Gå til innhold

? Salget av iPhone 5 er historisk godt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo ta et eksempel av ei jeg kjenner som kjøpte seg Iphone BARE pga. at det var så mange fine deksel man kunne kjøpe til den på Ebay osv. xD

Jeg har både Ipad2 og Samsung G S2. Og jeg personlig fatter ikke hvordan folk takler iOS. Føler at alt er så sperret til apple og låst. Skulle ikke tro at det var jeg som eide produkte en gang. Man kan ikke engang skifte batteri eller minnekort uten å måtte ødelegge. Why??

Lenke til kommentar

Ja, det er sant - samme andre veien. Men 'problemet' er uansett at man får mindre for pengene, og at 'folk flest' ikke har peiling og kunne like greit valg andre ting og blitt strålende fornøyd. Venner av sønnen har kjøpt iProdukter kun for at andre har det. Så det er noe i det 'in' uttalelsen utifra egen erfaring med folk. 3 av de testa min S2 og var veldig overasket over hvor god og bra den var - de var litt irritert på seg selv når de hørte pris kontra de de hadde betalt for iPhonene sin - så ja, det er endel som kun kjøper uten viten.

Lenke til kommentar

Og jeg personlig fatter ikke hvordan folk takler iOS. Føler at alt er så sperret til apple og låst. Skulle ikke tro at det var jeg som eide produkte en gang. Man kan ikke engang skifte batteri eller minnekort uten å måtte ødelegge. Why??

 

Her kan jo jeg snu på flisa og si at jeg ikke fatter hvordan folk overlever det generelle lagget og delayet som oppleves (hvertfall jeg opplever) når jeg navigerer rundt i Android på selv nyere modeller som Galaxy SIII og det er jo enda mer merkbart på Galaxy SII. Spesielt hvordan teksten blir helt blurry og uklar, samt at hele opplevelsen føles hakkete og kantene når du scroller på nettsider osv i nettleseren. Dette er ting som jeg ikke er videre begeistret for, dette er faktisk noe som irriterer meg langt mer enn at iOS er såpass låst som du sier. Men smaken er jo som baken, noen liker mora og andre liker dattera.. Sånn er det bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er sant - samme andre veien. Men 'problemet' er uansett at man får mindre for pengene, og at 'folk flest' ikke har peiling og kunne like greit valg andre ting og blitt strålende fornøyd. Venner av sønnen har kjøpt iProdukter kun for at andre har det. Så det er noe i det 'in' uttalelsen utifra egen erfaring med folk. 3 av de testa min S2 og var veldig overasket over hvor god og bra den var - de var litt irritert på seg selv når de hørte pris kontra de de hadde betalt for iPhonene sin - så ja, det er endel som kun kjøper uten viten.

 

 

Sånn vil det alltid være, sånn har jeg det stort sett hver bidige gang jeg er på butikken for å kjøpe mat. Du har jo gjerne et "superbillig" alternativ (FirstPrice, X-tra osv..), et billig alternativ (Eldorado osv..) kjente alternativ (Gilde, Idun osv..), dyre alternativ og gjerne også noen eksklusive og veldig dyre alternativ. Her er det liten tvil om at noe gir langt mer mat for pengene, av og til så er det jo gjerne sånn at de billigere alternativene ikke står noe særlig tilbake for de dyrere heller.. Men stort sett hver uke så kaster vell 99% av Norges befolkning bort bøttevis av kroner på å kjøpe det som ifølge din logikk blir "feil produkt" og ser vi på lang sikt så "kaster vi bort" mer penger på dette enn vi gjør på elektronikk og mobiltelefoner iløpet av livet.

 

 

Men bryr vi oss så voldsomt, og burde vi bry oss? Det er jo forskjellig fra person til person hva man føler der, men det som i bunn og grunn er det viktigste er jo at man kjøper noe man blir fornøyd med og slår seg til ro med det istedenfor å gå rundt og tenke på om man kanskje kunne kjøpt noe annet som gav mer for pengene til enhver tid, man kan jo bli gal av mindre.

 

 

Denne kan vi dra enda lenger og konkludere med at mange sikkert kunne kjøpt billigere telefoner enn Samsung Galaxy SII og blitt like fornøyde med de telefonene. Har de da kastet bort penger de som kjøpte Galaxy SII også da? Man kjøper det produktet man har lyst på, så får motivasjonen bak være helt opp til hver enkelt person, om det er snakk om motepreferanser, operativsystempreferanser eller hva det måtte være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig har man det. Hvis preferansene er bare å ringe og sende sms/mms, så er det jo langt billigere tlf å kjøpe. Problemet er at selgere 'pusher' det siste og også det i øvre sjikt på prisskalaen veldig ofte. Da får man spørre seg hvorfor de som har 0 peiling kommer hjem med i4/5 og S2/3 osv, når de var ute etter en enkel tlf de kan bruke liksom (ja, ring og sende sms/mms)

 

Var forrige dagen til ei som jeg måtte hjelp å få pad på nett (hu hadde glemt passord) og da fortalte a (gammel dame) hvordan selger hadde pusha på med at hu skulle kjøpe iPad og ikke Samsung sin. Selger fnøs nesten når hu var såpass oppvakt at hun kunne fortelle at hun ville ha 'sømnløs' flyt mellom sin S2 og sin pad - noe hun ikke ville få med den padden han absolutt ville presse på henne.

Hadde denne damen vært min mor, eller en god del av de jeg kjenner, så hadde de kjøpt iPad - ikke for at den er bedre elns, men for at de har stolt på selger - for de har 0 peiling. Da har de altså havnet på dyrere og dårligere valg (i forhold til android tlf og PC og friheten de er vandt med og som for de fungerer toppers)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...