Gå til innhold

Dette er de mest populære hovedkortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor står det at ASUS M5A78 ikke støtter fire kjerner? Bruker det selv, med en AMD Athlon x4, og en kamerat bruker det med en AMD FX-4100, Tror noe er feil her altså... og hvorfor er det ikke nevnt at det bare er SATA2?

 

Helt riktig det, på Asus sitt datablad er det massevis av både 4-kjerne og 6-kjerne CPU'er som Asus garanterer kortet støtter.

Dette er nok tatt fra prisguiden som er mye feil i. Litt dumt om noen ikke kjøper dette kortet fordi de tror det ikke støtter mer enn 2 kjerner.

Endret av morten_b
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"En verifisering av tallene viser at det vi nå presenterer stemmer basert på popularitet." Jeg vet ikke hva setningen betyr engang. Popula er jo folket, som i hele folket med mindre det er bedre spesifisert. Det har jo ikke dekning her og kan vel ses som et forsøk på en tilsnikelse ? Kan dere ikke spesifisere kildegrunnlaget for denne listen bedre enn å bruke populær som kriterie ? Realiteten er jo at statistikkbasen er klikkelysten til en nærdegjeng på jakt etter nyheter og spesifikasjoner. Klart at noen klikk også fører til salg, men er det nødvendigvis kortet med flest klikk ? Slikt dekkes ikke særlig spesifikt under ordet populær. - Så skal jeg ikke si at listen er u-inntresant bare det opplyses bedre hva listen deres egentlig viser. Noen vil nok synes at en liste som baserer seg på reelle salgstall fra et antall Leverandører er mer inntresant.

 

Lenke til kommentar

"En verifisering av tallene viser at det vi nå presenterer stemmer basert på popularitet." Jeg vet ikke hva setningen betyr engang. Popula er jo folket, som i hele folket med mindre det er bedre spesifisert. Det har jo ikke dekning her og kan vel ses som et forsøk på en tilsnikelse ? Kan dere ikke spesifisere kildegrunnlaget for denne listen bedre enn å bruke populær som kriterie ? Realiteten er jo at statistikkbasen er klikkelysten til en nærdegjeng på jakt etter nyheter og spesifikasjoner. Klart at noen klikk også fører til salg, men er det nødvendigvis kortet med flest klikk ? Slikt dekkes ikke særlig spesifikt under ordet populær. - Så skal jeg ikke si at listen er u-inntresant bare det opplyses bedre hva listen deres egentlig viser. Noen vil nok synes at en liste som baserer seg på reelle salgstall fra et antall Leverandører er mer inntresant.

Forrige gang dette kom opp mener jeg å huske at det var antall visninger på selve prisjakt-siden, og ikke antall videresendte klikk til nettbutikker.

Det er strengt tatt irrellevant uansett, siden det ikke gir noe godt innblikk i hvilke komponenter som faktisk selger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...