Gå til innhold

iOS forbi Android hos NetCom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Android-produsentene har nok litt forbedringspotensiale. Spesielt lider de nok litt av at alle toppmodellene deres er rundt 4.7-4.8". Det er ikke alle som vil ha så store mobiler og dermed seiler iPhone uten konkurranse i segmentet for mindre/medium store high end telefoner.

 

Trodde Samsung hadde skjønt dette når de lanserte SIII mini, men den var som kjent vesentlig dårligere spec'et på papiret. Den er nok en god telefon, men tror den bare konkurrerer mot rimeligere Androidbaserte modeller som det allerede finnes mange av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Overskriften er feil.

Android går over flere mobiler enn det iOS gjør så iOS er ikke forbi Android, men det er iPhone 5 som er forbi en rekke andre mobiler.

Nei, det står eksplisitt at iOS er forbi Android. Det skyldes selvsagt i hovedsak salget av iPhone 5, men også at iPhone 4 og 4s fortsatt selger bra. Faktisk ligger de på 3. og 5. plass på listen, med Galaxy SIII og SII på 2. og 4.

 

Geir :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Android-produsentene har nok litt forbedringspotensiale. Spesielt lider de nok litt av at alle toppmodellene deres er rundt 4.7-4.8". Det er ikke alle som vil ha så store mobiler og dermed seiler iPhone uten konkurranse i segmentet for mindre/medium store high end telefoner. Trodde Samsung hadde skjønt dette når de lanserte SIII mini, men den var som kjent vesentlig dårligere spec'et på papiret. Den er nok en god telefon, men tror den bare konkurrerer mot rimeligere Androidbaserte modeller som det allerede finnes mange av.

 

Mindre plass til hardware, og bekymring for torpedering av toppmodell gjør slikt. Veldig få ville betalt samme pris for S3 mini og S3.

Lenke til kommentar
Overskriften er feil.Android går over flere mobiler enn det iOS gjør så iOS er ikke forbi Android, men det er iPhone 5 som er forbi en rekke andre mobiler.
Nei, det står eksplisitt at iOS er forbi Android. Det skyldes selvsagt i hovedsak salget av iPhone 5, men også at iPhone 4 og 4s fortsatt selger bra. Faktisk ligger de på 3. og 5. plass på listen, med Galaxy SIII og SII på 2. og 4.Geir :)

 

Kommer ann på hvordan du ser på det, men hvis vi legger sammen alle Android enheter solgt og alle iOS enheter solgt så er vel liten tvil om at Android topper :)

 

Android finnes i alle prisklasser, så Android er noe for alle og da er det jo ikke så rart at det er flere Android enheter solgt, så Apple trenger ikke å skamme seg ;) (Selv om iPhone 5 er noen hundrelapper overpriset - i forhold til Note 2 og SIII)

Endret av CHAMP19NS
Lenke til kommentar

Kommer ann på hvordan du ser på det, men hvis vi legger sammen alle Android enheter solgt og alle iOS enheter solgt så er vel liten tvil om at Android topper :)

Nei, det kommer ikke an på hvordan jeg - eller du - ser det. Netcoms pressemelding sier ordrett:

 

IOS leder an

September har vært en salgsmessig knallmåned for Apple. Det speiles i at operativsystemet IOS har gjeninntatt posisjonen som det ledende operativsystemet foran Android.

Markedsfordelingen er helt lik den i august, 52 prosent mot 46 prosent. Forskjellen er at IOS er på topp, mens Android er nummer to.

Derimot kan det hende at iOS ikke er på topp hos andre enn NetCom. Men det var ikke tema for denne tråden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synnes det er ganske utrolig at voksene folk skal sitte og krangle over hvem telfefon som er best. Og det som også er overaskenes er at f.eks. når android blir mot bevist av flere medier, og alle droidfags fortsat mener at android er så mye bedre en IOS tlf. Selv mener jeg at iPhone er best, ettersom jeg både har hatt en del android tlf og iPhone. Jeg liker egentlig ikke og favoritisere tlf sånn som android brukere gjør, men jeg gjør det like vell etter som jeg har hatt begge deler. Svar på det jeg har skrevet vis du vil. Liker og høre andres mening om dette!

