Gå til innhold

Ukens podkast: PlayStation


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker når Playstation ble lansert, det var som den store gyldne konsollen, den var bare helt fantastisk! På den tiden var min store drøm å eie en Playstation, men..jeg satt med en NES som ikke var i nærheten av en Playstation (Det ble heller aldri noen Playstation på meg, ikke før Playstation 2, var på vei ut.. :p Kjøpte 2ern på tilbud før 3ern kom). Og derfor var det bra at man hadde venner som eide en Playstation!! :D Men hvilke spill jeg har spilt husker jeg knapt, ettersom at det er så mange, og en del av dem har jeg spilt på PC, noe som denne listen kan si litt om: http://en.wikipedia....ayStation_games .

 

Favoritt? Øhhh...alt som var morsomt? :p Rayman kansje? (er tro til mitt navn! :p) Husker også at jeg spilte en del fotballspill, type "vanlige fotball spill" og manager spill, men har ikke peiling på hva de het. Street Fighter var/er også konge.

 

Av PC spillene som jeg har spilt og har elsket, (som også var til Playstation) Worms Armageddon, Worms World Party, Theme Hospital, Theme Park World, SimCity 2000, Duke Nukem, GTA 1 og 2.

 

Det er utroligt å se at Playstation 1 varte til ca 2003, hele 8 år! Sony revolusjonerte konsoll platformen med Playstation, og det skulle de virkelig hatt en medalje for! .....menneh, jeg er egentlig en Nintendo fan.... :roll: Go Nintendo!! :p

Endret av reyh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker når Playstation ble lansert, det var som den store gyldne konsollen, den var bare helt fantastisk! På den tiden var min store drøm å eie en Playstation, men..jeg satt med en NES som ikke var i nærheten av en Playstation (Det ble heller aldri noen Playstation på meg, ikke før Playstation 2, var på vei ut.. :p Kjøpte 2ern på tilbud før 3ern kom). Og derfor var det bra at man hadde venner som eide en Playstation!! :D Men hvilke spill jeg har spilt husker jeg knapt, ettersom at det er så mange, og en del av dem har jeg spilt på PC, noe som denne listen kan si litt om: http://en.wikipedia....ayStation_games .Favoritt? Øhhh...alt som var morsomt? :p Rayman kansje? (er tro til mitt navn! :p) Husker også at jeg spilte en del fotballspill, type "vanlige fotball spill" og manager spill, men har ikke peiling på hva de het. Street Fighter var/er også konge.Av PC spillene som jeg har spilt og har elsket, (som også var til Playstation) Worms Armageddon, Worms World Party, Theme Hospital, Theme Park World, SimCity 2000, Duke Nukem, GTA 1 og 2.Det er utroligt å se at Playstation 1 varte til ca 2003, hele 8 år! Sony revolusjonerte konsoll platformen med Playstation, og det skulle de virkelig hatt en medalje for! .....menneh, jeg er egentlig en Nintendo fan.... :roll: Go Nintendo!! :p

 

å på slutten av ranten kom det ja.... nintendo fanboy.

Lenke til kommentar
Jeg husker når Playstation ble lansert, det var som den store gyldne konsollen, den var bare helt fantastisk! På den tiden var min store drøm å eie en Playstation, men..jeg satt med en NES som ikke var i nærheten av en Playstation (Det ble heller aldri noen Playstation på meg, ikke før Playstation 2, var på vei ut.. :p Kjøpte 2ern på tilbud før 3ern kom). Og derfor var det bra at man hadde venner som eide en Playstation!! :D Men hvilke spill jeg har spilt husker jeg knapt, ettersom at det er så mange, og en del av dem har jeg spilt på PC, noe som denne listen kan si litt om: http://en.wikipedia....ayStation_games .Favoritt? Øhhh...alt som var morsomt? :p Rayman kansje? (er tro til mitt navn! :p) Husker også at jeg spilte en del fotballspill, type "vanlige fotball spill" og manager spill, men har ikke peiling på hva de het. Street Fighter var/er også konge.Av PC spillene som jeg har spilt og har elsket, (som også var til Playstation) Worms Armageddon, Worms World Party, Theme Hospital, Theme Park World, SimCity 2000, Duke Nukem, GTA 1 og 2.Det er utroligt å se at Playstation 1 varte til ca 2003, hele 8 år! Sony revolusjonerte konsoll platformen med Playstation, og det skulle de virkelig hatt en medalje for! .....menneh, jeg er egentlig en Nintendo fan.... :roll: Go Nintendo!! :p
å på slutten av ranten kom det ja.... nintendo fanboy.

