Gå til innhold

Test: HP Envy Spectre XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joona: Han har vel forsøkt å brukt den på lange bussturer.....

Nei jeg har ikke brukt min ikke-eksisterende bærbare på bussturer. Nærmeste jeg kommer den situasjonen er når jeg benytter mobilen, som også har blank skjerm som funker dårlig med mindre det er overskyet eller mørkt...

 

1. Hva mener du med nesten alle lysforhold?

2. Hvor ofte sitter du i sollys, og hvorfor gjør du det?

 

1. Hvorfor spør du om dette, du skjønner jo hva lysforhold er i forbindelse med å sitte i sollys (=mye lys i omgivelsene). Motsatt blir å sitte i mørket, og så har man alt i mellom...

2. Det er ikke ofte man sitter i sollys men når man først har mulighet og lyst til å gjøre det så er det greit å faktisk se noe. Lamper blir også reflektert i skjermen. Sitter man f.eks. på forelesning hvor det er lysstoffrør i hele taket så får man masse refleksjon i skjermen. Kanskje du ikke irriterer deg over dette men jeg synes det er ganske plagsomt.

 

Fordi fargene ser bedre ut.

Joda, fargene blir bedre men det er også (i mine øyne klare) ulemper med blank skjerm. Syntes å huske at et klart flertallet av bærbare på prisjakt var med blank skjerm, men ser nå at det er ganske nøyaktig 50/50. Derimot med mine preferanser er det et meget snevert utvalg med matt skjerm, mens det finnes mange alternativer med blank skjerm : /

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

HP EliteBook Folio 9740M er mer interessant, men også den ser ut til å kun komme med 1366x768, noe som er no-go. Dette er arbeidslaptoper, det er meningen at man skal gjøre alt mulig rart på de, og da nytter det ikke med shitty oppløsning som gjør at det er umulig å ha to vinduer ved siden av hverandre engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det et Apple-patent som gjør at ikke flere maskiner kommer med n magnetisk ladekontakt som ikke sender hovedkortet til helvete vis man klarer å gi ladepluggen en skikkelig trøkk? Nå er det ikke aktult for meg å kjøpe en Apple-laptop uansett, men det er en av de løsningene jeg misunner dem. Ellers dårlig med skjermoppløsningen, og ikke minst med bare én USB3 port.

Lenke til kommentar
Begriper ikke hvorfor så mange bærbare har blank skjerm. Er jo plagsomt under nesten alle lysforhold, spesielt i sollys hvor man gjerne ikke ser noe som helst.
Noen spørsmål:1. Hva mener du med nesten alle lysforhold?2. Hvor ofte sitter du i sollys, og hvorfor gjør du det?

En 15W lampe som reflekteres i skjermen kan fint være irriterende.

 

En så liten PC blir ofte med rundt, så jeg vil si at en matt skjerm vil være å foretrekke, selv om bildet blir noe dårligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ubrukelig oppløsning, blank skjerm og en 420gram tung strømforsyning??? Wow, ganske drøyt.Nei, da er det bedre med Asus UX32VD. FullHD matt IPS-skjerm og en søt og liten lader. Omtrentlig samme vekt og størrelse, og prisen lik.

 

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er noen tester eller at ingen fra hw.no nevner UX32VD. Den burde være med i alle testene! Jeg vet den ikke er perfekt, men i forhold til prisen er det det beste man kan få!

 

For 10 lapper får man altså:

FULLHD MATT IPS SKJERM!!! (13")

Lyssterk skjerm!

Bakgrunnsbelyste taster

iSSD for cache, som kan partisjoneres om til lagring

500Gb HDD som kan byttes ut med feks Samsung 830 SSD (7mm)

Minnebrikke som kan byttes ut

GT620 grafikk som kan overclockes (man kan game BF3 med noe nedjusterte effekter, samt man kan game diablo 3 i fullhd med greit med effekter).

Det er ikke en unibody, som UX31A, men samtidig gir dette fordelene med at man kan oppgradere maskinen uten å bryte garantien.

 

Det er også veldig lett, man trenger bare T5 Torx og et lite stjerneskrujern. Skjermen er veldig digg og skarp. Man må ha helt mørkt rom og maks lysstyrke, samt sort skjerm for å se antydning tll light bleed. ALtså ingen ting å bry seg om.

 

Ellers er den for det meste helt stille, men viften lager av og til lyd når den går ut av sleep. Dette tror jeg er en bug i Intel sitt thermal framework, men det gir seg etter noen få sekunder og jeg opplever det bare når man går ut av sleep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...