Gå til innhold

? Microsoft tester egenprodusert smartmobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Disse kildene sier imidlertid til The Verge at det ikke er planer om noen Microsoft-mobil i år, men at det er sannsynlig at selskapet vurderer dette som en plan B hvis ikke Microsofts partnere HTC, Samsung og Nokia klarer å opparbeide seg store nok markedsandeler.

 

Merkelig plan... jeg forstår ikke helt hvordan MS ser for seg å lage bedre hardware (dvs. lykkes bedre) enn Samsung / HTC / Nokia. Jeg kan være med på at disse selskapene kunne tenkes ikke å gjøre nok i markedsføringen (siden de også fører andre OS), men kunne jo MS gjøre sin bit for Win modellene uansett.

 

En omvendt Plan A & B hadde vært mer naturlig; Først prøver vi sjæl og så lisensier vi ut dersom det ikke går helt etter tegninga.

 

Plan B kan imidlertid være å komme med egen når de har lært litt av forsøkene til de andre, men dette er avhengig av passelig suksess hos de tre partnerne, ikke fiasko.

 

Jeg tippe de også vil komme "bundling triks" etterhvert, dvs. hard markedsføring av fordelene med skytjenestene i Win8 som binder mobil, nettbrett/PC tettere sammen. Direkte bundles (feks Mobil+PC OS på kjøpet) vil de vel få problemer med, ihverfall innen EU.

 

Me får vente å sjå...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Disse kildene sier imidlertid til The Verge at det ikke er planer om noen Microsoft-mobil i år, men at det er sannsynlig at selskapet vurderer dette som en plan B hvis ikke Microsofts partnere HTC, Samsung og Nokia klarer å opparbeide seg store nok markedsandeler.
Merkelig plan... jeg forstår ikke helt hvordan MS ser for seg å lage bedre hardware (dvs. lykkes bedre) enn Samsung / HTC / Nokia. Jeg kan være med på at disse selskapene kunne tenkes ikke å gjøre nok i markedsføringen (siden de også fører andre OS), men kunne jo MS gjøre sin bit for Win modellene uansett.En omvendt Plan A & B hadde vært mer naturlig; Først prøver vi sjæl og så lisensier vi ut dersom det ikke går helt etter tegninga.Plan B kan imidlertid være å komme med egen når de har lært litt av forsøkene til de andre, men dette er avhengig av passelig suksess hos de tre partnerne, ikke fiasko.Jeg tippe de også vil komme "bundling triks" etterhvert, dvs. hard markedsføring av fordelene med skytjenestene i Win8 som binder mobil, nettbrett/PC tettere sammen. Direkte bundles (feks Mobil+PC OS på kjøpet) vil de vel få problemer med, ihverfall innen EU.Me får vente å sjå...

 

Egenprodusert kan også være produsert av en 3. part.

 

MS er helt avhengige av at det finnes produsenter av mobile enheter for sine OS. Nokia er på hælene, og Samsung og HTC kan raskt vurdere den umiddelbare inntjeningen av WP som for liten, og venter kanskje litt før neste mobil slippes. Om alle venter, blir det ingen, osv.

 

MS kan da slippe en enhet på markedet som lar de som ønsker å ta i bruk WP gjøre dette. Men jeg ser for meg at dette er "worst case scenario".

 

MS kan for øvrig tåle å ikke tjene så mye på mobiltelefonene de selv slipper, i motsetning til rene HW produsenter, da de tar inntjeningen andre steder. Samme som på spillkonsoller etc...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...