Gå til innhold

Test: HTC Windows Phone 8X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par kommentarer til noen ankepunktene.

 

- Du kan raskt hoppe til artister/kontakter/apps osv ved å trykke på bokstavene i den alfabetiske listen. Har man en stor musikksamling og skal ha en artist som begynner på S trenger man ikke scrolle helt ned til S. Man trykker på feks A og får da opp en alfabetisk liste. Trykk S så hopper man automatisk til S. Med mindre de har fjernet denne funksjonen i WP8.

 

- Mitt Xbox Music Pass fungerer på Windows 7 via Zune.

 

- På WP7 telefonene til HTC fikk man ekstra kamera funksjoner (blant annet burst mode) og lyd justeringsmuligheter ved å laste ned Camera Modes og Sound enhancer fra HTC Apps i Microsoft Store. Har de fjernet dette fra WP8 telefonene? :(

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

Amobil skuffer her! Merkelig karakter og hva som defineres som barnesykdommer! Sammenlignes med hippe funksjoner på iPhone. Prøv å se det den andre veien så ser dere hva iPhone mangler.

 

HDR-er jo manipulering av bilder og bør ikke være noen standard for å sette karakter på en mobiltelefon.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke iPhone 3GS og 4 trukket for å ikke ha utskiftbart batteri?

 

Jeg er ingen iphone fan, men batteriet er utskiftbart på iphone 4, 4s og iphone 5. 3GS er jeg ikke sikker på, men det vil jeg tro.

 

Men det er ganske vrient å få det gjort.. Apple har nemlig laget spesielle skruer sånn at du må ha en spesiell skrutrekker for å få opp de 2 skruene på bunnen, så du kan få fjerna baklokket og bytta batteri.

Lenke til kommentar

jeg har hatt "high end" android og iphone 4s den siste tiden, og føler at tiden er inne for en wp8...faktisk jeg har lyst på en, ganske så mye også. Har sett på mange videoer av de kommende wp8 modellene om; hands on, reviews osv og lot meg imponere en god del, det føltes nesten som et friskt pust. Av de kommende modellene, så synes jeg htc 8X tar seg best ut med tanke på utseende og farger. Og hva detaljer jeg har sett på bilder, så har ikke 8X sånn kant /ramme rundt skjermen som du kan se 920, det har sikkert en funksjon det også, men når du holder i mobilen, så vil du jo gjerne at det skal være glatte overganger fra chassiset til skjermen. Kan ikke se at jeg ser noen slik kant på Ativ S, men Samsung på sin side synes jeg utnytter skjermen bedre, og de har en fysisk windows-knapp. Men hos 8X så blir deal-breakeren for min del, mangel på lagring, 16gb blir jo litt i det minste laget og kvaliteten på kameraet og bildene.

 

Og til slutt, Beats i 8X er ikke en software implementering, men faktisk en fysisk komponent, men om lyden ikke skulle falle i smak og en equalizer er redningen så finnes det et par på marketplace;

 

http://www.windowsphone.com/en-us/store/search?q=equalizer

Lenke til kommentar

For det første så får man aldri den lagringsplassen som er oppgitt, på min s2 har jeg også 16 GB men jeg kan bare bruke 11,5. Nå vet jeg ikke om android bruker større eller mindre plass enn wp8 men man ender uansett opp med mindre plass. Musikken er på spotify men den må jo selfølgelig være offline og hvis man har et litt stort og variert utvalg vil disse 16 GBene fort bli for lite, dette merker iallefall jeg på min s2.

Lenke til kommentar

Når det gjelder søkeknappen og integrert søk i applikasjoner (eller generelt de områdene du til en hver tid befinner deg i) leste jeg et sted at MS skulle komme med. Men nå skulle det også komme på 7.x også, så vi får se. De har de på plass på Win 8 og RT, så det er vel håp.

 

Synes ikke applikasjonslisten er problematisk. Får man mange får man etter hvert mulighet til å hoppe til en bokstav, slik som man har når man søker i kontaktlisten. Savner heller ikke noen applikasjonsgruppering da apper og spill er hver for seg. En tile med applikasjonsgrupper ødelegger også litt konseptet med live tiles. Selv om ikke alle apper strengt tatt behøver å benytte seg av dette. Jeg har ikke savnet muligheten på de to årene jeg snart har brukt WP.

 

Nå har ikke jeg kikket på WP8 selv, men jeg forsto det slik at alle WP7 apper også skulle være tilgjengelig på WP8. I såfall synes jeg ikke begrenset utvalg apper blir helt riktig. Det er ikke like mange som på iPhone/Android, men det er mange fler enn du klarer å bla i gjennom. Husk at 400 000 apper på iOS aldri har blitt lastet ned av en bruker.

 

Man kan si at de mest kjente appene fra de to andre ikke alltid er tilstede, men hvorfor skal det kun måles den veien. Det er mange apper på WP som ikke finnes på de andre også, og kvaliteten er jevnt over svært god. Dessuten finnes det mange ganger alternativer som gjør det samme til de mest brukte appene. Tror jeg har savnet en app en enste gang, og det var på hytta på Åre tidligere i år når alle satt og spillte Draw Something.

 

Min personlige mening er at akkurat nå er WP det beste OS'et for min del, totalt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er temmelig analfabet om du må kikke tre ganger på en liten firkant med teksten HTC i enorm skala på toppen...fordi du tror det er/står...Nokia?

 

Du er temmelig tett i toppen om du tror det er derfor jeg måtte kikke på den flere ganger. Likheten til Nokia sin Lumia var ved første og andre øyekast slående.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...