Gå til innhold

Kommentar: Mediebransjens utfordringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er når en leser slikt som dette at det slår en hvor steinalder NRK lisensen virker. Ikke i seg selv at folket skal betale for et statlig mediehus, men måten lisensen er organisert på.

 

Politikere, ta dere sammen!

 

Det blir et klarere og klarere skille mellom produksjon og distrubusjon av media. Vi må avskaffe begrepet "TV kanaler" og isteden innføre "mediaprodusenter" el. i dagligtalen.

 

Verden er i endring og jeg liker det.

Lenke til kommentar

Enig. NrK-lisensen er en sykelig ting! Knyttet til mottakerdelen av samtlige apparater. Det er så avleggs, og så lite brukervennlig.

 

Med brukervennlig, tenker jeg så klart at man skal kunne se TV-innhold uten å måtte abonnere på NrK sitt, om man så velger en slik framgangsmåte.

 

Nei, NrK og sin lisens er akterutseilt. Vi får stadig mer og mer apparater uten sånn tullete tuner-del. Og man får streamingtjenester, og på internett er man over hele verden på en gang. Så mindre lock-in der.

 

Også et spark til den gamle gjengen dyre TV-pakke tilbydere. Når fikk vi pay-per-view, og hva kostet det per film, og når ble den dratt til de gammeldagse TV-kanalene (aldri, eller har jeg gått glipp av noe stort !?)

 

Også nok et spark til den gamle gjengen dyre TV-pakke tilbydere, hva navn "oldingen" måtte ha ved seg. Brukergrensesnittet er så gammeldags. Menyer på en TV-skjerm, og det er kjempetregt å bla seg oppover, nedover og til sidene. Nei, her kommer det en revolusjon, selv om ikke jeg står for den, annet enn ved selve oppfordringen om den. Det er jeg sikker på (revolusjonen / nytankegangen).

 

Jeg tror pakketilbyderne blir nødt til å bytte ut hele rukkelet av tunere som de selger i dag. Det går neppe ann å firmware-oppgradere en slik nytankegang jeg ser for meg. Det er rett og slett ikke nok plass i parabol-boksen, kabel-TV boksen, eller bakkenett-boksen, eller hva "olding-trafikken går via".

Endret av G
Lenke til kommentar

NRK er lett p omgå, jeg har kun internet og trives godt med det. alt av tv kanaler/filmer o.l finnes på nett i en eller annen form avlikevel.

 

steg 1: kjøp deg fin tv

steg 2: få ett autorisert elfirma til å ta ut motager delen (dvs konvertere tv'en til en monitor)

steg 3: send kvitteringer og erklæring fra elfrima til NRK og ønsk dem ett godt nytt år uten dine penger på bok ;)

 

edit: steg 4: hook den nye fine monitoren din opp til boxen og kjør på.

Endret av h0ih0i
Lenke til kommentar

NRK er lett p omgå, jeg har kun internet og trives godt med det. alt av tv kanaler/filmer o.l finnes på nett i en eller annen form avlikevel.

 

steg 1: kjøp deg fin tv

steg 2: få ett autorisert elfirma til å ta ut motager delen (dvs konvertere tv'en til en monitor)

steg 3: send kvitteringer og erklæring fra elfrima til NRK og ønsk dem ett godt nytt år uten dine penger på bok ;)

 

edit: steg 4: hook den nye fine monitoren din opp til boxen og kjør på.

Burde ikke NrK betale for å at jeg tvinges til å ødelegge TV-apparatet, altså "disable" tunerdelen?

Endret av G
Lenke til kommentar

NRK er lett p omgå, jeg har kun internet og trives godt med det. alt av tv kanaler/filmer o.l finnes på nett i en eller annen form avlikevel.

 

steg 1: kjøp deg fin tv

steg 2: få ett autorisert elfirma til å ta ut motager delen (dvs konvertere tv'en til en monitor)

steg 3: send kvitteringer og erklæring fra elfrima til NRK og ønsk dem ett godt nytt år uten dine penger på bok ;)

 

edit: steg 4: hook den nye fine monitoren din opp til boxen og kjør på.

Burde ikke NrK betale for å at jeg tvinges til å ødelegge TV-apparatet, altså "disable" tunerdelen?

 

NRK burde vært avviklet i den formen vi ser det i dag, de som vil se på skiten skulle kunne utsettet seg for makkverket ved å betale en avgift mens de som vil vernes for sånn drit burde slippe.

 

se for eksempel på skattesaken som ble avslørt av tv 2 på søndag hvor østfold politidistrikt har henlagt en sak mot politiet (kompiser er bra å ha) som statsadvokaten nå gjenopptar og kaller tvilsom. Den saken er ikke nevnt med ett ord på NRK, førstesidestoff ellers i landet ;)

Lenke til kommentar

Det er når en leser slikt som dette at det slår en hvor steinalder NRK lisensen virker. Ikke i seg selv at folket skal betale for et statlig mediehus, men måten lisensen er organisert på.Politikere, ta dere sammen!Det blir et klarere og klarere skille mellom produksjon og distrubusjon av media. Vi må avskaffe begrepet "TV kanaler" og isteden innføre "mediaprodusenter" el. i dagligtalen.Verden er i endring og jeg liker det.

Nå finnes det mange måter å oppgradere lisensregime på!

 

NRK ønsker jo nettopp å få utvidet begrepet til media og således vil ditt forslag faktisk gjøre alt lisenspliktig.

 

Lisens går jo på apparat og ikke hva du ser på.

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...