Gå til innhold

Slik er nettbrettversjonen av Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått er det to navn som skiller de to versjonene. Windows 8 RT heter "mobil"versjonen og Windows 8 <navn på versjon> er "desktop"versjonen. Om det er forvirrende må jo alle de forskjellige typer drivstoff til bil også være kjempeforvirrende. Dette er bare tull. Om jeg ikke kan noe om f.eks. en bil så spør jeg selgeren. Jeg gjetter ikke og tenker "jaja, det blir som det blir" for så og bli sur når det ikke var slik jeg tenkte.

Lenke til kommentar

Syntes dere drar det litt langt når dere skriver at man blir "svimmel" av å forholde seg til RT. Er dette så forskjellig fra at man har OSX og iOS? Jeg har ikke følt meg særlig svimmel før, og jeg tror ikke jeg kommer til å bli det nå heller.

 

Man skal være passe uinterresert i teknologi for å ikke se forskjell på iOS og OSX.

Lenke til kommentar

Her driver dere bare å forvirrer dere selv, husk også at det ikke er første gang Microsoft har lanser flere versjoner av Windows. (Windows 7 Starter, Windows 7 Home Basic, Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, Windows 7 Enterprise og Windows 7 Ultimate). Og OSet heter heller ikke Windows 8 RT, det heter kun Windows RT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syntes dere drar det litt langt når dere skriver at man blir "svimmel" av å forholde seg til RT. Er dette så forskjellig fra at man har OSX og iOS? Jeg har ikke følt meg særlig svimmel før, og jeg tror ikke jeg kommer til å bli det nå heller.
Man skal være passe uinterresert i teknologi for å ikke se forskjell på iOS og OSX.

 

Det tar ikke mange sekundene før man ser forskjell på Windows 8 og Windows RT heller. Dette er unødvendig opphausing av et ikke-problem syntes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke forvirrende når det er to forskjellige endinger. De har hatt windows mobile i 10 år uten at noen har kalt det forvirrende. At det er ulik bruk er fordi det er forskjellige platformer.

Hadde Apple gjort tilsvarende hadde de blitt genierklert og hedra. Og det kommer nok til å komme med en gang de begynner med touch pcer.

Takk

 

Lenke til kommentar

Dette blir nok først og fremst forvirrende for de som tror Android er Iphone.

For en relativt stor andel av Windows-brukerne, altså....selv skribentene som produserer disse artiklene om Windows-lanseringen for hw.no og amobil.no roter jo fælt med betegnelsene, så at hvermannsen og tante Gunda på Hamar ikke skjønner bæret av de ulike versjonene av "nye Windows" tror jeg så gjerne.

 

Lenke til kommentar

Dette blir nok først og fremst forvirrende for de som tror Android er Iphone.

For en relativt stor andel av Windows-brukerne, altså....selv skribentene som produserer disse artiklene om Windows-lanseringen for hw.no og amobil.no roter jo fælt med betegnelsene, så at hvermannsen og tante Gunda på Hamar ikke skjønner bæret av de ulike versjonene av "nye Windows" tror jeg så gjerne.

Vel, det hadde hjulpet om testerne faktisk hadde satt seg litt inn i produktet de tester. I testen her på hw.no er det helt tydelig at testeren rett og slett ikke har gjort hjemmeleksa si. I tillegg er det en stor feil å kjøre en test som skal dekke Windows 8, Windows RT, Windows på tablets og Windows på tradisjonelle maskiner. Windows 8 fungerer på vidt forskjellige måter på de forskjellige formatene, og det forskjellene hadde blitt langt tydeligere mellom RT og 8.

Lenke til kommentar

Er det liksom blitt en trend å kalle det forvirrende?Man får mange biler med samme navn, men motor og ekstrautstyr varierer. Men man klarer saktens meg å komme seg fra A til B likevel.Rart det der..

 

Problemet at moped kan ikke brukes på motorveien, blir ganske tungvindt med det i lengden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så det er en versjon for telefon, en versjon med RT og en versjon for desktop. Og for å toppe det, er ingen kompatibel med hverandre??

 

Såg virkelig frem til W8, men dette blir for dumt.

 

Sammeligningen med OSX og IOS blir for tynn. De har bare 2. Dette blir som om det skulle vært helt forskjellige system på iPhone, iPad og Mac's

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...