Gå til innhold

Dette bør du vite før du kjøper Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det overhode noen grunn for en gjennomsnittlig bruker å kjøpe pro kontra standardutgaven? Hva menes f.eks med domenetilkobling? Jeg har et registrert domene, vil dette ha noen betydning for meg?

 

Domene-tilkobling har vel mer med server-domener å gjøre, i større bedrifter.

 

Om du vil ha MediaCenter-funksjoner så tror jeg du MÅ kjøpe Pro utgaven...

Lenke til kommentar

Litt informasjon som tar for seg det mange lurer på:)

 

What About Windows Media Center?

 

You will be able to download Windows Media Center for free when you upgrade to Windows 8 Pro during the limited-time offer. You'll find the free Media Center download as part of the ?Add Features to Windows 8? control panel (formerly known as ?Windows Anytime Upgrade?).

 

Microsoft had previously announced that Windows Media Center would be available to Windows 8 users for a small fee. This caused some consternation among users since Windows Media Center contains built-in DVD playback functionality for Windows. Previous versions of Windows contained the program for free.

 

Microsoft said it was dropping the program by default to reduce media decoder licensing costs for computer makers. It's not clear what the Windows Media Center download will cost after Microsoft's introductory Windows 8 upgrade offer expires at the end of January.

 

What Do I Get to Keep from my Old OS?

 

Windows XP: Personal files only

 

Windows Vista: Windows settings and personal files

 

Windows 7 (all consumer versions): Windows settings, personal files, and apps.

 

Can I Start Fresh?

 

Yes. You can choose to take none of your personal information with you during the upgrade process, or you can create bootable media such as USB thumb drive or DVD to format your hard drive.

 

Lenke til kommentar

Har nå brukt Windows 8 i en måned. Har blitt veldig flink med tastekombinasjoner da det ikke finnes start-meny lengre. Ellers har jeg hatt mye frustrasjon og klaustrofobi under bruken. Etter en måned "oppgraderte" jeg til Windows 7 igjen. Personlig er jeg overbevist om at Windos 8 blir en enda større fiasko enn Windows Vista.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Den siste versjonen av Windows 8 kalles Windows 8 Enterprise. Denne utgaven vil ifølge Microsoft ha de samme funksjonene som Windows 8 Pro, i tillegg til et par bedriftsfokuserte funksjoner. Microsoft nevner blant annet PC-styring, avansert sikkerhet, virtualisering, nye mobilitetscenarior pluss en drøss av bedriftsrettede funksjoner.
Endret av TMB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har også brukt Win8 i rundt en mnd.

Brukte noen timer på å bli kjent, men er idag mer fornøyd med Win8 enn det jeg har vært med Win7. Har aldri brukt Startmenyen noe særlig, så det er absolutt ikke et savn for meg. Alt i alt er ikke forskjellene så store, jobber jo på desktopen som vanlig, men finner stadig nye smarte ting jeg ikke hadde i Win7.

Lenke til kommentar

ZweiNor: Merk at man må ha kjøpt Windows 7, bundlet med PC, først. Hva man egentlig betalte for Windows 7 og dermed hva man egentlig betaler for Windows 8 via den ordningen er dessverre ukjent siden det er praktisk talt umulig å få tak i samme PC uten OS.

 

Men hvis man kjøper en ny pc innenfor denne perioden (som meg), (og før windows 8 kom ut),og så skal kjøpe windows 8 så er det betydelig billigere å registrere seg, ergo så sparer man uansett.

det er jo ikke noe forskjell fra å ha kjøpt en pc med windows installert for ett eller to år siden (selvfølgelig, som 90 % gjør idag) også kjøpe windows 8, uansett så vil jo prisen være høyere enn de 120 kr.

Hvis du derimot kjøper en pc fordi du skal ha windows 8 til den prisen, ja da er jeg enig i argumentet ditt.

 

Men utenom det, så kan alle vi andre som allerede har kjøpt pc uansett av om windows 8 kommer eller ikke kose oss med tilbudet =)

Lenke til kommentar

jeg gamer ... mye og jeg skulle gjerne hatt Windows 8 bare fordi pc-en starter så raskt. i tillegg liker jeg designet til Windows 8 men er det noe som helst som hindrer gaming og fps i Windows 8 ?

 

så vidt jeg vet så skal det ikke være noen vesentlige forskjeller, men vil anbefale deg å google litt rundt, for mener at det var en liten forskjell, men hvor stor, og alt det husker jeg ikke =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...