Gå til innhold

Lager Microsoft en egen TV-plattform?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft har strammet grepet endel i det siste.

Synd at de ikke heller har brukt alle kreftene på å lage bedre funksjoner og tjenester.

Metro burde vært holdt utenfor bærbare og stasjonære når det fungerer så dårlig.

Har begynt å anbefale eple løsninger til de som bruker maskinen til helt ordinære ting og har råd til premium.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Windows blir vel på ingen måte dårligere selv om det blir litt annerledes. Er jo "ingen" som bruker/brukte startmenyen likevel...

 

Men nå handler ikke denne artikkelen om hverken vinduer eller epler. Jobber MS her med en app/ui til diverse enheter/stb? De burde jo prøve seg på et SmartTV OS som kan standardiseres og brukes på alle TVer innebygget, kommunisere sømløst med andre MS produkter som mobil, pc og nettbrett, og ha en app store med netflix, hbo, spotify etc. Sikkert skype, facebook og twitter også...

Lenke til kommentar

At man ikke bruker startmenyen så mye at man kan klare seg uten den er jo bare noe Microsoft har bestemt uten å sprøe "alle" brukerne. elles så er det alt for mange som ser dette bare fra mobil og nettbrettes brukermønster

Nok om det .

 

Med Microsoft tv vil man da ikke få enda en tv plattform. har man da ikke nok med dem som allerede eksisterer ?

 

Hvis det er noe som kan fungere så er det en felles plattform der man har tilgang til det man ønsker å se og høre.

 

altså at alt er på et sted

 

 

Lenke til kommentar

At man ikke bruker startmenyen så mye at man kan klare seg uten den er jo bare noe Microsoft har bestemt uten å sprøe "alle" brukerne. elles så er det alt for mange som ser dette bare fra mobil og nettbrettes brukermønster Nok om det .Med Microsoft tv vil man da ikke få enda en tv plattform. har man da ikke nok med dem som allerede eksisterer ?Hvis det er noe som kan fungere så er det en felles plattform der man har tilgang til det man ønsker å se og høre.altså at alt er på et sted

 

Nå har vel egentlig MS "spurt" sine brukere titt og ofte. De samler inn anonyme (forhåpentligvis...) data gjennom sitt produktforbedringsprogram, og de har da sett en prosent på hvor mye startmenyen faktisk brukes.

 

Det de ikke har fått som svar, er hvor mange av de som bruker startmenyen, kan klare seg uten. Her er det store problemet, for de fleste av disse kjenner ikke til alternativet.

 

 

Lenke til kommentar

Hvilke av de plattformene som eksisterer i dag er verdt å satse videre på? De jeg ser som aktuelle kandidater er Android og Windows. Det blir enklere for apputviklere å foholde seg til, som netflix etc. I dag har alle produsenter forskjellige OS på fjernsynsapparatene sine, noen har til og med flere. Med slikt utgangspunkt blir det aldri bra, og det meste som er der ute i dag er bare søppel. Samsung prøver seg nå med Bada, og det kan kanskje gå siden de andre er så trege, men kjenner selv bada litt for dårlig til å uttale meg om det. Her har iallefall MS en god mulighet til å ta markedet. Alle vet jo at Apple kommer med TV snart med iOS, og om ingen følger de der kommer alle til å sitte med Apple fjernsyn snart. Apps skal inn her også, om du liker det eller ikke...

Lenke til kommentar

Nå har vel egentlig MS "spurt" sine brukere titt og ofte. De samler inn anonyme (forhåpentligvis...) data gjennom sitt produktforbedringsprogram, og de har da sett en prosent på hvor mye startmenyen faktisk brukes.

 

Det de ikke har fått som svar, er hvor mange av de som bruker startmenyen, kan klare seg uten. Her er det store problemet, for de fleste av disse kjenner ikke til alternativet.

 

De er muligens spurt en begrenset antall brukere.

jeg tro derimot at det hele er basert på tilbakemeldinger.

som kjent så er det sjelden at man gir tilbakemeldinger når man er fornøyd med et system.

Men hvis man er misfornøyd klager man i mengder.

Dermed så kan det virke som det er de som ikke bruker start menyen , som er direkte misfornøyd med den som har fått dominer totalt her

 

Poenget er likevel at man skal kunne ha en meny der man kan velge alle programmene man bruker,

Dette er en liste med mange valg som ikke vil få plass på oppgavelinjen.

Metro gjør at den tar opp unødvendig mye plass

Resten er diskutert før

-

 

 

Er det noen har noen ide om denne plattformen vil bli dominert av et metro lignede utseende ?

Lenke til kommentar

Metro kommer nok til å bli en stor del, men hvis MS merker for stor misnøye, så letter de nok litt på jerngrepet og tilbyr en alternativ startmeny, men tviler på at det kommer til å skje. Det er typisk for store selskap som endrer på GUI, akkurat som hver eneste gang Facebook endrer, så blir det ramaskrik og sutring på alle kanter, men når folk blir vandt med det så ser de at det er helt greit. Er litt som de som holder igjen på XP også, da Vista/Win7 er litt annerledes Nå som jeg er vandt med Win7, syntes jeg XP er fryktelig tungvindt på mange områder når jeg må sysle med det.

 

Btw, MS samler inn brukerdata automatisk, dette er ikke i form av spørreundersøkelser. Om ikke alle, så sender de aller fleste inn slik statistikk automatisk. Husker en artikkel som viste noe sånt som at 80% ikke brukte den i det hele tatt, og av de gjenværende 20% så var den sjeldent i bruk hos de fleste. Kan være jeg bommer litt på tallene nå, men var en artikkel publisert av tek.no eller itavisen (tror det var tek).

Lenke til kommentar

Pussig for jeg bruker startmenyen flittig.

 

konklusjon : siden man antar at 80 % ikke bruker starmenyen , så skal man altså ta lite hensyn til de som bruker den hver gang .

Forøvrig så har jeg en mistanke om at av disse 80 % driver de fleste med kun epost og nettsurfing

Noe man like god kunne gjøre på mobil og nettbrett

 

Er det det som skal dominere totalt her ?

 

nå er det ikke noe galt med metro , eller endringer , problemet er at det er for begrenset på alle områder inkludert å slå det helt av

 

så jeg håper på at Metro bli endret lit og gjort lit mere fleksibelt

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...