 

Jeg syns ikke posten hans bærer preg av for mye fanboy-isme :) Syns snarere du virker litt på defensiven eller tar jeg helt feil nå? ;)

 

Uansett: Alle VET jo at Sega does what Nintendon't. :D

  • Liker 6
Lenke til kommentar

å på slutten av ranten kom det ja.... nintendo fanboy.

 

 

 

Fanboy er sterkt ord å bruke om denne gameren i dette tilfelle, han snakker varmt om en annen konsoll og ytrer sin preferanse blandt konsollmakerne. Du derimot er på offensiven, så jeg tør nesten tro at du er en fanboy?

Endret av GlennLemus
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg ville bare latt den diskusjonen ligge helt fra starten av.

 

Uansett, mange gode minner med denne konsollen. På mange måter konsoll nr. 1 for JRPG-entusiaster for meg selv. Dette var selve gullalderen der udødelige klassikere kom på løpende bånd, i motsetning til i dag hvor man er heldig om det kommer et par gode i løpet av et år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine PS1 favoritter: Metal Gear Solid, Twisted Metal World Tour, GTA1 / 2, Vigilante 8, Resident Evil 2, Dino Crisis, Syphon Filter 1 og 2.

 

Husker det tok en stund før jeg fikk minnekort og jeg hadde også klistremerke på mitt minnekort :D

 

Savner ABSOLUTT ikke 15 slots minnekort vs Xbox 360 med 120GB Hard Disk, men har fådd mange gode minner med den gamle grå boksen :) Kjente frysninger i hele kroppen når introen på ukens episode startet. Konge

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker godt da jeg kjøpte denne tidlig i 1997. Jeg hadde spart opp penger, ønsket meg penger på bursdagen og til sist solgt min gamle NES.

 

Den første tiden spilte jeg bare demoer før førstespillet ble Destruction Derby 2. Senere kom det til mange spill; blant annet Metal Gear Solid, Final Fantasy VII, Silent Hill, Crash Bandicoot - spillene, Gran Turismo I & II og en haug av andre. Godt over 20 spill har jeg vel liggende.

 

Lenke til kommentar

On topic med podcasten, så var ikke de høye prisene bare cartridge formatets feil. Bergsala, den norske importøren av nintendoprodukter er ikke ukjent for å ha presset prisene opp på Snes og N64 produkter, husker godt Snes spill i 699-799 kroner klassen.

 

Mine favoritter på PS1 var Metal Gear Solid og Final Fantasy 7, de to grunnene til at jeg bestemmte meg å spare å etterhvert kjøpe inn PS1.

Lenke til kommentar

Mine PS1 favoritter: Metal Gear Solid, Twisted Metal World Tour, GTA1 / 2, Vigilante 8, Resident Evil 2, Dino Crisis, Syphon Filter 1 og 2. Husker det tok en stund før jeg fikk minnekort og jeg hadde også klistremerke på mitt minnekort :DSavner ABSOLUTT ikke 15 slots minnekort vs Xbox 360 med 120GB Hard Disk, men har fådd mange gode minner med den gamle grå boksen :) Kjente frysninger i hele kroppen når introen på ukens episode startet. Konge

 

Tidenes beste oppstartslyd!

Lenke til kommentar

Kongebra konsoll! Husker jeg prøvde den for første gang på et hotell i Danmark der jeg fikk prøve Crash Bandicoot såvidt. Har mange gode minner fra da jeg senere spilte mye hos en kompis (gikk mye i Tekken 3 og Resident Evil serien). Fikk meg etterhvert min egen konsoll, som var et magisk øyeblikk. Favorittspill var blant annet Oddworld: Abe's Exoddus, Tony Hawk's Skateboarding, Fighting Force og Final Fantasy VIII (Balamb-garden melodien gir meg et skikkelig nostalgi-kick).

