Gå til innhold

Øysteins gitarskule, del 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg gledar meg til eg kan skaffe meg dette spelet. Eg har spela bass i 6 år no, og eg veit at eg manglar mykje av det tekniske og håpar da at rocksmith moglevis kan hjelpe meg med det.

 

Eg har ikkje spelt vanleg gitar like lenge, og det er nok der utveklingspotensialet for meg er, men eg får sjå =)

 

Kva seier dykk, burde eg kjøpa det på PS3 eller X360 ??? =)

Lenke til kommentar

Ser du bruker uttrykket kvanesprang. Vil bare informere at en kvante er den minste målbare enheten i verden, og at ordet kvantesprang har fått en helt feil betydning i dagens samfunn.The more you know.

 

Kvatesprang i fysikken og kvantesprang i dagligtalen er to forskjellige ting.

 

Når vi snakker om kvantesprang i dagligtalen er det vanlig å tenke at vi går fra å bruke ett kvantum - her: måleenhet - til et annet, altså at noe øker så mye at det er naturlig å bytte benevning.

 

Så kan man diskutere om den opprinnelige betydningen ble misforstått og tatt i bruk på feil grunnlag, og den diskusjonen har du vel allerede gått langt på vei i å vinne. Jeg sier altså ikke at du tar feil, men at det heller ikke blir feil å bruke ordet kvantesprang i en sånn sammenheng.

 

Semantikk er morsomt.

Lenke til kommentar

Ser du bruker uttrykket kvanesprang. Vil bare informere at en kvante er den minste målbare enheten i verden, og at ordet kvantesprang har fått en helt feil betydning i dagens samfunn.The more you know.

 

Kvatesprang i fysikken og kvantesprang i dagligtalen er to forskjellige ting.

 

Når vi snakker om kvantesprang i dagligtalen er det vanlig å tenke at vi går fra å bruke ett kvantum - her: måleenhet - til et annet, altså at noe øker så mye at det er naturlig å bytte benevning.

 

Så kan man diskutere om den opprinnelige betydningen ble misforstått og tatt i bruk på feil grunnlag, og den diskusjonen har du vel allerede gått langt på vei i å vinne. Jeg sier altså ikke at du tar feil, men at det heller ikke blir feil å bruke ordet kvantesprang i en sånn sammenheng.

 

Semantikk er morsomt.

 

Semantikk er morsomt. Sant det.

Lenke til kommentar

Herr Furevik, jeg har et spørsmål.

 

For en kar som vil våge å kalle seg musikalsk (spiller andre instrumenter, kan synge en trall i blant og er godt kjent innenfor musikk gjenerelt) men som aldri har plukket opp en gitar - er Rocksmith noe som jeg burde vurdere?

 

Har hverken xbox, spillet eller gitar så føler at prisen er ganske så heftig, men samtidig har jeg hatt ganske heftig lyst til å lære å spille gitar relativt lenge nå, uten å klare å manne meg opp.

 

Så, yay or nay for en nybegynner, hvis du faktorer inn kostnader? Er Rocksmith veien til Eldorado, eller er det noe du tror jeg støver inn i skapet etter to uker?

Endret av Error
Lenke til kommentar

Er Rocksmith veien til Eldorado, eller er det noe du tror jeg støver inn i skapet etter to uker?

 

Faktisk tror jeg du må være så midt i målgruppen som du kan få blitt. Selv er/var jeg veldig rusten på gitar før jeg begynte med Rocksmith. Kunne noen få grep og klarte å øve etter tabulatur. Og min oppfatning av spillet er at det er dem som ligger i sjiktet mellom totalt nybegynnere og meg selv som vil ha størst utbytte av det.

 

I tillegg har du kjennskap til musikkteori og bakgrunn fra andre instrumenter, noe som betyr at du allerede kan inneha mye av den kunnskapen som dette spillet desverre ikke gjør en veldig god jobb med å lære deg. Nemlig det som gjør deg i stand til å lage musikk selv, og ikke bare kopiere musikken som andre har laget.

 

Jeg tror du vil oppnå resultater i spillet ganske hurtig.

 

Vil legge til at jeg deler Øysteins oppfatninger om at menyene i spillet er lagt opp på en lite logisk måte. Det blir mye blaing frem og tilbake i menyene (hvis man ikke bare blindt følger karriæremodusen) og det er egentlig litt kjedelig siden man hele tiden må veksle mellom å bruke gitar og håndkontroll. Jeg har av og til lurt på om ikke dette spillet kunne vært laget slik at alt kunne styres via gitaren - f.eks. åpen rød streng = rød knapp, åpen gul streng = gul knapp osv... Men er ikke egentlig sikker på om det ville vært noe bedre.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...