Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

første bil, hjelp!


terje123

Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg skal da kjøpe meg bil. har et budsjett på ca 20.000kr og det skal være en grei bil. skal være litt råne bil med anlegg osv. kan bare sette det inn senere

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37679209

om jeg hadde fått prutet den audi a4'en ned?

 

har sett på den her en del og jeg synes det var ganske billig til å være quattro men vet ikke hva dere der ute mener og det er derfor jeg trenger noen tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kanskje råd til å kjøpe den bilen. Men har du råd til forsikring? I mange tilfeller ender man opp med å betale 20 000,- kr i året bare i ansvarforsikring. Vet ikke om det er tilfellet med denne bilen, men det er absolutt noe du burde sjekke før du kjøper.

 

Edit: Virker det for godt til å være sant, så er det som regel det. Det kan godt hende det er noe galt med bilen som eier prøver å skjule, men det trenger heller ikke å være slik.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

For det første så om du skal ha "litt" råne bil så blir det fort litt dyrere om det ikke ska se helt på trynet ut. Tenk heller på forbruk, forsikring og evt. mangler eller feil i fremtiden på bilen du kjøper. Jeg kjøpte en Mitsubishi Carisma '98 1.8 GDI som min første bil, og den brukte så vidt bensin. Det ble ekstremt billig for meg og nå kjører jeg to av mine absolutt favoritt biler grunnet godt valg ved første bil.

 

Om du absolutt må ha litt rånepreg over bilen din ville jeg kanskje letet litt lenger før jeg hadde gått for den A4'n. Evt. Dra å se på den og om f.eks dekksettet du får med må "byttes" siden dem virker meget slitt, så får du som regel litt avslag :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Kjøp heller en japansk bil som ikke ser like fancy ut, eventuelt spar litt til. Jeg har eid tre tyske biler fra samme årstall med tilnærmet lik kilometerstand som dette, og alle har endt driftsmessige problemer og reparasjoner som aldri tok slutt. Typisk BMW og Audi fra slutten av 90-tallet som har gått langt. Vanntett var de heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...