Har i etterkant også oppdaget andre perler som FFVII og IX, Heart of Darkness (syyykt vanskelig!) og Alundra (veldig undervurdert Zelda-type spill).

 

Må se å få prøvd ut Wild Arms (hvis jeg for tak i det) og Castlevania SOTN en gang!

 

PS: Utrolig bra podcast! Radcrew podcasten er også konge!

Lenke til kommentar

Kongebra konsoll! Husker jeg prøvde den for første gang på et hotell i Danmark der jeg fikk prøve Crash Bandicoot såvidt. Har mange gode minner fra da jeg senere spilte mye hos en kompis (gikk mye i Tekken 3 og Resident Evil serien). Fikk meg etterhvert min egen konsoll, som var et magisk øyeblikk. Favorittspill var blant annet Oddworld: Abe's Exoddus, Tony Hawk's Skateboarding, Fighting Force og Final Fantasy VIII (Balamb-garden melodien gir meg et skikkelig nostalgi-kick). Har i etterkant også oppdaget andre perler som FFVII og IX, Heart of Darkness (syyykt vanskelig!) og Alundra (veldig undervurdert Zelda-type spill).Må se å få prøvd ut Wild Arms (hvis jeg for tak i det) og Castlevania SOTN en gang!PS: Utrolig bra podcast! Radcrew podcasten er også konge!

 

Tusen takk, veldig gøy at du liker det. :)

Lenke til kommentar
Så sykt mange bra spill til denne konsollen, min favoritt konsoll <3
Hvis noen hadde fortalt meg at Nintendo skulle vippes av tronen i 1995 hadde jeg ledd av dem, men Playstation klarte det til de grader. Både PS1 og PS2. Nå er bildet litt mer komplekst såklart.

 

Morsom historie faktisk, Nintendo og Sony sammarbeidet om og lage cd, men Nintendo stakk dem i ryggen,

som gjorde Sjefen i Sony piss forbanna, og da mener jeg skikkelig forbanna,

Så da skulle de ta tilbake med og lage sin egen konsoll,

 

Så Playstation er egentlig en rival med hat.

 

og når de fikk FF 7 over så kokte det i nintendo og skapern av Nintendo (i think) sa FF er bare for nerder som sitter i kjellern og spiller, ganske intenst år for Nintendo of Sony.

 

 

For de som er intressert sjekk fra 6:00 så for du høre om hva som skjedde.

 

 

 

Og jeg har så mange spill jeg liker til ps1 fra alt som har blitt listet opp her og MYEEE annet, sykt mange spill.

Lenke til kommentar

Mitt favoritt spill fra playstation 1 er uten tvil Medievil, beste spillet på den genrasjons konsoller <3

 

Glemt perle! Tredjepersons eventyrspill i Tim Burton-stil var jo en suveren ide. Dessverre er det ingen som har plukket den oppe igjen etter at det gikk dårlig med oppfølgeren.

 

Har i etterkant også oppdaget andre perler som FFVII og IX, Heart of Darkness (syyykt vanskelig!) og Alundra (veldig undervurdert Zelda-type spill).

 

Må se å få prøvd ut Wild Arms (hvis jeg for tak i det) og Castlevania SOTN en gang!

 

Alundra er fullt på høyde med Zelda og går det en høy gang når det kommer til atmosfære. Hadde det ikke også vært dobbelt så vanskelig tror jeg det kunne slått an enda mer. Dessverre ble også Alundra ødelagt av en dårlig oppfølger som floppet.

 

Det er mange som har et sterkt forhold til Wild Arms men spillet i seg selv er et veldig ordinært JRPG uten de store overraskelsene. Det beste med det er musikken, men det er først og fremst fordi man nesten har kopiert musikken Ennio Morricone laget til Sergio Leone sine westernfilmer.

 

Castlevania SOTN derimot er bare fantastisk. Prøv det først. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...