Gå til innhold

Windows 8 selger bedre en forgjengeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lagt inn og da oppgradert til Win 8 pro fra Win 7. Det går litt raskere med oppstart enn tidligere. Startskjermen er et behagelig møte, full oversikt over mail og alt annet. Litt tilvenning trengs for å ikke trykke der start-knappen skulle vært på skriverbordet, men tror det går greit. Deilig å kunne skreddersy alt etter eget ønske. Litt tungvint å komme i kontrollpanel og finne f.eks defender og andre instillinger, må være mulig å slippe å søke frem alt. Men for øyeblikket fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal i alle fall spandere på en oppgradering til Win 8 fra XP for kr 250, så får vi se om det blir Win 8 på flere av maskinene mine etterhvert. Laster ned en startmeny for å få enklere overgang enn å måtte være avhengig av Metro i begynnelsen.

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foreløpig har jeg oppdatert 4 av 5 PC'er hjemme med Win8 og er meget fornøyd. Den siste blir nok oppgradert i løpet av helgen om jeg får tid!

 

2PC'er med Win8 Pro (HTPC'n som trenger MediaCenter og "min" PC.

2PC'er med Win8 "vanilla" (konas PC og barnas PC)

Kommer til å bli "vanilla" på laptopen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg tar dette med knusende ro, ting får gå seg til litt først.

 

Vi får se hvilke faktiske endringer som etterhvert dukker opp i OS'et, detaljer som GUI'et (skrivebordsmiljø, startskjerm etc) bryr jeg meg mindre om. Det er som regel de tingene du ikke kan se som er de viktige endringene.

Lenke til kommentar

Det har nok solgt bedre i antall, men det var vel ikke stort annet å regne med når de dumpet prisen til ca 1/4 av oppgraderingslisensen til Win7. Det store spørsmålet er om de vil selge ca 4 ganger flere så inntekten av salget forblir den samme som sist.

 

Tror faktisk det er en mulighet. Når prisen er så lav som den er, så vil nok de aller fleste som bodde i bukta før. Hoppe på bølgen :)

Lenke til kommentar

Installert Win8 Pro på min bærbare maskin, er forsåvidt fornøyd. Instillinger som jeg gjerne liker å ha enkel tilgang til er ikke lenger like lett tilgjengelig, men jeg er svært fornøyd over den gode oversikten jeg får på startskjermen. Gunstig med egen innebygd mailapp, meldingsapp som tar meldinger både fra facebook og windows live messenger og andre småapps - blant annet netflix som er kjekt å kjøre i fullskjerm. Windows 8 var ikke så ille med mus og tastatur som jeg egentlig hadde regna med =)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...