Gå til innhold

- Derfor valgte vi Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett at det er mange som har klaget på utvalget, og jeg er litt enig. Legg merke til "litt", for jeg opplever netflix som utrolig mye bedre enn viaplay, som min familie har brukt en stund. Særlig har jeg opplevd videokvaliteten som bedre, men også mindre (ikke-eksisterende) hakking og andre småproblemer. Dette er noe jeg har slitt veldig med på viaplay. Har selvsagt dårlig tidsgrunnlag hos netflix, men om noe ville jeg trodd stor pågang førte til flere problemer.

Har tro på at utvalget øker! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At Netflix kom til Norge er jo ingenting annet en positivt!

 

Og det labre utvalget kan jeg fint forstå, da jeg skjønner argumentene til Hunt. Bransjen henger etter, og mye av rettighetene er kjøpt opp.

 

Men når man ser at Spotify klarer å overleve, og hele tiden utvide sitt bibliotek, skal vel Netflix (og HBO) klare det også!

 

Man kan si mye om film-, musikk- og tv-bransjen, men her det velvilje fra bransjen og vi får det vi (som har lastet ned) har ønsket. Synes forøvrig Viaplay, Sumo og andre norske løsninger funker fint. Litt morro at Norge er såpass oppdatert, selv om vi er et lite land. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig rat at Netflix ikke kommer til Linux distrubisjoner. Når det har kommet til VELDIG mange linux baserte medieavspillere.

F.eks. Android, Roku og til og med boxee (som er basert på xbmc).

 

Som skrevet i artikkelen henger bransjen igjen i 60 tallet. Det gjør de tydeligvis også når det gjelder salg av serier til netflix. Ant. er det produsentene som krevet at netflix har en måte og DRM sikre filene sine på. Problemet er at dette ikke henger på greip i den praktiske verden. Det er enklere og kopiere laste ned en torrent enn og kopiere en fil som blir levert i flash på youtube.

 

Hvis argumentet for å støtte distrubisjoner av linux er "det er ikke mange nok som bruker det", faller også dette igjennom da det er flere som bruker linux på desktop en folk som har en roku boks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får Netflix på Playstation 3?

 

Edit: Pratet med Netflix kundesupport som sa at de "Jobber med Sony" for å få Netflix "Appen" på nordiske PS3-er.

 

Greit nok det siden tjenesten ble lansert i dag :p

Endret av jackbrennan2008
Lenke til kommentar

Konseptet er fantastisk.

 

Jeg har prøvd det litt i dag og er veldig fornøyd med sammenkjøringen mellom mobil og PS3 (funker på Android også selv om det ikke står noe om det i artikkelen).

 

Men det er for lite utvalg, de ligger for langt etter. Hvis dette ikke er bedret til gratis prøvetiden min er ute tviler jeg på at jeg gidder å betale for det. De aller fleste tv-serier ligger minst to år bak, og da funker det ikke for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med både konto i statene og norsk konto har jeg lagt merke til et par forskjeller:

 

 

- Dexter finnes bare i Norge, ikke i USA

- Sherlock har 1 sesong i Norge, 2 sesonger i USA

 

Det virker også som at det står "New episodes!" på flere serier på kontoen fra USA enn den i Norge. Er det noen som har funnet en omfattende liste over innholdsforskjeller i de forskjellige landene? F.eks. en søkemotor hvor du kan søke i innhold i alle Netflix-landene?

Lenke til kommentar

For dere som lurer på hvorfor man ikke kan skru av Subtitles :(

 

"Jocelyn" på Netflix chat support skriver:

 

For titles that have an audio track in a different language than the user’s preferred language (Hollywood titles that only have an English audio track, for example), our license requires we must play the title with each country's official language subtitles and there is no way to turn subtitles off. We are aware that this is not optimal and are looking at improvements over time
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får Netflix på Playstation 3?Edit: Pratet med Netflix kundesupport som sa at de "Jobber med Sony" for å få Netflix "Appen" på nordiske PS3-er.Greit nok det siden tjenesten ble lansert i dag :p

 

Jeg fikk det på Playstationen min. Leitet som bare juling på Playstation Store, så fant jeg det under video i Playstation menyen. Trykket på den og så installerte den.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får Netflix på Playstation 3?Edit: Pratet med Netflix kundesupport som sa at de "Jobber med Sony" for å få Netflix "Appen" på nordiske PS3-er.Greit nok det siden tjenesten ble lansert i dag :p

 

Jeg fikk det på Playstationen min. Leitet som bare juling på Playstation Store, så fant jeg det under video i Playstation menyen. Trykket på den og så installerte den.

