

 

Vi kan bare håpe neste ME-spill har en forbedret utgave av Frostbite enn det vi har blitt servert hittil, FB 2 har alvorlige problemer med både grafikk og netcode i de spillene som eksisterer i dag.

Dessverre er fortsatt Casey Hudson involvert, da kan man også regne med at Hack Walters er med dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når sjefene og grunnleggerene av Bioware forlater skuta er det god grunn til å tro den synker. Jeg regner med at EA har klørne sine godt planet i utviklingsprosessen og kommer til å fjerne det lille som måtte være igjen av innovativ tankegang. Mass Effects gameplay døde i #2. RPG-elementene og. Historiefortellingen døde helt i #3. Er bare en "Husk" igjen av serien og siden det ikke skal noe nytt team til verks blir det nok mer av samme driten, bare at nå er ikke publikum investert i historien i det hele tatt lenger.

Lenke til kommentar

Mass Effect 3 er et TPS med dialoger og illusjoner av at dine valg har noen konsekvens i det store bildet (det har de absolutt ikke)

 

Det har ikke noe looting system, ikke noe skikkelig ability system, ikke noe ordentlig party system.

 

Det er IKKE et rpg. Om noe er det en hybrid.

 

RPG står for Role Playing Game. Sånn sett er definisjonen alt annet enn definitiv. Jeg spiller D&D og Pathfinder sammen med kompiser og sammenlignet med de er det ingen CRPG som kan kalles rollespill. Jeg definerer ME3 som et rollespill med store action elementer. Det finnes definitivt loot, abilities og et party system. Det at du ikke synes det er ordentlig er bare din definisjon. Det finnes sikkert de som rollespiller COD. Me no really care.

 

Nettopp, så da blir spekulasjonen her i tråden litt tynne i og med at man på bakgrunn av Frostbite-valget mener å se hvilken retning spillserien kommer til å fortsette i ...

 

Ja, om noe så vil vel Frostbite gi enda mer fleksibilitet i forhold til sjanger.

Lenke til kommentar
Mass Effect 3 er et TPS med dialoger og illusjoner av at dine valg har noen konsekvens i det store bildet (det har de absolutt ikke)Det har ikke noe looting system, ikke noe skikkelig ability system, ikke noe ordentlig party system.Det er IKKE et rpg. Om noe er det en hybrid.
RPG står for Role Playing Game. Sånn sett er definisjonen alt annet enn definitiv. Jeg spiller D&D og Pathfinder sammen med kompiser og sammenlignet med de er det ingen CRPG som kan kalles rollespill. Jeg definerer ME3 som et rollespill med store action elementer. Det finnes definitivt loot, abilities og et party system. Det at du ikke synes det er ordentlig er bare din definisjon. Det finnes sikkert de som rollespiller COD. Me no really care.
Nettopp, så da blir spekulasjonen her i tråden litt tynne i og med at man på bakgrunn av Frostbite-valget mener å se hvilken retning spillserien kommer til å fortsette i ...
Ja, om noe så vil vel Frostbite gi enda mer fleksibilitet i forhold til sjanger.

 

Du bør jo skjønne selv at ME3 ikke fortjener å bli kalt RPG. Gothic er RPG, The Witcher er RPG, Dragon Age både 1 og 2 er RPG. Dette er ikke RPG. Det kan stå hva faen det vil i wikipedia, men nå forandrer det ikke at det vi har kalt RPG gjennom flere tiår er helt annerledes enn det folk her på forumet kaller RPG.

 

Du kan likegodt si at alle spill er RPG siden du alltid sitter i rollen av en kar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...