Gå til innhold

Utviklere har fått PS4-maskinvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir spennende å se hvordan det blir med bakover-kompatibilitet på den nye Playstation. Hvis det ikke blir noen form for bakover-kompatibilitet, men at klassikerne i stedet blir solgt på ny med 1080p i 60 fps så er jeg villig til å kjøpe klassikerne en gang til.

 

Jeg hater 720p og lavere på stor-TVen.

 

UHD (3840x2160) hadde vært fint, men det krever en syk maskinvare for å drive en slik monsteroppløsning. Hiver man på nok Anti-Aliasing på 1080p er jeg fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ifølge utviklerne skal Sonys mål være at maskinen uten problemer skal kunne kjøre 1080p-spill med 60 bilder i sekundet i 3D-modus, og at den skal være kraftig nok for «dagens og morgendagens marked» "

 

Håpløst mål! Uansett hvor kraftig maskinvaren blir så kommer utgivere til å presse maskinvaren slik at man ender med sub 1080p oppskalert med lavere framerate enn 60. Det eneste er at SONY setter det som krav at alle spill utgitt skal klare dette så vil det bli bra, men muligens mindre "eyecandy" i spillene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er hva Valve styrer med. Steam har fått et mer konsollpreget GUI som når det går ut av beta kommer til å bli tilsvarende eller bedre enn hva Sony og microsoft har.

 

Personlig sluttet jeg med å kjøpe spill til PS 3 for 1,5 år siden med noen få unntak (les: Okami HD f.eks). Alle nye typiske konsollspill er mye bedre på pc med en 360 komp. stikke. Gidder ikke tulle med sub 720p oppløsning og directX 9 på 65" lengre....

 

Valve kan komme årlig med ny boks med ny hardware slik man oppgraderer pc-en og dermed er grunnlaget for Xbox og PS borte. Omtrent slik Apple gjør med sine produkter.

Endret av Bubba-S
Lenke til kommentar
Jeg antar at "Morgendagens marked" kan tolkes til å mene 4k?
Neppe.. Tipper de mener morgendagens spill. Det er jo viden kjent at dagens konsoller ikke helt henger med pcen i svingene.

 

Når spillet er spesielt designet for å gå på akkurat den prosessoren/grafikkortet vil du jo klare å få mye mer ut av hardwaren.

Lenke til kommentar

Overgangen blir neppe like stor denne gangen, sammenlignet med fra forrige generasjon.

Med tanke på hvor evig lang tid de har holdt ps3 og xbox360 i live så burde ytelsen være utrolig mye høyere enn dagens konsoller.

Er redd for at de legger seg på ytelse ala det dagens pc`r ligger på.

De burde sikte mye høyere imo...Heller overdrive litt, enn at det bare går 1-2 år før konsollene igjen holder tilbake for multiplatformspill.

Men, det koster vel for mye..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Valve kan komme årlig med ny boks med ny hardware slik man oppgraderer pc-en og dermed er grunnlaget for Xbox og PS borte. Omtrent slik Apple gjør med sine produkter.

Det blir alt for dyrt, og et fåtall kommer til å kjøpe ny konsoll/maskinvare hvert år.

 

Angående PS4, hvis målet er som Sony visstnok har sagt 3D1080p60fps da kreves det et seriøst beist av en konsoll. Husk at dagens spillmotorer ikke har støtte for de avanserte tesselering og partikkel effektene som f.eks UE4 har, og dette gjelder PC-versjonene også. Å kjøre et CoD eller AC i 1080p krever ikke mer enn 2-5 ganger mer kraft enn en konsoll avhengig av hvilket detaljnivå man legger seg på. Skal man derimot kjøre noe sånt som dette her i 1080p, da snakker vi nærmere en tidobling av PS360-generasjonens kraftnivå.