Har du den nye Playstation Store? Jeg måtte oppdatere idag (bruker ikke PS3-en så veldig mye).

 

Nå har jeg følgende muligheter:

Søk

What's new

Games

Redeem Code

View Downloads

 

Og that's it. Det er kun spill inn på der. Når jeg prøver søkefunksjonen får jeg opp bare spill.

 

Merkelig.

Lenke til kommentar

For dere som lurer på hvorfor man ikke kan skru av Subtitles :("Jocelyn" på Netflix chat support skriver:

For titles that have an audio track in a different language than the user’s preferred language (Hollywood titles that only have an English audio track, for example), our license requires we must play the title with each country's official language subtitles and there is no way to turn subtitles off. We are aware that this is not optimal and are looking at improvements over time

 

Jeg spurte faktisk Ted Sarandos om dette, men det fikk ikke plass i artikkelen. Han sa at et par serier (og kanskje filmer) har undertekster du ikke kan skru av. Grunnen ligger igjen hos distributørene. Den nordiske distributøren til for eksempel How I met your Mother har for eksempel kun kjøpt inn rettighetene til How i Met your Mother med Nordisk tekst. Teksten er "hard coded" til videofilen, og kan ikke fjernes.

 

Dette var visst et ganske unikt problem for de nordiske landene, og ikke noe de hadde hatt problem med tidligere.

 

Lenke til kommentar

De glemte en ting jeg er veldig gla i: Engelsk undertekst.

Kun tekstet med de nordiske språkene. Sånn sett er det rask vei tilbake til den lille private trackeren for min del, for det kan tvilsomt være sååååå vanskelig å ha engelsk tekst tilgjengelig. De har den i andre land.

 

EDIT: Ahhh, tydeligvis lisensproblemer. Lenge leve filmbransjen. Den burde seriøst dra til en øde ørken og sprenge seg selv. Tvunget til å velge en lokal tekst...

 

Men kommer nok mest sannsynlig til å fortsette abn, selv om jeg muligens ikke kommer til å bruke det så ofte. Må betale for ting og konsepter man liker. Dette er et stooooort skritt i riktig retning. Kan ikke forvente at alt er perfekt fra første stund, ihvertfall ikke med de krangefantene i Hollywood...

Endret av newman221
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge de bruker det Silverlightpisset, og i tillegg med DRM er det verdiløst. At de har DRM i seg selv siden det er streaming driter jeg i, men at det er i kombinasjon med Silverlight, som er den største tragedien etter Flash, så er man avhengige av å ha "riktig" plattform. Ble ganske skuffet over å få drøsset på med feilmeldinger fordi jeg er en linuxbruker.

 

Ingen verdi konkurent mot sjørøverkopier, da må de enten bruke Flash eller aller helst HTML5, først da skal jeg betale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får Netflix på Playstation 3?Edit: Pratet med Netflix kundesupport som sa at de "Jobber med Sony" for å få Netflix "Appen" på nordiske PS3-er.Greit nok det siden tjenesten ble lansert i dag :p

 

Har hatt Netflix på PS3 i over en uke nå... Poppet opp på ett eller annet tidspunkt, og så bestemte jeg meg for å installere det. Etter mange oppdateringer fikk jeg vite at det ikke var lansert i Norge enda. Lurer på hva den sier om jeg starter den opp nå... hmm

 

 

Kjøper ofte series, og liker å ha på tekst slik at det er lettere å følge med. Hvis de snakker norsk vil jeg helst ha på norsk teskt, og snakker de engelsk vil jeg helst ha å engelsk tekst. Dette så jeg kan følge med på hva som blir sagt både gjennom lyd og bilde. Hvis noen snakker eller det er noe bråk utenfor er det da lett å følge med på hva som blir sagt. Slitsomt med tekst som ikke følger det som blir sagt. Sier de "hello" vil jeg ikke lese "hei" eller "hi", men faktisk "hello".

Endret av MMDE
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De som er HBO>Netflix er enten hardcore HBO fans eller så vet ikke ikke hvor dårlig utvalg HBO har ifht. Netflix.

Spørs hvordan du ser på det. Mange "hardcore" serie-fans ser på HBO som kongen på haugen når det gjelder kvalitetsserier. The Sopranos, The Wire, Boardwalk Empire, og Game of Thrones for å velge noen.

Men klart. Dårlig utvalg blir det jo i forhold til Netflix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...