Gå til innhold

Microsofts nettbrett følger iPad-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lurt på det samme. Vurderte pro på grunn av at det da ville være mer aktuelt å bruke den til studier, men har kommet fram til at skjermen gjerne er for liten til å sitte med tableten i flere timer og skrive stiler. Ender nok med 64 GB RT, den har jo tross alt office-pakken, så den kan jo fint brukes til litt skolearbeid o.l. også er det stort sett bare nettleseren, Spotify og Netflix som vil bli brukt, og RT funker jo fint til alt slikt. Kjøper jo ikke en tablet for hardcore gaming.

Lenke til kommentar

Har lurt på det samme. Vurderte pro på grunn av at det da ville være mer aktuelt å bruke den til studier, men har kommet fram til at skjermen gjerne er for liten til å sitte med tableten i flere timer og skrive stiler. Ender nok med 64 GB RT, den har jo tross alt office-pakken, så den kan jo fint brukes til litt skolearbeid o.l. også er det stort sett bare nettleseren, Spotify og Netflix som vil bli brukt, og RT funker jo fint til alt slikt. Kjøper jo ikke en tablet for hardcore gaming.

Sant nok. Har stasjonær og laptop fra før, men trenger noe lettere å ha med seg i forelesinger, på fly/reise osv. Tror det kan være "sundt" å ha en tablet som ikke har fullblods Windows. Sparer jo batteri, penger og størrelse på å gå for RT istedenfor Pro, tross alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noen tanker rundt dette?

Jeg er veldig skeptisk til om RT vil ta av og få noe særlig programutvalg. Jeg tror det er stor sjanse for at metro-butikken flopper. Det er umulig å redde seg ut av en flopp ved å installere et annet OS siden secure boot krever en Microsoft-nøkkel og RT er det eneste Microsoft-OSet som kan kjøre på disse.

Lenke til kommentar

Skuffende dårlig oppløsning, spesielt hvis brettet matcher iPad 3 i pris.

 

Telefoner har lignende oppløsning på 4.7" skjermer.

 

OS'et bør altså være revolusjonerende hvis det skal brukes isteden for f.eks Transformer Pad Infinity eller iPad 3.

 

Dagens nylanseringen av nettbrett burde minimum ha 1080p

 

 

 

Lenke til kommentar
Noen tanker rundt dette?

Jeg er veldig skeptisk til om RT vil ta av og få noe særlig programutvalg. Jeg tror det er stor sjanse for at metro-butikken flopper. Det er umulig å redde seg ut av en flopp ved å installere et annet OS siden secure boot krever en Microsoft-nøkkel og RT er det eneste Microsoft-OSet som kan kjøre på disse.

Windows Store kommer til å ha over 5000 apper klar ved lansering. Hvor stor økning tror du kommer til å skje når flere utviklere får Windows RT eller 8 i hendene?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer mest sannsynlig til å kjøpe meg en Surface, men er usikker på hvor mange apps som kommer til Metro-grensesnittet eller om det "lønner" seg å vente til Q1 2013 når det kommer en Surface med fullversjons Win8.Noen tanker rundt dette?

Ja, og et spørsmål. Hvorfor ta risikoen på noe kavete microsoftmakkverk til SAMME prisnivå som en ipad? Det er ikke lengre nødvendig å bruke windows og det er ingen grunn til å ønske seg tilbake til databransjens mørke middelalder ved å støtte systemet. Denne kan du ikke kjøre vanlige windowsapps på engang, i tilfelle det er pga. noe sært personlig norsk regnskapsprogram eller noe som trekker deg mot den leiren. En ipad er mange ganger bedre. Retina skjerm alene burde være argument nok. Hva i huleste tenker du på?

Lenke til kommentar
Det er ikke lengre nødvendig å bruke windows og det er ingen grunn til å ønske seg tilbake til databransjens mørke middelalder ved å støtte systemet.
Hvorfor er Windows databransjens mørke middelalder?

På grunn av microsofts forbrukerfiendtlige atferd for å verne om monopolet de bygget på samme skitne taktikker. Uten microsoft hadde vi vært 10 år foran der vi er nå, se bare på innovasjonen som har braket løs på web og mobile enheter.

 

btw

ECIS - Microsoft - A History of Anticompetitive Behavior and Consumer Harm (http://www.ecis.eu/documents/Finalversion_Consumerchoicepaper.pdf) hvis du trenger å få noe utdypet.

Endret av Guybrush Threepwood
Lenke til kommentar
Det er ikke lengre nødvendig å bruke windows og det er ingen grunn til å ønske seg tilbake til databransjens mørke middelalder ved å støtte systemet.
Hvorfor er Windows databransjens mørke middelalder?

På grunn av microsofts forbrukerfiendtlige atferd for å verne om monopolet de bygget på samme skitne taktikker. Uten microsoft hadde vi vært 10 år foran der vi er nå, se bare på innovasjonen som har braket løs på web og mobile enheter.

 

btw

ECIS - Microsoft - A History of Anticompetitive Behavior and Consumer Harm (http://www.ecis.eu/d...choicepaper.pdf) hvis du trenger å få noe utdypet.

 

Og nå ønsker du vel at folk skal handle Apple produkter, for de er så "pro consumer" og virkelig for at vi skal bruke fremskritt for å skape flere fremskritt? Tror du må følge litt med på hva som skjer i patentverden. Fantastisk morro med slike fanatikere som fortsatt tror det er '99. Microsoft har drevet monopol, ingen tvil, men i dag er nok situasjonen litt annerledes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Noen tanker rundt dette?
Jeg er veldig skeptisk til om RT vil ta av og få noe særlig programutvalg. Jeg tror det er stor sjanse for at metro-butikken flopper. Det er umulig å redde seg ut av en flopp ved å installere et annet OS siden secure boot krever en Microsoft-nøkkel og RT er det eneste Microsoft-OSet som kan kjøre på disse.

 

Tre gode grunner til at det absolutt kan bli en megasuksess. C++, C# og HTML5/Javascript. Det sitter horder med folk der ute som besitter mye kunnskap innen disse språkene, som kan endelig benytte seg av disse til å skape noe i et språk de mestrer. Og WinRT-rammeverket strekker seg over PC, nettbrett og mobil.

 

Mesteparten av kommersiell programvareutvikling foregår i .NET, og mang en gang har hørt kollegaer uttrykke et ønske om å lage noe på fritiden som de kan tjene raske kroner på. Men de har som regel i neste setning uttrykt at de ikke orker/vil/har tid til å lære seg noe nytt språk og verktøy. Dette er nå ikke nødvendig lenger.

 

Windows Store var lukket for andre enn etablerte firmaer inntil nylig. WP8 vil også ha lite apps i starten fordi Microsoft ikke har sluppet WP8 SDK offentlig enda.

 

Windows Store vil inneholde produktive verktøy allerede ved lanseringen. Ikke noe man kunne si angående konkurrenter ved lansering av deres respektive butikker. Og det er klart mangel på produktive apps der fortsatt.

 

Surface med RT er et nettbrett. Har ikke sett noen klage om mangel for å kunne installere annet OS på konkurrende nettbrett.

 

Jeg er mer skeptisk til skeptikerene. De virker unødvendig negative og forhånddømmende. Jeg ønsker MS lykke til, og jeg gleder meg til å anskaffe meg både RT og PRO versjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...