 

http://www.youtube.com/watch?v=dD9CPqSKjTU

Lenke til kommentar

En helt sinnsyk økning i mengden ram. Fra 512mb til 8gb = 16x økning. 16gb ram vil være en 32x økning. Da blir det plutselig plass til høyoppløselige textures og spill som TSW kan pluselig kjøres på konsoll.

Jeg blir veldig overrasket om mer enn 4GB RAM blir aktuelt. Det er rett og slett ikke hensiktsmessig med mer.

Hvis spillene blir laget med større texturepacks, så er det hensiktsmessig. Husk på at konsoller har veldig lang levetid. F.eks PS3 er 6 år gammel nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Valve kan komme årlig med ny boks med ny hardware slik man oppgraderer pc-en og dermed er grunnlaget for Xbox og PS borte. Omtrent slik Apple gjør med sine produkter.

Det blir alt for dyrt, og et fåtall kommer til å kjøpe ny konsoll/maskinvare hvert år.

 

 

 

Nei. Det blir ikke for dyrt: Ingen oppgradere Ipad-en sin hvert år eller halvår heller.

Poenget er at alle spill blir tilbakekompatiblelt:

 

-Spillene finner automatisk hvilken hardware du har og justerer seg etter det.

 

-Om du har 3 år gammel valvebox og naboen 1 år betyr ikke noe. Begge kan kjøre spillet, men med litt forskjellig grafikk. Hva du ønsker blir et prioriteringsspørsmål.

 

-valveboxen burde være åpen arkitektur. 100-vis av hardwareprodusenter kan hive seg på. Prisen på hardware går ned. Valve som tjener på software burde ikke bry seg..

 

-Spillene du har på pc har du også på konsoll! Sparer penger!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg føler PS4 kanskje blir litt svakere enn jeg hadde håpet. Jeg vet at optimalisering er et veldig stort poeng i konsollindustrien, men alikevel. Og så burde den hatt SSD. Ihvertfall SATA III-grensesnitt! Hvis ikke blir jeg bare fornærmet.

 

 

EDIT, hadde mer å si:

Er redd for at de legger seg på ytelse ala det dagens pc`r ligger på.

Lavere.

 

Det SONY burde gjøre er å sikre seg en prosessor med veldig mange kjerner, og så at spillutviklerene hadde begynt å optimalisere for mange kjerner, minimum 8. Det er optimalisering som er nøkkelen her, men alikevel. Hadde håpet mer!

 

 

Jeg blir veldig overrasket om mer enn 4GB RAM blir aktuelt. Det er rett og slett ikke hensiktsmessig med mer.

Jo, absolutt. Det er bare snakk om å utnytte det. Og husk at maskinen skal vare i 10 år (SONYs påståtte levetid for konsollen). Helst vil jeg at de skal bruke moduler, slik at jeg kan bytte dem til dyre, overdrevne og overdimmensjonerte moduler. Jeg liker å overdimmensjonere. :p Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Valve kan komme årlig med ny boks med ny hardware slik man oppgraderer pc-en og dermed er grunnlaget for Xbox og PS borte. Omtrent slik Apple gjør med sine produkter.
Det blir alt for dyrt, og et fåtall kommer til å kjøpe ny konsoll/maskinvare hvert år.
Nei. Det blir ikke for dyrt: Ingen oppgradere Ipad-en sin hvert år eller halvår heller.Poenget er at alle spill blir tilbakekompatiblelt:-Spillene finner automatisk hvilken hardware du har og justerer seg etter det.-Om du har 3 år gammel valvebox og naboen 1 år betyr ikke noe. Begge kan kjøre spillet, men med litt forskjellig grafikk. Hva du ønsker blir et prioriteringsspørsmål.-valveboxen burde være åpen arkitektur. 100-vis av hardwareprodusenter kan hive seg på. Prisen på hardware går ned. Valve som tjener på software burde ikke bry seg.. -Spillene du har på pc har du også på konsoll! Sparer penger!

 

Med andre ord en vanlig PC altså...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...