Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Har lest en del rundt på internett, har prøvd mye rart men får det ikke til!...

 

Det som er greia er at jeg har en privat pc som jeg skal bruke på skolen. Men jeg får ikke tilkoblet det til skolen. Får ikke passord til gjeste nettverket av IT - Folket oppe..

 

Kan jo skrive opp det jeg har testet ut.

- Sette opp bro med en annen laptop i klasserommet

- bruke TP kabel direkte (dette fungerer, men jeg har ikke mulighet til kabel i det klasserommet jeg bruker)

- Bruke Connectify (pcen ville ikke komme rundt)

 

Ingen av disse fungerer som jeg vil. Ender opp med nå og bruke wifi hotspot fra telefonen. Noe som blir dyrt i lengden....

 

Tenkte og bruke backtrack, men vet ikke om det vil fungere her..

 

Er det noen som har forslag?

 

Får foresten heller ikke koblet til domene.

 

Går på skole på Nannestad VGS hvis det er til hjelp for noen.

De bruker akershus-fk.no som domene.

 

Kunne gjerne tenkt meg orgentlig nett tilgang her! :-))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dassen det var da unødvendig? Man trenger nett på skolen i dag. It's learning for eksempel. Man har også lov til å bruke egen PC isteden for den som blir tilbudt av fylket. Jeg gikk riktig nok på skole i Hordaland, men jeg vil ikke tro at det er radikale forskjeller rundt om.

 

 

Videre så vil tro at PC-en må meldes inn i domenet. Dette må IT avdelingen gjøre for deg. Gjestenettet er nok ikke ment for at elever skal bruke det.

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på VGS i HFK, i vår, var det flere nettverk. Gjestenett, elevnett, osv.

Elver og lærere brukte samme nett. Dette var med 802.11x autentisering. De andre nettene fikk man ikke tilgang til. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg vil tenkte at fylket ikke vil gi bort gratis nett til andre enn de som har tilgang til "elevnettet".

Lenke til kommentar

Hvorfor får du ikke passord? Eller, hvorfor skal du kobles til gjeste-nettverket? Du får da vel eget brukernavn og passord til elev-nettet?

 

Jo jeg har jo brukernavn og passord til elev netten, men får ikke logget meg inn der pga jeg ikke er medlem av domene. blir bare så dritt lei av og sitte halv time og vente på pcen skal boote + vente 10 min på at word skal åpna seg.. var jo litt annet når vi gikk IKT ifjor.. da var det jo stasjonære pcer som var tingen...

 

Spør IT-avdelingen. Hvis de sier nei, så er det nok ikke meninga at du skal sitte og spille CS i norsktimen.

Den der var vel litt unødvendig, du kan godt få låne min skole pc en måndestid og se hvor lenge du gidder og sitte på den ;)

 

Dassen det var da unødvendig? Man trenger nett på skolen i dag. It's learning for eksempel. Man har også lov til å bruke egen PC isteden for den som blir tilbudt av fylket. Jeg gikk riktig nok på skole i Hordaland, men jeg vil ikke tro at det er radikale forskjeller rundt om.

 

 

Videre så vil tro at PC-en må meldes inn i domenet. Dette må IT avdelingen gjøre for deg. Gjestenettet er nok ikke ment for at elever skal bruke det.

Riktig, men når IT folka oppe faen ikke kan en damn shit nesten så blir det håpløst, og hater alt med elever og gjøre...

 

Da jeg gikk på VGS i HFK, i vår, var det flere nettverk. Gjestenett, elevnett, osv.

Elver og lærere brukte samme nett. Dette var med 802.11x autentisering. De andre nettene fikk man ikke tilgang til. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg vil tenkte at fylket ikke vil gi bort gratis nett til andre enn de som har tilgang til "elevnettet".

Stemmer det, syntes det faktisk bare blir for dumt...
Lenke til kommentar

Nekter de å melde din PC inn i domenet?

ja.. De vil bare ikke.. Er umulig så farlig

 

 

Har vel så dårlig sikkerhet på nettverket at de ikke tar sjangsen på å la noen bruke det

jupp... Helt tragisk.. Men hvorfor har det seg sånn at iphonen osv. Rett inn? :-s

 

Rart at du kommer inn på nettet med iPhone viss det er det du mener og ikke pc, og virker nettet med iPhone da? Jeg har klart å koble til flere offentlige gjestenett med android mobilen min, men når jeg prøver å bruke de så kommer det fram en innloggings side til nettverket.

Lenke til kommentar

Jeg kommer rett in med iphonen og får vært på Internett.. Må skrive inn brukernavn og passord til skole pcen, for og komme inn.. Når jeg prøver det på pcen så funker det ikke, får opp feilmelding på om og tilkoblingen ikke fungerte.

 

Jeg kommer rett in med iphonen og får vært på Internett.. Må skrive inn brukernavn og passord til skole pcen, for og komme inn.. Når jeg prøver det på pcen så funker det ikke, får opp feilmelding på om og tilkoblingen ikke fungerte.

Lenke til kommentar

Snakk med IT-avdelingen igjen. Hvis det er sånn at dere får lov til å bruke privat PC på skolen, så må det jo også være mulig å få fikset slik at du får brukt skolenettet til å levere lekser osv på nettet. Vet ikke hvordan system skolen din har, men på skolen jeg gikk på, så måtte man levere PCen til IT-avdelingen slik de kunne installere Windows på nytt. Enten reinstallere det helt eller installere på en ny partisjon.

Lenke til kommentar

Ta med router på skolen og hijack en ethernet kabel. Så setter du opp ditt eget nettverk :)

 

Hjelper lite siden du må logges inn i skolens domene for å få nett noe alle skolepcene er. En 3G/4G ruter derimot.

Funket hos oss. Mange som benyttet seg av det nettet under prøver for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Snakk med IT-avdelingen igjen. Hvis det er sånn at dere får lov til å bruke privat PC på skolen, så må det jo også være mulig å få fikset slik at du får brukt skolenettet til å levere lekser osv på nettet. Vet ikke hvordan system skolen din har, men på skolen jeg gikk på, så måtte man levere PCen til IT-avdelingen slik de kunne installere Windows på nytt. Enten reinstallere det helt eller installere på en ny partisjon.

Jah, får vel prøve på det.. tviler sterkt men syntes det er helt tragisk, de som går IKT iår får ikke stasjonære pcer som oss ifjord, og på de shitty skole pcene med 2 gig ram 1,6 ghz prossesor osv, så forlanger skolen at de skal kjøre photoshop, windows server 2008 r2 +++ det er jo faen meg ikke mulig.. syntes hele dette skole opplegget blir mer og mer tragisk, og en av kompetansene er jo faktisk og lære seg og sette sammen en stasjonær pc.. hvordan skal de få til det hvis de ikke får lov til og bestille inn med penger fra KLASSEKASSA! vi tjente litt over 90 tusen ifjord på kursing, men da hadde vi allerede stasjonære pcene før vi starta.. Ingen vil dra på kurs der de har skole pcer som vidt drar office word... jaja, får nås e hvordan dette går.. de har opretta klassebedrift nå, så alle pengene disponerer de selv, (har et par timer med de) så de får bestilt det de trenger etterhvert forhåpentligvis :) N

Sånn går det når man har en rektor som er jævla glad i mat, og disponerer alle pengene til resturant og matfag! :)

 

Ta med router på skolen og hijack en ethernet kabel. Så setter du opp ditt eget nettverk :)

 

Hjelper lite siden du må logges inn i skolens domene for å få nett noe alle skolepcene er. En 3G/4G ruter derimot.

 

Jupp, men blir dyrt i lengden.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...