 

Lenke til kommentar

Overskriften er ikke feil, men ligger litt utenfor sannheten, kanskje den selger mest hos NetCom, men de faktiske tallene på salg av iOS vs Android ligger på ca 68% hos android og 17% for iOS i forige kvartal.

 

Så riktig overskrift, men fortsatt missvisende inntil du leser linjen under.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg synnes det er ganske utrolig at voksene folk skal sitte og krangle over hvem telfefon som er best. Og det som også er overaskenes er at f.eks. når android blir mot bevist av flere medier, og alle droidfags fortsat mener at android er så mye bedre en IOS tlf. Selv mener jeg at iPhone er best, ettersom jeg både har hatt en del android tlf og iPhone. Jeg liker egentlig ikke og favoritisere tlf sånn som android brukere gjør, men jeg gjør det like vell etter som jeg har hatt begge deler. Svar på det jeg har skrevet vis du vil. Liker og høre andres mening om dette!

 

Når medier motbeviser android, bør du ta disse mediene med en stor klype salt.

Jeg har da beviselig en neve med android enheter som jeg bruker daglig.

Lenke til kommentar

Android-produsentene har nok litt forbedringspotensiale. Spesielt lider de nok litt av at alle toppmodellene deres er rundt 4.7-4.8". Det er ikke alle som vil ha så store mobiler og dermed seiler iPhone uten konkurranse i segmentet for mindre/medium store high end telefoner. Trodde Samsung hadde skjønt dette når de lanserte SIII mini, men den var som kjent vesentlig dårligere spec'et på papiret. Den er nok en god telefon, men tror den bare konkurrerer mot rimeligere Androidbaserte modeller som det allerede finnes mange av.

 

Slutt nå å grin for at din kjære Android telefon er blitt slått. Ja, iPhone suser forbi all konkurranse på 4" størrelsen, men hva er det da media og samfunnet sitter å sutrer om over hele internett? Jo, det er at iPhone har liten skjerm. Det er jo tydeligvis 4,7"-4,8" skjermen som er foretrukket om vi skal tro hva folk sier, så skjermstørrelsen til iPhone gir den ingen fordeler. Det som gir den fordeler derimot er at iPhone har skapt noe stort, og ikke bare mobilen. Navnet er kjent og de fleste som ikke er interessert i telefoner og annen teknologi kjøper denne. Den har skapt og bygd opp sitt rykte, på en måte ingen andre klarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synnes det er ganske utrolig at voksene folk skal sitte og krangle over hvem telfefon som er best. Og det som også er overaskenes er at f.eks. når android blir mot bevist av flere medier, og alle droidfags fortsat mener at android er så mye bedre en IOS tlf. Selv mener jeg at iPhone er best, ettersom jeg både har hatt en del android tlf og iPhone. Jeg liker egentlig ikke og favoritisere tlf sånn som android brukere gjør, men jeg gjør det like vell etter som jeg har hatt begge deler. Svar på det jeg har skrevet vis du vil. Liker og høre andres mening om dette!

 

Har lagt merke til at når det skrives en nyhet om iPhone, er det mange iPhone brukere som diskuterer dette på en god måte og liker ofte det de ser, men mange av disse kommentarene er av Android brukere som er bare ute etter å slenge dritt. Når det blir publisert Android artikler, diskuterer noen av dem saklig, imens resten kaster seg over kommentarfeltet med idiotiske kommentarer om at Android er mye bedre enn iPhone. Man ser derimot som oftest ikke negative kommentarer fra iPhone brukere. De er fornøyd med det de har, og kan spare medmennesker for barnslig tull som dette.

 

Er også enig i det du sier. Har hatt en Android telefon (Google Nexus One) og en iPhone ( Apple iPhone 4S) og syntes Android var best en god stund. Jeg oppførte meg som det beskrevet over, helt til jeg trengte forandring, og bestilte en iPhone. Jeg er nå på iPhone siden, og kan spare meg for negative kommentarer. Det var slikt vi oppførte oss på barneskolen folkens. alt vi selv hadde var best. Mobilene blir behandlet som leker for Android brukere. Ellers er det vel kanskje noen få som kan være misfornøyd med kjøpet, og vil ta igjen for det med å snakke negativt om iPhone? Hvem vet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Android-produsentene har nok litt forbedringspotensiale. Spesielt lider de nok litt av at alle toppmodellene deres er rundt 4.7-4.8". Det er ikke alle som vil ha så store mobiler og dermed seiler iPhone uten konkurranse i segmentet for mindre/medium store high end telefoner.

