Gå til innhold

Anmeldelse: Doom 3: BFG Edition (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

, problemet med doom 3 er at vi har helt forsjelige kritierer på spill i fra nå og til dag.

 

i gamle dager var story luksus i skytespill og i dag følest det ut some er halvespillet, men derimot mye vanskligere singelplayer

tør no og påstå at doom 3 på vanskligaste er selv etter så lang tid fårsat ein fin utfordring, men litt repetivt at man begynner og lure på om noe er galt om ikkje er noe som skal prøve og skremme deg ikkje har komet frem etter 1 min før du såg den før der

 

var egentlig overasket hvor lite grafisk forbedret, følte mer som bare var "lysere" versjon? såg ikkje så veldig oppgradert ut

Lenke til kommentar

, problemet med doom 3 er at vi har helt forsjelige kritierer på spill i fra nå og til dag.

 

i gamle dager var story luksus i skytespill og i dag følest det ut some er halvespillet, men derimot mye vanskligere singelplayer

Problemet er vel heller at anmelderne i dag forventer (og tydeligvis liker) at singleplayer i FPS skal være fullt skriptet uten mulighet for å gjøre noe annet enn spillet forteller deg, og multiplayer skal være hovedfokuset.

Doom 3 er fra en helt annen tid der multiplayer var en ettertanke og det var utenkelig å skripte fulle 6-8 timer med singleplayer, personlig foretrekker jeg heller dette fremfor Medal of Honor's "Breach"-mekanikk der du kan velge mellom ørten forskjellige animasjoner som gjør akkurat det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk ble så jævlig hypet for denne "remake"-versjonen. Det er ganske tydelig at de knapt har giddet å yte det absolutt minste som kan kreves. Grafikken ser knapt oppdatert ut. Og det så ikke noe bedre ut før spillet kom ut heller.

 

For helsike, de brukte jo de samme screenshots'ene til å selge spillet som de gjorde i 2003!

 

Som en nostalgitripp kan det være morsomt for noen. Men med den latterlige prisen de krever, kan de ryke og reise. Id. Dere har ikke betydd noe som helst for sjangeren eller industrien på et tiår nå. Beyond repair? Eller skal vi fortsette å gi dem nye sjanser med hvert middelmådige spill de slipper ut, som sliter med helt grunnleggende elementer som selv Call of Duty og andre masseproduserte moderne skytespill takler helt fint?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

, problemet med doom 3 er at vi har helt forsjelige kritierer på spill i fra nå og til dag

Doom 3 fikk vel aldri de helt gode kritikkene uansett. Carmack & Co. har vært veldig viktige for PC-utviklingen og grunnen til at PC ble spillplattform fremfor Apple, men i de siste årene har de ikke vært like på hugget. Satser på at Doom 4 blir bra.

 

Lenke til kommentar

Problemet er vel heller at anmelderne i dag forventer (og tydeligvis liker) at singleplayer i FPS skal være fullt skriptet uten mulighet for å gjøre noe annet enn spillet forteller deg, og multiplayer skal være hovedfokuset.

Doom 3 er fra en helt annen tid der multiplayer var en ettertanke og det var utenkelig å skripte fulle 6-8 timer med singleplayer, personlig foretrekker jeg heller dette fremfor Medal of Honor's "Breach"-mekanikk der du kan velge mellom ørten forskjellige animasjoner som gjør akkurat det samme.

 

Og doom3 er ikke scripted? Er jo så fylt med triggerpoints at du etter 10min vet akkurat hva som kommer til å skje rundt hver sving.

"oki, plukker jeg opp den amo boksen, da spawner det 3 mobs i rommet bak meg, som jeg akkurat drepte alt i, om jeg IKKE plukker den opp, nei da kan jeg gå videre uten problemer". osv osv

 

Dette var hovedgrunnen til at jeg mente originale Doom3 burde bare hatt en 5/10.

 

Det var hverken skummet eller spesielt bra gameplay. Ja det så bra ut når det kom ut, men det har ikke engang det å skryte av engang i remaken.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk ble så jævlig hypet for denne "remake"-versjonen. Det er ganske tydelig at de knapt har giddet å yte det absolutt minste som kan kreves. Grafikken ser knapt oppdatert ut. Og det så ikke noe bedre ut før spillet kom ut heller.For helsike, de brukte jo de samme screenshots'ene til å selge spillet som de gjorde i 2003!Som en nostalgitripp kan det være morsomt for noen. Men med den latterlige prisen de krever, kan de ryke og reise. Id. Dere har ikke betydd noe som helst for sjangeren eller industrien på et tiår nå. Beyond repair? Eller skal vi fortsette å gi dem nye sjanser med hvert middelmådige spill de slipper ut, som sliter med helt grunnleggende elementer som selv Call of Duty og andre masseproduserte moderne skytespill takler helt fint?

 

Vel, så syns ikke jeg 250-300 kroner når det nettopp kom ut i mine lokale butikk er så gale :D

Lenke til kommentar
Mye har skjedd på åtte år

 

Nei, det har det ikke, og anmeldere kommer til å si det samme om 8 år om de latterlige FPSene som får 9ere og 10ere på bestilling (bokstavlig talt kanskje i enkelte tilfeller) i 2012.

