Gå til innhold

Snart forsvinner Live Messenger for godt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Live Messenger er vell ikke akkurat flittig brukt lenger nei, men det er fremdeles endel som bruker det og personlig så syntes jeg at Live Messenger klienten i seg selv kan gjøres langt mer minimalistisk og enkel å ha med å gjøre enn hva Skype for øyeblikket kan.

 

Testet ut dette selv idag og ble skuffet over at det ikke er integrert noen måte å koble sammen Skype og Live Messenger kontoene sine på? Du kan logge deg inn med Live Messenger brukeren din i Skype, men det er tydeligvis ingen måte å være logget på Skype og Live Messenger samtidig og da er jo veldig mye av poenget borte om du spør meg.

 

 

Skype trenger virkelig en overhaling, helt siden v5.x og det nye brukergrensesnittet så har jo ting sett helt forferdelig ut, det sløser så til de grader med skjermplassen og OS X utgaven sluker fremdeles noe helt vannvittig med systemressurser.. Skype sliter fremdeles med å vise hvem som faktisk er online eller ikke, det flere ganger jeg opplever at enkelte i kontaktlista mi faktisk er online selv om de vises som offline og andre veien, noe som er og blir for dårlig i 2012.

Lenke til kommentar

Nja. I all hovedsak går det jo på å kommunisere med folk. I IRC er det enklere å opprette faste samtalerom for større grupper, mens IM er mer fokusert på en-til-en-kommuniksjon. I tillegg har jo de fleste IM-tjenester støtte for lyd, bilde og animasjoner, mens IRC var en fryd å bruke for de som likte å leke seg med scripting.

Lenke til kommentar

Nja. I all hovedsak går det jo på å kommunisere med folk. I IRC er det enklere å opprette faste samtalerom for større grupper, mens IM er mer fokusert på en-til-en-kommuniksjon. I tillegg har jo de fleste IM-tjenester støtte for lyd, bilde og animasjoner, mens IRC var en fryd å bruke for de som likte å leke seg med scripting.

Med andre ord, forskjellig fokus og dermed forskjellige nisjer. :)

 

For all del, jeg liker IRC jeg også, men jeg har ikke noe bruk for det lengre. Var mer relevant for 10 år siden.

Lenke til kommentar

Endelig. Hvem faen er det som fortsatt bruker det i det hele tatt? Har ikke brukt det siden 4. klasse selv.

Endelig? Har det noe å si om folk bruker msn selv om du ikke bruker det? Jeg bruker det selv :) Grunnen til at jeg bruker det og ikke noe annet er pga (for å ta et eksempel) facebook hadde store bugs i chatten veldig lenge, ble avlogget og pålogget i hytt og pine, og diverse andre bugs. Msn er som regel veldig stabilt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Testet ut dette selv idag og ble skuffet over at det ikke er integrert noen måte å koble sammen Skype og Live Messenger kontoene sine på? Du kan logge deg inn med Live Messenger brukeren din i Skype, men det er tydeligvis ingen måte å være logget på Skype og Live Messenger samtidig og da er jo veldig mye av poenget borte om du spør meg.

 

Har du oppdatert til nyaste versjon? Sjølv er eg no logga på både Skype og Live Messenger samstundes.

 

(NB: For meg så fungerte ikkje oppdatering frå Hjelp-menyen i sjølve Skype-programmet, eg måtte laste ned manuelt frå nettsidene til Skype.)

Lenke til kommentar

Messenger er hovedsaklig og primært en IM-tjeneste mellom to eller flere personer.

IRC er hovedsaklig og primært en IM-tjeneste i felleskanaler.

 

Messenger er også sentralisert på én server, mens IRC har uttallige server på utallige nettverk, og du kan opprette så mange chatterom du selv bare ønsker.

 

Det blir som å sammenligne det å spille en CD hjemme, og å dra på konsert. Ja, du hører på de samme sangene, men på to helt forskjellige metoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...