Gå til innhold

Derfor har du dårlig dekning på toget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På toget er en router fra Ice.

På sørlandsbanen kan man prøve å laste en nettside. Man kan trykke febrilsk på F5. Men det er sjelden at den klarer å laste noe.

 

Om du endelig klarer å laste noe, vil du oppleve at sider som YouTube er sperret pga at de bruker så stor båndbredde.

 

Og hvorfor er nettet ombord i toget passordbeskyttet?

Man må oppgi mobilnummer for å få tilgang, selv om det er gratis.

Hvis det er gratis, hva skal de da med mobilnummeret? :hmm:

 

Jeg håper det kommer en løsning som involverer bedre dekning langs linja, uten bruk av pålogging og sperrer på utstyr ombord i toget.

Lenke til kommentar

Mobildekningen på toget er kanskje dårlig, men NSB's "løsning" fungerer ikke idet hele tatt - i alle fall ikke på Sørlandsbanen. Noen bør få sparken for å ha sølt vekk forprosjekt-penger.

 

Enig. Veldig tungvint for brukeren. Ender ofte opp med å kun bruke 3G om jeg kun skal sjekke Facebook eller Epost. (Men det er kanskje det som er det skjulte formålet med innloggingen?) Sliter også ofte med å koble meg til, selv når toget står ved stasjon i Bergen.

Lenke til kommentar

Takk for at dere tar opp denne problemstillingen! Ut fra Oslo S og de neste 15 minuttene er det stort sett Edge. Av og til hopper den opp på HSDPA / H+, som står og blinker uten at den klarer å motta data, før den enten timer ut eller hopper tilbake til edge. Om jeg i det hele tatt får opp nettsider eller er helt random.

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...