Gå til innhold

- Windows 8 er kritisk for Microsofts fremtid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"ikke nådig" er jo totalt feil uttrykk her! Forfatter burde kanskje sjekke betydningen av uttrykket før han bruker det? :-)

 

Gates er jo ikke kritisk til Windows 8.... om han hadde vært det så hadde han "ikke vært nådig" om Windows 8.

Endret av Vidarak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
This new version of Windows is going to be a disaster, pundits say. It will be completely rejected by businesses, who will stick with old versions even after Microsoft drops support for them.

And its new interface is so hideous and unusable that customers who are forced to use it will trip over themselves finding ways to restore the old Start menu.

 

Og hvis noen lurte, så er ovennevnte skrevet om Windows XP. Artig å lese hva mange skrev om XP når det var nytt:

 

http://www.zdnet.com...-xp-7000006095/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
This new version of Windows is going to be a disaster, pundits say. It will be completely rejected by businesses, who will stick with old versions even after Microsoft drops support for them.

And its new interface is so hideous and unusable that customers who are forced to use it will trip over themselves finding ways to restore the old Start menu.

 

Og hvis noen lurte, så er ovennevnte skrevet om Windows XP. Artig å lese hva mange skrev om XP når det var nytt:

 

http://www.zdnet.com...-xp-7000006095/

 

Det var nok de som var skeptisk til Win7 også.

Lenke til kommentar

Windows 8 er flott, for nettbrett og mobiler. Som PC Os er det derimot blitt gjort en del merkelige valg. Det å låse alle applikasjoner som ikke er lastet ned i windows store ute fra metro (Jada, vet du kan lage snarveier til dem inne i metro, men de vil fremdeles åpne seg i standard windows 8 shellet, ikke i metro), og samtidig sette en maks aldersgrense på 16 år i windows store, gjør at man vil regelrett bli kastet ut og inn av metro konstant basert på hva slags program man åpner. Dette er helt håpløst og noe de virkelig må gjøre noe med. Det å droppe startknappen har heller ingen hensikt, den kunne fint fått leve videre side med side med metro.

Endret av Eldrach
Lenke til kommentar
This new version of Windows is going to be a disaster, pundits say. It will be completely rejected by businesses, who will stick with old versions even after Microsoft drops support for them.

And its new interface is so hideous and unusable that customers who are forced to use it will trip over themselves finding ways to restore the old Start menu.

 

Og hvis noen lurte, så er ovennevnte skrevet om Windows XP. Artig å lese hva mange skrev om XP når det var nytt:

 

http://www.zdnet.com...-xp-7000006095/

 

Det mange feiler totalt å innse er at bedrifter bryr seg lite om brukergrensesnittet når de skal oppdatere operativsystem i organisasjonen. Det viktigste er å ha programvare som fungerer feilfritt på en nyere versjon av Windows. Jeg for min del kunne ikke nyte W7 på jobb før sent i 2010, fordi et verktøy jeg bruker ikke fungerte som det skulle i W7.

Dessverre er det enkelte nisjeprogrammer og nisjeutviklere som bruker litt lengre tid på å få programvare til å fungere på et nytt OS.

Lenke til kommentar
This new version of Windows is going to be a disaster, pundits say. It will be completely rejected by businesses, who will stick with old versions even after Microsoft drops support for them.

And its new interface is so hideous and unusable that customers who are forced to use it will trip over themselves finding ways to restore the old Start menu.

 

Og hvis noen lurte, så er ovennevnte skrevet om Windows XP. Artig å lese hva mange skrev om XP når det var nytt:

 

http://www.zdnet.com...-xp-7000006095/

 

Det mange feiler totalt å innse er at bedrifter bryr seg lite om brukergrensesnittet når de skal oppdatere operativsystem i organisasjonen. Det viktigste er å ha programvare som fungerer feilfritt på en nyere versjon av Windows. Jeg for min del kunne ikke nyte W7 på jobb før sent i 2010, fordi et verktøy jeg bruker ikke fungerte som det skulle i W7.

Dessverre er det enkelte nisjeprogrammer og nisjeutviklere som bruker litt lengre tid på å få programvare til å fungere på et nytt OS.

