Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Merkelig problem, BOOTMGR IS MISSING


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det hele startet med at jeg i går oppgraderte firmware på min Crucial M4 64GB fra rev 000F til 010G.

 

I dag da jeg skulle starte PCen fikk jeg BOOTMGR IS MISSING, og ser på diverse forum at den nyeste firmware til disken har en bug som gjør at den ikke funker lenger med UEFI-hovedkort. Noe jeg ikke visste jeg hadde. Men det sto at en løsning kunne være å nedgradere firmware igjen til 000F, så jeg gjorde det. Det hjalp ikke. Så tok jeg en tom 1TB-disk, forsøkte å installere Windows 7 på den men når installasjonen skal restarte og den skal boote fra disken kommer fremdeles BOOTMGR IS MISSING. Selv med SSDen plugget ut av HK og borte fra BIOS. Forsøkte å ta clear jumperen på HK men det hjalp ikke. I skrivende stund har jeg tatt ut CMOS-batteriet for å se om det hjelper.

 

Jeg er virkelig forvirra, hvorfor vil maskinen plutselig ikke boote fra_noen_ disk? Det jeg har ikke rørt noen oppdatering for BIOS eller noe.

 

Kjenner jeg begynner å bli rimelig lei og sur nå etter 3 timer med feilsøking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette problemet kan ofte fikses ved å starte PCen fra installasjonsmediet. Deretter når du kommer frem skjermen der det står "Install now" står det med liten skrift nede i venstre hjørne "Repair your computer". Trykk på denne. Deretter trykker du på "Startup repair". Deretter er det ganske så rett frem.

 

Håper dette har hjulpet ;)

Lenke til kommentar

Du installerte Windows 7 på 1TB disken mens ssd'n var tilkoblet. Dette blir bare surr.

 

Installer på nytt uten den gamle disken tilkoblet.

 

Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg installerte med kun 1TB tilkoblet.

 

sjekk i bios om hd vises der, og kan velges som første boot.

Ja, alle vises der.

 

Jeg fatter ikke hvorfor den skal begynne å kødde nå, har jo installert Win på nytt hundre ganger før på både samme maskin og samme disk.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

prøve en annen satautgang på hk?

Har prøvd på begge diskene, og de er jo tilkoblet forskjellige porter.

 

 

Ikke etter at du oppdaterte bios?

Nei det er sant, driver og lager en ny USB med Win 7 nå (mistenker at den gamle kanskje var noe galt med) så får vi se

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...