Gå til innhold

Dette kan være Netflix-prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal møte Netflix-sjef og grunnlegger neste uke, i tillegg til deres innholdssjef. Skal sørge for å grille dem for alt mulig.

 

Først og fremst spent på innholdet.

 

Ellers, 79 kroner kan i første omgang virke billig. Men det er - som med spotify - ofte per person. Om det er et par i husstanden som ønsker HBO Nordic og Netflix, i tillegg til andre streaming-tjenester, så kan det fort bli ganske så dyrt.

 

Ellers, HBO-serier er ikke tilgjengelig gjennom Netflix.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Men det er - som med spotify - ofte per person. Om det er et par i husstanden som ønsker HBO Nordic og Netflix, i tillegg til andre streaming-tjenester, så kan det fort bli ganske så dyrt.

 

Jeg har hatt Netflix (via unblock us) siden juni, og det er ikke noe problem for 2 personer å se forskjellig innhold samtidig på hver sin laptop med samme bruker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

79kr er ett fantastisk tilbud, men håper Netflix innser at filmer ikke trenger å "allokeres" til Norge. Jeg tror de aller fleste begynner å bli vant til å se Engelsk innhold uten Norske tekster, og viss Netflix skal bruke lengre tid på å oversette filmer versus å gjøre dem raskt og lett tilgjenglig, tror jeg de vil miste mye gjennomslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

79kr er ett fantastisk tilbud, men håper Netflix innser at filmer ikke trenger å "allokeres" til Norge. Jeg tror de aller fleste begynner å bli vant til å se Engelsk innhold uten Norske tekster, og viss Netflix skal bruke lengre tid på å oversette filmer versus å gjøre dem raskt og lett tilgjenglig, tror jeg de vil miste mye gjennomslag.

 

Filmer og serier blir nok oversatt rimelig fort, og hvis Netflix (og HBO) er lure bruker de eksisterende tjenester, de samme som brukes av TV-kanalene, fremfor å oversette selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt fra en kompis i statene har Netflix tapt seg i kvalitet ved at de delte opp abonnementet sitt. Husker ikke helt hva som ble endret, men tror det var at tv-serier og serier ble en del, mens filmer ble en annen del, og hvis man ville ha begge deler måtte man betale for begge deler, noe som ble dobbelt så dyrt som opprinnelig pris bare noen mnd før. Jeg er derfor litt skeptisk til Netflix, men det blir spennende å følge med på allikevel.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Ellers, 79 kroner kan i første omgang virke billig. Men det er - som med spotify - ofte per person. Om det er et par i husstanden som ønsker HBO Nordic og Netflix, i tillegg til andre streaming-tjenester, så kan det fort bli ganske så dyrt.

 

Hvordan i all verden er det mulig å håndheve per-person-betaling egentlig? :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan noen sitte og skrive at 79 kroner er dyrt for nordmenn "fordi amerikanere betaler 8 dollar"?! 8 dollar er da minst like mye verdt for en amerikaner i USA, som 80 kroner er her oppe på fjellet!

 

Dessuten så priser de seg jo allerede 20% under den Norske konkurrenten ViaPlay, som tar 99,- for "TV + Film".

 

Blir uansett interessant å se hvordan den skandinaviske inkarnasjonen av Netflix fortoner seg, dersom tilbudet blir betydelig dårligere enn i USA så er det jo ingen grunn til å bytte over.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ser bra ut! 79 kroner måneden for all verdens serier og filmer er rett og slett uslåelig! Tror mange som tidligere har brukt ulovlige alternativer kommer itl å hoppe over på dette:)

 

"all verdens" er å ta i; Netflix har ett ganske begrenset bibliotek. De fleste som har hatt ett større forbruk av kopiert vare har nok brukt tjenesten via VPN en stund allerede...

Lenke til kommentar
Vi vil ikke få tilgang til nøyaktig samme materiale som i USA på grunn av forskjellige bruksrettigheter

 

Ingen soneinndeling or GTFO.

 

Edit: Sjekke fakta først, så flame...

 

Men soneinndeling er fortsatt satans verk, og de lider fortsatt av konstant surstoffmangel.

Endret av Grimbo
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt fra en kompis i statene har Netflix tapt seg i kvalitet ved at de delte opp abonnementet sitt. Husker ikke helt hva som ble endret, men tror det var at tv-serier og serier ble en del, mens filmer ble en annen del, og hvis man ville ha begge deler måtte man betale for begge deler, noe som ble dobbelt så dyrt som opprinnelig pris bare noen mnd før. Jeg er derfor litt skeptisk til Netflix, men det blir spennende å følge med på allikevel.

 

 

Mvh Faller

 

De forsøkte å dele opp, men gikk etter et par månder tilbake igjen fordi de innså det var en tabbe.

 

Ellers er utfordringen til Netflix at innholdsleverandører er blitt mer og mer "kjipe", ved at de setter karantenetid o.l. Showtime trakk seg, sikkert for å satse mer på egen tjeneste, mens filmselskap økte tiden fra en film kom på DVD til de tillot at den ble streamet med ganske mye.

 

Det hele er filmbransjens forsøk på å ivareta kino og DVD/Blu-ray salg. Forhåpentligvis skjerper de seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...