 

Internet Explorer er vel et stjerneeksempel på dritt-browser noen generasjoner bak i tid, og hvor mange bedrifter likevel valgte kun å tilby det til sine ansatte. Så jeg synes ikke påstanden din er helt nyansert (markert i rødt).

Lenke til kommentar

Om win8 er så kristisk for M$ så syns jeg det er rart at de ikke har hørt på hva de værste kritikerne sier, nemlig oss forbrukere. Jeg kunne nemmelig tenkt meg litt mer valgfrihet mtp menyen og så videre. Jeg syns win8 har tapt seg på markedet for arbeidsstasjoner, hvertfall for oss som bruker den til andre ting enn surfing og synkronisering. Jeg trodde det skulle bli mer ryddig og oversikelig/lettvint sånn jeg slapp overgang til apple med det første. Menmen.

Lenke til kommentar
This new version of Windows is going to be a disaster, pundits say. It will be completely rejected by businesses, who will stick with old versions even after Microsoft drops support for them.

And its new interface is so hideous and unusable that customers who are forced to use it will trip over themselves finding ways to restore the old Start menu.

 

Og hvis noen lurte, så er ovennevnte skrevet om Windows XP. Artig å lese hva mange skrev om XP når det var nytt:

 

http://www.zdnet.com...-xp-7000006095/

 

Det mange feiler totalt å innse er at bedrifter bryr seg lite om brukergrensesnittet når de skal oppdatere operativsystem i organisasjonen. Det viktigste er å ha programvare som fungerer feilfritt på en nyere versjon av Windows. Jeg for min del kunne ikke nyte W7 på jobb før sent i 2010, fordi et verktøy jeg bruker ikke fungerte som det skulle i W7.

Dessverre er det enkelte nisjeprogrammer og nisjeutviklere som bruker litt lengre tid på å få programvare til å fungere på et nytt OS.

 

Internet Explorer er vel et stjerneeksempel på dritt-browser noen generasjoner bak i tid, og hvor mange bedrifter likevel valgte kun å tilby det til sine ansatte. Så jeg synes ikke påstanden din er helt nyansert (markert i rødt).

Det er nok mer snakk om programmer som Mamut og Adobe enn programmer som IE og Windows Media Player.

Lenke til kommentar

Om win8 er så kristisk for M$ så syns jeg det er rart at de ikke har hørt på hva de værste kritikerne sier, nemlig oss forbrukere. Jeg kunne nemmelig tenkt meg litt mer valgfrihet mtp menyen og så videre. Jeg syns win8 har tapt seg på markedet for arbeidsstasjoner, hvertfall for oss som bruker den til andre ting enn surfing og synkronisering. Jeg trodde det skulle bli mer ryddig og oversikelig/lettvint sånn jeg slapp overgang til apple med det første. Menmen.

Jup har prøvd server 2012 som bruker win 8 design,

den gir opp en start knapp om du holder musa helt i venstre hjørne.

I å for seg er metro sitt oppsett greit men det sløser vanvitting med plassen.

Værre er at den ikke bruker undermapper, jeg instalerte kun sql server 2012, active directory og office på den og den fylte opp med alle mulige sære programmer de færreste bruker.

så jeg måtte scrolle langt til høyere for å finne office.

Enda mer gøy notepad ligger et helt annet sted.

fant den til slutt under apps som du når et annet sted.

 

Få inn undermapper, få inn last used programs som i win 7 osv osv.

 

Men det kommer nok haugevis av alternative fronter.

Lenke til kommentar
This new version of Windows is going to be a disaster, pundits say. It will be completely rejected by businesses, who will stick with old versions even after Microsoft drops support for them.

And its new interface is so hideous and unusable that customers who are forced to use it will trip over themselves finding ways to restore the old Start menu.

 

Og hvis noen lurte, så er ovennevnte skrevet om Windows XP. Artig å lese hva mange skrev om XP når det var nytt:

 

http://www.zdnet.com...-xp-7000006095/

 

Det var nok de som var skeptisk til Win7 også.

De fleste var vel mest skeptisk til Vista når det kom. Windows 7 var jo stort sett en forbedring av Vista, noe som kom i god smak hos mange. Nå det er sagt så er jeg ikke så fan av utseende til Win 8, da det appelerer til berøringsskjerm. Synes de tråkka litt feil når de ikke har med Start knappen for PC brukere, eller å ha muligheten for det.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...