Gå til innhold

Netshop kjøper PS.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netshop har vel lyst på alle de snodige produktkategoriene ps.no har innført i det siste... :)

 

Det er nok Hattelco AS som var det interessante. Skal man konkurrere med Komplett/Norek og Dustin så virker det som at man trenger vertikal integrasjon med en distributør av en viss størrelse, og da var Hattelco AS vel nesten eneste aktuelle kandidat. Dog har ikke Hattelco AS gått særlig bra de siste årene, men vertikal integrasjon mellom Netshop og Hattelco AS kan virke positivt for begge.

 

Når det gjelder ps.no vil det ikke forundre meg at om de blir lagt ned i løpet av relativt kort tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ps.no har alltid vært profesjonelle i kundebehandling mot meg, både privat og via bedrift. Kjappe er de også med å sende ut varer. Men jeg kan godt forstå at det er vanskelig å konkurrere med f.eks. Komplett. Det er en fordel å være stor på nettsalg for å ha råd til bygge opp et effektiv lager og distribusjonsapparat.

Lenke til kommentar

Har både handlet med Hattelco AS og PS.no. Som privat merket eg det har gått nedover(på den måten at utvalg som intereserte meg ikkje var på lager). Var bare kjekke folk som jobbet der når eg jobbet opp mot bedrift delen og bestillte inn masser av ting. Synd at det måtte gå slik, men antar dette låg i kortene for ansatte den siste tida.

 

++Kommer til å savne en del ting i sortimanget som eg skaffet derifra, som eg ikkje fekk på annen butikk som batterier ladere og slikt.

Lenke til kommentar

Litt synd men jeg antok at noe slikt ville skje, Netshop ser ut til å bli den store mot Komplett, så vi får vell 3 kjemper en stund, men at markedet vil gå mot duopol ala AMD og Intel, Nvidia og ATi, eller Boeing og Airbus er nesten umulig å unngå, spørsmålet er bare når og hvem som vil bukke under.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva!, Er Netshop større enn PS.no. Det hadde jeg aldri trodd. :ohmy:

 

Tipper ps.no er en del større enn Netshop. Hattelco har nok bare bestemt seg at det er bedre å bare være distributør.

Vist PS.no er større enn Netshop, Hvordan har Netshop rå til PS.no da?.

Vist PS.no er større så er PS mer vert enn Netshop. Har Netshop vunnet i lotto eller?.

Hva fantaserer dere om?!?

Lenke til kommentar

Hva!, Er Netshop større enn PS.no. Det hadde jeg aldri trodd. :ohmy:

 

Tipper ps.no er en del større enn Netshop. Hattelco har nok bare bestemt seg at det er bedre å bare være distributør.

Vist PS.no er større enn Netshop, Hvordan har Netshop rå til PS.no da?.

Vist PS.no er større så er PS mer vert enn Netshop. Har Netshop vunnet i lotto eller?.

 

Har du ikke hørt om verktøyet i finansverdenen som kalles emisjon?

 

En emisjon er utvidelse av aksjekapitalen, og den kan selskapet bruke til å investere i ting de trenger. Alt som skal til er godkjenning i generalforsamling og noen juridiske grep som gjerne ordnes av en tilrettelegger, pluss at noen er villige til å kjøpe de nye aksjenen som har en lavere verdi enn før emisjonen. Det går som regel greit å kjøre en emisjon, dersom eierne har tro på at det gavner dem. Eierne har førsterett til å kjøpe de nye aksjenen (det må de jo ha, for det er en selvfølge at man ønsker å beskytte aksjene sine mot utvanning).

 

http://no.wikipedia....misjon_(finans)

 

Nå har ikke jeg satt meg inn i om Netshop vil bruke emisjon som verktøy, men kun gitt deg en mulig forklaring på hvordan et mindre selskap kan få råd til å kjøpe et større.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...