Gå til innhold

Apple kåret til «mest Innovative selskap»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så.. Siden det er R&D brukt i forhold til salg...

 

Vil det si at nye bedriften min, Saftboden, som bruker $0 i R&D, men har solgt et glass med saft hittil, og da har en ratio på $infinity, egentlig er verdens mest innovative selskap? Eller har jeg oversett noe her?

 

nei, du har ikke oversett noe. Universitetene driver heller ingen innovasjon, da fruktene av deres arbeid publiseres og kommer alle til gode, istedet for å selges....

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor er engang salg relevant for kåring av "innovasjon"?

 

I denne (bedrift)sammenhengen betyr «innovasjon» å finne de riktige produktene for å oppnå økonomisk suksess (salg). Eller som Matthew Ganz, ansvarlig for research og utvikling hos Boeing sier:

 

«If you have a creative idea and it doesn’t create value, it’s not technology. It’s art. If you’re all about value creation with no creativity, the accountants are going to take over. You need to prime the pump with creative ideas, and then you need to have rigorous processes in place to turn those ideas into dollars.»

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke rar at en produsent som kaller sine forbrukere for evneveike idioter har så populære produkter blandt brukere? Jeg mener, en av grunnene til kranglingen mellom dem og Samsung er fordi Apple mener det vanlige folk kan ta feil. Det vil inndirekte si at Apple påstår at jeg og du som person ikke kan lese eller se forskjell på farge og fasong. Selv med å rakke ned på sine brukere vinner de priser og kåringer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Microsoft på 7. plass? De har jo vert med innovative enn både Apple og Google dette året. Nøyaktig hva er det Apple har gjort som har vert så innovativt?

 

Hva med ipad 3? - et lite nettbrett som har bedre oppløsning enn nesten alle TVer på markedet?

Hva med Macbook pro med Retina? - ganske overlegen den også, ingen andre produkter i dag som er like bra når man sammenligner skjerm, vekt og størrelse/tykkelse.

Hva med de syltynne nye iMACene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"altså pengene selskapet har lagt ned på forskning og utvikling av nye produkter, og hvor mye penger de senere tjente på produktene de skapte."

 

Med andre ord, så vil et selskap som stjeler andres ide-er og selger de til blodpris også være kjent som verdens mest innovative selskap? Siden utviklingskostnader er lave?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så apple får innovasjonspris for å legge lite penger i å gjøre små forandringer på allerede eksisterende produkter som de så selger til blodpris?

 

Microsoft tar faktisk mer betalt for sine Surface tablets enn Apple tar for iPad, i forhold til hardware og software kostnader. Står en artikkel om det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...