Gå til innhold

Telenor med Netflix-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk hvor bra alt hadde vært hvis vi hadde fått én tjeneste med alt av innhold! :)

 

Vil de være det. Tenk hvilken markedssituasjon en slik aktør ville hatt og i realiteten hvor stor mulighet den hadde hatt til å oppføre seg som en monopolist.

 

Jeg er helt enig i at akkurat nå ser det ut til å bli litt for mange aktører, men jeg er overbevist om at vi faktisk vil tjene på at det er sterk konkurranse i markedet.

Lenke til kommentar
Tenk hvor bra alt hadde vært hvis vi hadde fått én tjeneste med alt av innhold! :)
Vil de være det. Tenk hvilken markedssituasjon en slik aktør ville hatt og i realiteten hvor stor mulighet den hadde hatt til å oppføre seg som en monopolist.Jeg er helt enig i at akkurat nå ser det ut til å bli litt for mange aktører, men jeg er overbevist om at vi faktisk vil tjene på at det er sterk konkurranse i markedet.

 

Det kan godt være flere aktører, men innholdet bør ikke bli leverandørspesifikt.

 

Altså, i dag har vi Viasat og Canal Digital på parabol. De har hver sine kanaler, hver sine filmkanaler, men selv om tilbudet varierer får du stort sett de samme filmene over tid.

 

På samme måte har vi NRK begge steder etc.

 

Problemene oppstår hvis en tilbyder ender opp med å kjøpe eksklusive avtaler til filmer og serier, slik at du tvinges til å ikke se, eller abonnere på flere tjenester. Hvis for eksempel Comoyo får rettighetene på alt innholdet som produseres av HBO blir mange av de beste seriene ikke tilgjengelig for brukere av netflix.

 

Vi ser allerede tendenser av dette på sportssendinger på vanlig TV.

 

Resultatet er da at den med mange populære sendinger i realiteten oppnår en monopolstatus selv om det finnes konkurrenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@serpentbane666:

 

Akkurat at det ikke bør bli leverandørspesifikt er jeg enig i. Dessverre er jeg redd for at det blir det - fordi vi ser en utvikling mot at det å være innholdsleverandør og distributør smelter i sammen. Faktisk er jeg redd for at dette også kan smelte sammen med gitte tekniske plattformer - slik at man kan risikere å måte dublering av utstyr.

 

Men dette blir ikke noe bedre om vi skulle komme i situasjonen med en distributør, som har en gitt teknisk plattform og eksklusive avtaler på innholdet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tenk hvor bra alt hadde vært hvis vi hadde fått én tjeneste med alt av innhold! :)

 

Det er nok drømme land du... Med den idiotiske copyright loven vi har i dag er det umulig.

Lenke til kommentar

Dette!

Tenk hvor bra alt hadde vært hvis vi hadde fått én tjeneste med alt av innhold! :)

 

Men også dette:

Vil de være det. Tenk hvilken markedssituasjon en slik aktør ville hatt og i realiteten hvor stor mulighet den hadde hatt til å oppføre seg som en monopolist.

 

Jeg er helt enig i at akkurat nå ser det ut til å bli litt for mange aktører, men jeg er overbevist om at vi faktisk vil tjene på at det er sterk konkurranse i markedet.

 

Derfor, strengt tatt og kort oppsummert, dette:

Ehh... tenk viss vi hadde 100 tjenester med alt av innhold...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I det siste har jeg brukt Netflix relativt hyppig.. Både på mobil, mobil via hdmi til tv'en, på pc'en og gjennom WD TV Live G3. Greit nok filmutvalg, og tjenesten virker ypperlig. Meget glad over at Netflix virker på så mange plattformer.

 

Comoyo: Brukte det mye før (pga gratiskoder på pizzaesker, som jeg ser MYE av i mitt yrke), fungerte greit. Var og en del nye filmer der. Men selvsagt pes med å koble til en pc med silverlight..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...