Gå til innhold

Minecraft topper Xbox 360-listene (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen fortelle meg hva som er så morsomt med Minecraft (seriøst spørsmål)? Jeg har prøvd det noen ganger men aldri blitt hektet.

 

Du kan lage alt du kan drømme om, bokstavelig talt, så lenge det er et byggverk. Kreativiteten kan virkelig slippe seg løs, og det er ingen spill egentlig før minecraft som lot spillere gjøre dette i en så "universiell" setting.

 

Klart før kunne du kanskje designe ditt eget filmstudio i the movies, bygge ditt egget hus i the sims, men i minecraft presenteres du bare med en verden og en mulighet til å forme den, som få, om ikke noen i det hele tatt, hadde gjort på akkurat den måten tidligere.

 

Rett og slett, det handler om kreativitet.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva som er så morsomt med Minecraft (seriøst spørsmål)? Jeg har prøvd det noen ganger men aldri blitt hektet.

 

Tja nesten så jeg ikke vet selv hvorfor jeg og en kompisgjeng ble helt hektet.

En av grunnene er vel "åpenheten" - vi lager vårt eget spill ut av det. "Questing" blir å finne nye fine områder, landsbyer med NPC's, utforske naturlige huler og andre kriker og kroker.

Ellers er det gøy og leke med elektronikk og redstone. Man kan lage ganske mye drøyt, men det tar tid og plass og ettersom vi gjør alt i survival må jo ressursene graves ut og preppes.

Men jeg forstår godt hvorfor dette ikke er for alle. Det er virkelig ikke mer mål og mening i spillet enn man "lager" selv. For min del hadde jeg aldri begynt å spille hvis det ikke var for at vi ble 10-15 stk som holdt på sammen.

 

Må innrømme det var digg å spille BF3 igjen 2 mnd med intetsigende graving i jorda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...