Gå til innhold

Asus Transformer TF700 ?!


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg vurderer å kjøpe meg et Asus Transformer (TF700) nettbrett. Men jeg har ett par spørsmål.

- Hvordan er det med USB-tilkoblinger. Er det for eksempel mulig å koble til en ekstern hardisk å se filmer og bilder fra den? Må en eventuelt koble til docken/tastaturet?

- Har også hørt at brettet ofte kan fryse/låse seg under surfing. Er dette et stort problem? Erfaringer anyone?

 

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen problemer med å plugge i en ekstern hardisk å se film fra den, men du må isåfall bruke dock'en eller en overgang på tableten for å få usb port på den.

Ja, det er ett ganske stort problem, men kan unngås ved å catche browsingen til ett eksternt minnekort.

 

Tusen takk for svar! :)

ja, kjedelig med den "frysinga", ødlegger litt intrykket :hm: men hva betyr de å catche browsingen til ett eksternt minnekort?

PS: vet hva et minnekort er! :wee:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Nettbrettet i sin helhet er helt AWSM! :closedeyes:

Men "frysinga" er litt pain in the azz.. Håper virkelig at Asus fikser dette.

"Frysinga" har minket siden sommeren 2012 :)

 

Eg var også plaga med frysinger osv osv.

Eg fant ut at nok var nok. Unlocka den, og la inn cleanrom, root og Browser 2 ram.

Nå går det virklig unda her!

Stock browsern er blitt 100 ganger kjappere, alt går smooth.

Har satt på at den skal laste ned full web sider på f.eks vg og dagbladet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Foreløpig er vel ikke disse brettene støttet av Ubuntu.

 

Jeg fraråder folk konsekvent disse brettene til Asus. Kjøpte selv TF200 i sin tid, og levde i håpet på at Asus skulle fikse problemene, men det skjedde ikke. Rotet brettet og la inn bedre ROMS, og da kom det seg betraktielig. Men brettet er fortsatt ikke on-par med en dama sin iPad 2 en gang når det kommer til enkle funksjoner som å browse nettet. Har egentlig gitt opp brettet og bruker det kun til Netflix når jeg springer på tredemølle eller ligger i sengen :p Ett par kollegaer har TF700 og opplever tregheter,frysing og det vanlig vaset som Asus brettet tilføyer hverdagen.

 

Nå vet jeg ikkje hvor sugen trådstarter er på å måtte unlocke og roote brettet sitt for å få noe som fungerer tilfredstillende, da dette bryter med garantien. Mitt råd er å lete etter andre alternativer.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Aha, da tok jeg feil :)

 

Haha ;) (Y) Litt riktig au, versjon 1 kan ikke sammenlignes med fremtidige versjoner- aner ikke åssen ubunto er på nettbrett.

 

Men det er en *#4& lang prosess å sette seg inn i for å installere den :p Vi må ha en pc med ubunto, som jeg ikke har- får snart en pc av broderen :)))

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter siste oppdatering fungerer asus transformer pad infinity (tf700) ganske "smooth". Nettbrettet har ikke fryst seg siden oppdateringen ^^. Fremtiden er redda <3* Men når jeg skal handle nytt nettbrett/pc.. kommer æ til å installere ubunto på transformer :)) - Ingen vits nå- når det går smooth ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...