 

Trodde Samsung hadde skjønt dette når de lanserte SIII mini, men den var som kjent vesentlig dårligere spec'et på papiret. Den er nok en god telefon, men tror den bare konkurrerer mot rimeligere Androidbaserte modeller som det allerede finnes mange av.

 

Det du skriver her er helt riktig!

Fatter ikke att ikke flere mobilprodusenter heller prøver å få laget mobilene litt mindre og mer kompakt enn de gjør idag. Alt for mange mobiler er for stor og klumsete syns jeg...

Iphone skjønner derimot att mobilene skal være kompakt og små, det er en av grunnene til att både Iphone 5 og ikke minst Iphone 4 ligger så høyt på salgslistene..

 

Samsung har nå endelig begynt å skjønne dette og kommer derfor med en Galaxy-mini, men litt sent ute da...

 

Jeg er ikke noen fan av Iphone ellers, men akkuratt mht den kompakte og fine størrelsen har jeg sans for de, både Iphone5 og 4 :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Jeg synnes det er ganske utrolig at voksene folk skal sitte og krangle over hvem telfefon som er best. Og det som også er overaskenes er at f.eks. når android blir mot bevist av flere medier, og alle droidfags fortsat mener at android er så mye bedre en IOS tlf. Selv mener jeg at iPhone er best, ettersom jeg både har hatt en del android tlf og iPhone. Jeg liker egentlig ikke og favoritisere tlf sånn som android brukere gjør, men jeg gjør det like vell etter som jeg har hatt begge deler. Svar på det jeg har skrevet vis du vil. Liker og høre andres mening om dette!
Når medier motbeviser android, bør du ta disse mediene med en stor klype salt.Jeg har da beviselig en neve med android enheter som jeg bruker daglig.

 

Etter flere år i et android fangenskap har jeg rivet meg løs fra

Lenke til kommentar
Overskriften er feil.Android går over flere mobiler enn det iOS gjør så iOS er ikke forbi Android, men det er iPhone 5 som er forbi en rekke andre mobiler.
Nei, det står eksplisitt at iOS er forbi Android. Det skyldes selvsagt i hovedsak salget av iPhone 5, men også at iPhone 4 og 4s fortsatt selger bra. Faktisk ligger de på 3. og 5. plass på listen, med Galaxy SIII og SII på 2. og 4.Geir :)
Kommer ann på hvordan du ser på det, men hvis vi legger sammen alle Android enheter solgt og alle iOS enheter solgt så er vel liten tvil om at Android topper :)Android finnes i alle prisklasser, så Android er noe for alle og da er det jo ikke så rart at det er flere Android enheter solgt, så Apple trenger ikke å skamme seg ;) (Selv om iPhone 5 er noen hundrelapper overpriset - i forhold til Note 2 og SIII)

 

NOEN HUNDRELAPPER mer en note 2 og s3 er vel ikke helts sant. iphone 5 med 32 gb er mellom 6000 og 7000 og iphone 5 med 64 gb er ca 7500. greit så har den mye mer lagring men nå kommer htc med one x+ som også har 64 gb men 2000 kroner billigere

Lenke til kommentar

Nå kan vel uansett ikke de kundene som ender opp hos Netcom regnes blant de skarpeste knivene i skuffen, så at de velger iPhone bør vel ikke overraske noen.

 

Begrunnelsen for det første utsagnet kan dere finne telepriser.no, kombinere dette med dekningen til Netcom så blir det en uslåelig kombinasjon :green:

Lenke til kommentar

Android-produsentene har nok litt forbedringspotensiale. Spesielt lider de nok litt av at alle toppmodellene deres er rundt 4.7-4.8". Det er ikke alle som vil ha så store mobiler og dermed seiler iPhone uten konkurranse i segmentet for mindre/medium store high end telefoner.

 

Trodde Samsung hadde skjønt dette når de lanserte SIII mini, men den var som kjent vesentlig dårligere spec'et på papiret. Den er nok en god telefon, men tror den bare konkurrerer mot rimeligere Androidbaserte modeller som det allerede finnes mange av.

 

Men da er det da bra at det finnes mobiler i alle størrelser slik at man kan velge den man vil ha

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...