Gå til innhold

Tips til bruk av diskusjon.no: Følg forum og emner


Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Her er et tips som mange kan ha nytte av.

 

Hva er dette?

 

Mange bruker i dag "Mine innlegg" og "Vis nytt innhold" flittig.

En ulempe med dette er at du kanskje ikke får med deg alt som kan interessere deg.

 

Med "Følg dette..." kan du få varsel på forumet og eventuelt e-post når det blir postet nye innlegg i en fulgt tråd eller opprettet nye tråder i et fulgt forum.

 

Om du følger forumet "Litteratur" og noen oppretter en ny tråd, vil du få et varsel om dette. Blir det postet et nytt innlegg i en tråd du følger, vil du få varsel om det.

 

Som administrator vil jeg følge med på hva som skjer i kategorien "Tilbakemeldinger til forumet". Dersom jeg i perioder glemmer å sjekke kategorien, og ikke tilfeldigvis ser en tråd under "Vis nytt innhold", vil jeg ikke få den med meg. Med denne funksjonen kan jeg få varsel hver gang noen oppretter en ny tråd i den kategorien.

Jeg kan óg følge en tråd jeg ikke deltar i for å få med meg hva som blir skrevet der, men her er det kanskje mer praktisk å bruke "Mine innlegg" eller "Favoritter".


Hvordan bruker jeg det?

 

Oppe til høyre i hvert forum og underforum finner du knappen "Følg dette forumet"

I hver tråd vil du finne en tilsvarende knapp som heter "Følg dette emnet"

 

post-20187-0-92627900-1350039344_thumb.jpg

 

Som du ser på bildet er det óg en knapp som viser hvor mange brukere som abonnerer på forumet eller emnet. Ved å klikke på knappen får du opp navn på de brukerene. Hvor mange som er anonyme ser du helt nederst.

 

Når du trykker på "Følg dette emnet" eller "Følg dette forumet" vil du få opp noen alternativ.

Du kan velge om du vil motta varsel øyeblikkelig, kun om du er avlogget, daglig eller ukentlig.

Her kan du óg velge om du vil være anonym.

 

post-20187-0-03442000-1350044732_thumb.jpg


Hvordan blir jeg varslet?

 

Som standard vil du få et varsel øverst på forumet, på samme måte som når et av dine innlegg blir sitert, samt en epost.

 

post-20187-0-16625800-1350045095_thumb.jpg

 

Epostvarsel kan du slå av under Varslingsinnstillinger som du finner i ditt Kontrollpanel.

 

post-20187-0-04772700-1350047690_thumb.jpg


Hvordan fjerner og endrer jeg fulgt innhold?

 

Det er en oversikt over fulgt innhold i menyen "Innhold jeg følger", som du finner ved å trykke på brukernavnet ditt øverst på forumet.

Velg om du vil se på Emner eller Forum under "Filtrer etter"

Her får du oversikt over alle fulgte emner og forum på forumet, og kan enkelt redigere samtlige alterantiv for varselet.


Jeg følger så langt "Tilbakemeldinger til forumet", "Styrketrening", "Trening og kosthold", "Albumguider" samt en del tråder. Hvilke følger du?

 

Skriv gjerne erfaringer og om det er ting vi bør gjøre annerledes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig at brukere ikke har oppdaget denne funksjonen enda. Den har ihvertfall vært tilgjengelig siden forumet oppdaterte til IPB 3,2 i mars.

Å kunne følge med på spesifikke fora og emner med epostvarsling har vært tilgjengelig lenge før det også ;)

 

Men innimellom kan det være lurt å tipse og minne folk om de mulighetene man har i forumet, det er ikke alt man får like lett øye på. Kjempeflott initiativ fra Zeph!

 

Vi kommer nok med flere slike tips og påminnelser i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg vet det, det var derfor jeg tross alt skrev "ihvertfall siden...". Hver gang forumet oppdateres, prøver jeg å finne ut hva som er nytt, og den funksjonen "Følg dette emnet/forumet" ble ikke lagt til under den oppdateringen.

Lenke til kommentar

Bra tips! Har testet dette, men kun vært irritert over hvordan det fungerte. Grunnen var at jeg fulgte et par forum, og hadde på "ukentlig oppdatering". Det blir feil for meg som er innom her så mange ganger om dagen. Fikk mail jeg ikke hadde lyst på. Hadde ikke tatt meg bryet med å gjøre det skikkelig rett og slett.

 

Det er nå fikset, fulgt en del ekstra forum så er spent på hvor mye "spam" jeg får!

 

Forøvrig syns jeg denne funksjonen er bra for å følge forum, men for å følge enkelttråder legger jeg de heller til som favoritt slik at de dukker opp i Mine Innlegg, som er den funksjonen jeg bruker mest for å følge forumet :)

Lenke til kommentar

Har brukt dette i flere år. Det er genialt.

 

Øyeblikkelig varsling på e-post selvfølgelig.

 

Det som er litt nice er at hvis en bruker har laget en tråd som er for drøy slik at innholdet slettes, kan man fremdeles lese den fordi hele innlegget blir med i e-posten man får :p

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har brukt dette i flere år. Det er genialt.

 

Øyeblikkelig varsling på e-post selvfølgelig.

 

Det som er litt nice er at hvis en bruker har laget en tråd som er for drøy slik at innholdet slettes, kan man fremdeles lese den fordi hele innlegget blir med i e-posten man får :p

 

Den som bare hadde visst dette før

 

Danke

:)

Lenke til kommentar

Hvordan skal man se sine egne gamle innlegg, sånn som man kunne før? Det lengste jeg kommer tilbake nå er 2011. Før kunne jeg se alt fra mitt første innlegg.

 

Takk.

 

Du kan ikke. Det har blitt begrenset til de siste 1000 innleggene man har postet. Mener å huske at dette ble gjort for å ikke overbelaste serveren. Synd for oss som har skrevet litt mer enn 1000 innlegg og som har lyst til å mimre litt. 

Lenke til kommentar

Men man kan søke opp gamle innlegg flere år tilbake ?

Ja, med søkemotoren så kan du det. Som standard får du ikkje opp fleire enn 1000 innlegg i "Mitt innhold".

 

Kjører du derimot eit søk med kriterie "den andre elgen" som forfatter, vel dato 1. september 2004, finn poster og sorter stigande så vil du finne dine første innlegg.

Lenke til kommentar

Men man kan søke opp gamle innlegg flere år tilbake ?

Ja, med søkemotoren så kan du det. Som standard får du ikkje opp fleire enn 1000 innlegg i "Mitt innhold".

 

Kjører du derimot eit søk med kriterie "den andre elgen" som forfatter, vel dato 1. september 2004, finn poster og sorter stigande så vil du finne dine første innlegg.

 

Så dere har ingen planer om å gjøre gamle innlegg lettere tilgjengelig for oss?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...