Gå til innhold

iPad-eiere misfornøyde med nylansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig enig. Det er på en måte galt nok at tingen du kjøper for 4000 kroner pluss blir utdatert etter ett år. Hvis det nå blir halvårlige oppgraderinger så er det veldig slitsomt for kundene.

 

Spesielt ettersom oppgraderingen ikke er stor nok til at vi kan forsvare kjøp av den nye, nye iPad.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Samtidig varer produktene lenge, og de holder seg kjappe. Har en kompis som fremdeles har ipad 1. Fremdeles kjempe mye i bruk, og fungerer like godt som når han fikk den. Har selv iPad 2, for har ikke sett det nødvendig å bytte ennå. Den fungerer jo bra, selv etter min ikke fullt så vellykkede reperasjon :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Er egentlig enig. Det er på en måte galt nok at tingen du kjøper for 4000 kroner pluss blir utdatert etter ett år.
På hvilken måte er «iPad 3» utdatert? Ja, «iPad 4» kom tidligere enn forventet, men det gjør ikke de tidligere modellene ubrukelige.

Det er viktig hvis du vil vise at du altid har det nyeste.

har selvsagt ingen praktisk betydning

 

Eneste untaket er selvsagt den gamle om at du kjøper noe dagen før det blir tilbud.

Lenke til kommentar

Jeg er så glad for at jeg vokste opp den gangen ting gikk så sakte at man lærte seg til å bruke ting i noen år før man måtte ha en ny. Det sitter i fremdeles. Jeg har bare hatt to av de fire iPad'ene, og det er helt greit. Jeg har bare hatt 2 av de 5 iPhonene, og det er greit også. Jeg skal ikke ha iPhone 5, antagelig. Nå har jeg en Galaxy SII og skal jeg bytte ut den er det bare for å prøve Windows Phone, ikke fordi SII er for dårlig. Jeg har ikke tenkt å bytte ut iMac'en min fordi om den nye er tynnere.

 

Men det er bra at det kommer nye og bedre produkter, selv om fornuftige mennesker bare kjøper annenhver eller tredjehver generasjon. Feilen er ikke at Apple lager bedre produkter, det er at markedet føler de må kjøpe dem hver gang.

 

Apple (blant andre) har tråkket over streken et par ganger. Spesielt på den tiden de hadde maskiner kalt Performa og lignende (om du ikke husker Performa, så tro meg, det er like greit.) Da kom de et år med nye maskiner bare noen måneder etter forrige storlansering. Det var greit i seg selv, men de nye maskinene kostet rundt halvparten så mye. Da hadde kundene som kjøpte de forrige maskinene grunn til å føle seg lurt.

 

Men dette er ikke noe større problem enn det den som sitter med kredittkortet i lomma gjør det til. Og i så fall er det kanskje like greit å ringe Luksusfellen...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Iphone 5 er vel den raskeste tlf du får kjøpt i dag! Et av de aller beste kameraene også. designet er nydelig. Så litt feil og si at det er gammle specs.

 

IOS klarer å tyne prossesorene de bruker. Det betyr ikke at det er gode prossesorer. Ihvertfall ikke raskest=)

Android klarer ikke det like bra. Jeallybean fikser mye på det. Og da er det mange telefoner som er raskere enn iphone 5. (htc onx, one s,) Samsung(s3, note 2), Lg(4x, G,). Pluss alle de nye som kommer i til jul=) ( HTC butterfly ;P, opp5 etc..)

Desutten har ikke iphone 5 HD oppløsning. Veldig kjipt hvis du er glad i youtube og 720p.

 

Nå er jeg en stor tilhenger av Android, men dine utspill er ikke bare fullstendig flåsete men også feil. A6 prosessoren er faktisk svært god selv om klokkefrekvensen (1,29GHz) er lavere enn Snapdragon S4 og Tegra 3. Klokkefrekvens er som kjent ikke synonymt med ytelse og A6 utfører flere instruksjoner per syklus enn mange andre konkurrenter. Det er faktisk meget interessant å lese om arkitekturen til A6-brikken.

 

Så venligst les deg opp på prosessorteknologi før du kommer med bastante påstander som er fullstendig feil. Nå skal det sies at Galaxy SIII såvidt har passert iPhone 5 i enkelte benchmarks, men å påstå at A6 og A6X er dårlige prosessorer blir latterlig.

 

post-29220-0-28353500-1351256252_thumb.png

 

Tilbake til temaet så er oppdateringen til iPad Gen 4 såpass liten at jeg ser ingen grunn til at eiere av Gen 3 skal føle seg snytt. Jeg er derimot mer overrasket over at flere ønsker seg Kindle Fire fremfor Nexus 7. Sistnevnte er overlegent bedre på tilnærmet alle punkter.

Endret av Untouchab1e
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg forstår godt at folk som sitter med 3. gen. er irriterte nå.

 

Jeg lurer på om Apple kommer til å fortsette med en ny iterasjon seks måneder fra nå, altså i mars/april.

Siden Apple tradisjonelt har holdt iPhone og iPad separert med ca. 5-6 måneders mellomrom, tror jeg nok de går tilbake til dette mønsteret til våren. Oppgraderingen til 4. gen. på onsdag var vel hovedsaklig for å få lightning-connectoren på alle produktene sine nå uten å måtte vente til mars.

 

Lurer på om de store massene ser dette, eller om det blir nytt ramaskrik dersom 5. gen. faktisk kommer om kun 6 måneder.

 

Blir også interessant å se om iPad og iPad mini kommer til å følge samme livssyklus.

Lenke til kommentar

Jeg har iPad 3 ( 64gig, wifi+3G/4G, sort ) som jeg kjøpte for 4 måneder siden cirka, og joda, det er vel bittelitt irriterende. Men samtidig så er det ikke noe unormalt, når man kjøper et nytt produkt, at det kommer en ny versjon av produktet ikke så lenge etterpå, altså gjerne mellom 6 og 12 måneder etter at man kjøpte det.

 

Dette burde være kjent tematikk for alle som har kjøpt/kjøper seg pc/mac, mobil, nettbrett, OS, ymse software, HDTV, mediacenter, DVD/BluRay spiller, Stereo etc etc

 

Men jeg liker nå iPad 3 fortsatt, den gjør fortsatt jobben, og iPad 4 er egentlig ikke den helt store oppgraderingen spør du meg. Den har i hovedsak noe heftigere CPU og hakket bedre skjerm, men det er ikke nok til at jeg plutselig løper ut og kjøper, iPad 3 "holder" nok minimum til 5. generasjon og kanskje til 6. også. :)

Endret av Green Leaf
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...