Gå til innhold

Nikons nye yndling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert bra, men 224 dollar for stativfestet :wow:

 

Prismessig havner objektivet uten stativfeste en plass mellom Canon 70-200 f/4 IS USM/Sigma 70-200 f/2,8 OS HSM og Canon/Nikon 70-200 f/2,8 IS/VR USM. Og det uten værtetting. Følger solblenderen med på kjøpet?

 

Jeg tror en del Nikonianere vil tenke seg om to ganger og vente på prisfall eller se an prisen på Tokinas 70-200 f/4 med stabilisering og ultrasonisk motor. Eller gå for Sigmas f/2,8-variant som inkluderer både solblender, veske og stativfeste. Tokinaen skulle komme tidligere i år, men er forsinket.

Lenke til kommentar

Sikkert bra, men 224 dollar for stativfestet :wow:Prismessig havner objektivet uten stativfeste en plass mellom Canon 70-200 f/4 IS USM/Sigma 70-200 f/2,8 OS HSM og Canon/Nikon 70-200 f/2,8 IS/VR USM. Og det uten værtetting. Følger solblenderen med på kjøpet?Jeg tror en del Nikonianere vil tenke seg om to ganger og vente på prisfall eller se an prisen på Tokinas 70-200 f/4 med stabilisering og ultrasonisk motor. Eller gå for Sigmas f/2,8-variant som inkluderer både solblender, veske og stativfeste. Tokinaen skulle komme tidligere i år, men er forsinket.

 

Ja på papir er nok både Tokina og Sigma helt kurrante, men i praksis er det nok kun Canon/Nikon som dugger til noe lunde røffere bruk.

 

Også dette med invisterings verdig - det er litt kjipt å kjøpe Sigma/Tokina når man veit at prisen halveres så snart objektivet er ut av esken.

 

Den virkelig testen vil være D600 med denne vs 6D med Canon sin f/4

Lenke til kommentar
Ja på papir er nok både Tokina og Sigma helt kurrante, men i praksis er det nok kun Canon/Nikon som dugger til noe lunde røffere bruk.

Med unntak av Nikons 70-200 f/4 siden den er uten værtetting. (Jeg går ut i fra at det var det du mente med røffere bruk)

 

Aetius: Ups, jeg overså det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det var på tide, Canon 70-200 F4 var objektivet som fikk meg til å velge Canon når jeg byttet fra 4/3, håper dette blir like bra eller bedre enn canon's F4 IS.

 

Også dette med invisterings verdig - det er litt kjipt å kjøpe Sigma/Tokina når man veit at prisen halveres så snart objektivet er ut av esken.

Derfor kjøper man Sigma/Tokina brukt :)

Lenke til kommentar
det er litt kjipt å kjøpe Sigma/Tokina når man veit at prisen halveres så snart objektivet er ut av esken.
Du må gjerne vise meg hvor du har sett en brukt Sigma 120-300 f2.8 av siste modell til under 10 lapper, da tar jeg den usett

 

Da får du lov til å stå i køen bak meg.. :)

 

Blir spennende å se hvordan denne måler seg optisk mot nikons 70-300vr.

Noe dårligere lysstyrke, noe lengre brennvidde, mye billigere pris.

 

 

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som tenker litt at et f/4 objektiv uten værtetting og stativfeste som er priset til 10 lapper er i drøyeste laget? Det er jo ikke så utrolig mange lapper opp til f/2.8 VR II. som både er værtettet og kommer med stativfeste. Ja, det er 6 lapper opp, men du får ganske mye mer etter min mening. En f/2.8 VR I fåes også brukt for rundt 9 lapper og noen ganger lavere og...

Endret av DjIcet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som tenker litt at et f/4 objektiv uten værtetting og stativfeste som er priset til 10 lapper er i drøyeste laget? Det er jo ikke så utrolig mange lapper opp til f/2.8 VR II. som både er værtettet og kommer med stativfeste. Ja, det er 6 lapper opp, men du får ganske mye mer etter min mening. En f/2.8 VR I fåes også brukt for rundt 9 lapper og noen ganger lavere og...

 

Nei, det er ikke bare deg.

Eneste grunn til å kjøpe dette heller enn f/2.8 må være lavere vekt og mindre størrelse.

Lenke til kommentar

Synd at den mangler værtetting da ...

 

Men dette ser veldig bra ut " Funksjonen har tre innstillinger. Normal for vanlig fotografering, active for å minimalisere kamerabevegelser som kan oppstå når det fotograferes fra et kjøretøy i fart, og Tripod Detection Mode som reduserer vibrasjoner fra lukkerutløsningen når kameraet står på stativ."

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Er spent på optisk ytelse - har høye forventninger. Tror mange nikonister vil være interessert, så snart den har kommet i butikkene og prisen har roet seg litt.

 

Er det like bra optisk som canon sin utgave, ja da har vi noe å glede oss til , men synest prisen må litt ned , spesielt siden dette ikke er værtettet ...

Lenke til kommentar

Kenny Boy har skjønt det :p

 

Thank goodness, finally an intelligent tele zoom from Nikon for digital. f/2.8 zooms are relics from 35mm days where we really needed that last stop of speed since we couldn't go above ISO 200 without things looking ratty.

 

Og jeg som trodde at mange ønsker seg f/2.8 for å få smalere dybdeskarphet ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...