Gå til innhold

Netflix slapp grove undertekster i barneserie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn går det når man bruker undertekster funnet på interwebs. Hvor ble det av kvalitetssikringen? De har nok helt sikkert ikke en hærskare av norske medarbeidere som kan tråle igjennom alle undertekster som skal legges ut.

 

...men, det er mulig å automatisere prosessen litt mot sånne fyord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Blir det ikke litt dobbeltmoral å bruke pirattekster? Selv pirattekster går jo under åndsverksloven og å bruke dette uten skaperens samtykke er vel i seg selv også piratkopiering :p

Lenke til kommentar

Apropo Netflix.

 

Hvis man har Spotify Premium skulle man få Netflix Norge gratis ut året. Merkelig nok fikk jeg aldri denne informasjons e-posten fra Spotify (lett igjennom all mail, spam etc.) og når jeg ringte kundeservice til Netflix så sa de at jeg var forsent ute og at dette tilbudet gikk ut 23. oktober. Skuffet.

 

Vedkommende på kundeservice, som var meget hyggelig, informerte meg om at jeg kunne få 1 måned gratis prøve. Jeg spurte da om jeg var nødt til å legge inn betalingskort informasjon og at jeg ville bli trukket automatisk når 30 dager var utgått hvis jeg ikke aktivt selv avsluttet dette prøveabbet i tide. Det var veldig vanskelig å svare på og hun vandret langt utenfor det jeg spurte om (følte litt med henne der). Men det står rimelig klart på siden til Netflix.

Netflix-medlemskapet, som starter med et 1 måned gratistilbud, begynner når du klikker på Start medlemskap. Avslutter du abonnementet i løpet av den første måneden, vil du ikke bli belastet. Hvis du vil avslutte medlemskapet, går du til «Din konto» og klikker på «Avslutt medlemskap». Det gis ingen refusjon eller kreditt for påbegynte måneder. Når du klikker på Start medlemskap, gir du oss tillatelse til automatisk å fortsette det månedlige Netflix-medlemskapet (for øyeblikket kr 79 per måned). Dette belastes månedlig med betalingsmåten du oppga, frem til du avslutter medlemskapet. Se Vilkår for bruk for informasjon om medlemskapet.
Jeg forstår ikke denne praksisen og har konsekvent aldri meldt meg på slike prøvetider som automatisk trekker meg for penger når prøvetiden er over. Slik praksis er ikke "Prøvetid" men opprettelse av abbonement med 30 dager gratis inkludert.

 

Skuffende Netflix.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

– Jeg tipper han bare skulle si «fy flate»

 

– Først ble jeg himmelfallen, dette er jo et ord vi er enige om at det ikke er ok å bruke, men også litt lattermild. Jeg skjønte jo at noe hadde gått alvorlig galt. Og man begynner jo å lure på hvor disse tekstene kommer fra?

 

Sønnen Marcus bifaller sin far i opplevelsen.

 

– Jeg tipper han bare skulle si «fy flate», men i stedet kom det andre ordet.

Før denne seansen hadde Marcus sett at helledussen ble oversatt til hele dusten, men dette var i en helt annen liga.

 

– Jeg har ikke opplevd det på andre serier, men har fortalt en kamerat om dette. Skjer det igjen, er vi enige om å skru av tekstinga, sier Marcus.

 

Marcus oppfordrer nå andre til også å følge med på undertekstene på Netflix.

 

Er det bare jeg som finner hele historien om Marcus litt merkelig? Ingen gutter på 11 år går vel til vennene sine og avtaler at om de ser stygge ord vil de skru av...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke denne praksisen og har konsekvent aldri meldt meg på slike prøvetider som automatisk trekker meg for penger når prøvetiden er over. Slik praksis er ikke "Prøvetid" men opprettelse av abbonement med 30 dager gratis inkludert.Skuffende Netflix.

 

Jeg tror dette har å gjøre med delvis å "hekte deg på" abonnementet (de har fordelen av det dersom du glemmer å forholde deg til det når månedsslutt nærmer seg), og delvis det tekniske aspektet (det er lettere å håndtere prøveperioden, hvis de har et abonnement/konto å lagre start/slutt-tidspunkt i).

 

Med mindre jeg har groft misforstått avtalen, så er det jo fortsatt sånn at du ikke betaler for den første måneden uansett. Personlig synes jeg det er en grei deal, at jeg gir dem fordelen av at jeg evt risikerer å glemme å si opp abonnementet innenfor den første måneden, mot at jeg får den gratis.

 

Hadde jeg konkludert med, at tjenesten ikke lever opp til mine forventninger, så hadde jeg ganske fort gått inn og sagt opp.

 

Jeg skjønner poenget ditt; det er jo litt rart å legge inn betalingsinformasjon, hvis man i utgangspunktet er veldig usikker på om man ønsker at de skal benytte den. På den andre siden (uten at det retferdiggjør noen ting) så finnes det jo _mye_ verre alternativ.... (hint: HBO Nordic)

 

Lenke til kommentar

Hah, litt av et spenstig uttrykk! xD

 

 

Nei, skal vi være litt serriøse her så gikk de litt over streken her. De burde da forstå at "fitte" er et ord som ikke passer særlig i barneserier.

 

 

 

Det er det særeste jeg noen sinne har hørt, hvordan i alle dager klarte de å få til noe så idiotisk....

Det er slik filmindustrien fungerer det vet du. ;)

 

 

går fint å gjøre det i metroappen?

Ikke på alle filmer. Ja, noen plasser, men ikke overalt. Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...