 

"Velkommen etter" sier vi som allerede for 8 år siden så middelmådigheten i dette, og vi kommer til å si "velkommen etter" om åtte år også. Så får vi håpe at vi slipper å si det om 16 år.

Lenke til kommentar
Mye har skjedd på åtte år
Nei, det har det ikke, og anmeldere kommer til å si det samme om 8 år om de latterlige FPSene som får 9ere og 10ere på bestilling (bokstavlig talt kanskje i enkelte tilfeller) i 2012. "Velkommen etter" sier vi som allerede for 8 år siden så middelmådigheten i dette, og vi kommer til å si "velkommen etter" om åtte år også. Så får vi håpe at vi slipper å si det om 16 år.

 

Helt Enig. Spurte en kompis tidligere om hva er egentlig den store forsjellen ifra Call of Duty 2 vs CODMW3 ? Særdeles lite forutenom settingen.

Lenke til kommentar
, problemet med doom 3 er at vi har helt forsjelige kritierer på spill i fra nå og til dag.i gamle dager var story luksus i skytespill og i dag følest det ut some er halvespillet, men derimot mye vanskligere singelplayer
Problemet er vel heller at anmelderne i dag forventer (og tydeligvis liker) at singleplayer i FPS skal være fullt skriptet uten mulighet for å gjøre noe annet enn spillet forteller deg, og multiplayer skal være hovedfokuset.Doom 3 er fra en helt annen tid der multiplayer var en ettertanke og det var utenkelig å skripte fulle 6-8 timer med singleplayer, personlig foretrekker jeg heller dette fremfor Medal of Honor's "Breach"-mekanikk der du kan velge mellom ørten forskjellige animasjoner som gjør akkurat det samme.

 

Nå virker det nesten som du insinuerer at anmeldere likte Medal of Honor. BFG Edition er et skall av det fantastiske spillet som kom ut for åtte år siden nå. Den største feilen er rett og slett at du nå kan bruke både våpen og lommelykt samtidig. Eller, la meg omformulere, du MÅ bruke våpen og lykt samtidig. Dette tar vekk alt av spenningen fra den gamle utgaven, der man alltid måtte velge om man skulle ha lykt eller våpen. Dette har selvsagt også mye å si for det taktiske aspektet i spillet.

Lenke til kommentar
Mye har skjedd på åtte år
Nei, det har det ikke, og anmeldere kommer til å si det samme om 8 år om de latterlige FPSene som får 9ere og 10ere på bestilling (bokstavlig talt kanskje i enkelte tilfeller) i 2012. "Velkommen etter" sier vi som allerede for 8 år siden så middelmådigheten i dette, og vi kommer til å si "velkommen etter" om åtte år også. Så får vi håpe at vi slipper å si det om 16 år.
Helt Enig. Spurte en kompis tidligere om hva er egentlig den store forsjellen ifra Call of Duty 2 vs CODMW3 ? Særdeles lite forutenom settingen.

 

Det blir for dumt å si. Hva med flerspillerkomponenten som kom med COD4? Den har jo praktisk talt revolusjonert hele spillbransjen. Da kan man heller si at spillet kanskje ikke har utviklet seg like mye mellom COD4 og MW3, men hvorfor skulle det gjøre det? COD er jo først og fremst et konkurransespill nå - en e-sport om du vil - og hvis man skal sammenligne med virkelige sporter, er det jo ikke akkurat som man gjør store forandringer på fotball, basket og hockey fra år til år.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk ble så jævlig hypet for denne "remake"-versjonen. Det er ganske tydelig at de knapt har giddet å yte det absolutt minste som kan kreves. Grafikken ser knapt oppdatert ut. Og det så ikke noe bedre ut før spillet kom ut heller. For helsike, de brukte jo de samme screenshots'ene til å selge spillet som de gjorde i 2003! Som en nostalgitripp kan det være morsomt for noen. Men med den latterlige prisen de krever, kan de ryke og reise. Id. Dere har ikke betydd noe som helst for sjangeren eller industrien på et tiår nå. Beyond repair? Eller skal vi fortsette å gi dem nye sjanser med hvert middelmådige spill de slipper ut, som sliter med helt grunnleggende elementer som selv Call of Duty og andre masseproduserte moderne skytespill takler helt fint?

 

Enig, en remake av ett spill som virkelig var starten på IDs utforbakke? Frister ikke. Doom2 er morsommere i dag enn doom3 er. En remake av det hadde vært noe.

 

AtW

 

Nå virker det nesten som du insinuerer at anmeldere likte Medal of Honor. BFG Edition er et skall av det fantastiske spillet som kom ut for åtte år siden nå. Den største feilen er rett og slett at du nå kan bruke både våpen og lommelykt samtidig. Eller, la meg omformulere, du MÅ bruke våpen og lykt samtidig. Dette tar vekk alt av spenningen fra den gamle utgaven, der man alltid måtte velge om man skulle ha lykt eller våpen. Dette har selvsagt også mye å si for det taktiske aspektet i spillet.

 

Doom3 var en middelmådighet, anmeldelsen er omtrent på det nivå anmeldelsen av orginalen burde vært. Det når ikke opp til anklene til doom2 engang, og den økte fokusen på at det skal være skummet er forfeilet. Det er så ekstremt forutsigbart når det kommer "overraskende" monstre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...